Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9 tdi avant] szarpanie na 4ce i 5tce

titan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 13 lis 2007, 17:34
Lokalizacja: Świecie

[B4 1,9 tdi avant] szarpanie na 4ce i 5tce

Post autor: titan » 13 lis 2007, 18:15

witam. mam taki problem ze silnik zaczyna szarpać na czwórce w okolicach 1800 obrotów a na piatce przy 2100 obr. i przestaje przy 2200 obr. czy moze ktos wie dlaczego tak się dzieje i ewentualnie jak rozwiązać ten problem?

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 14 lis 2007, 00:13

Powodow moze byc kilka podam dwa prawdopodobne:

1. Nastawnik do wyczyszczenia
2. Konczący sie wtrysk sterujacy

Pozdr
B3 Limo ...SB...
B5 Avant ...AFN... plus quattro
Była : B3 Limo SF
Była : B5 TDi Avant AFN
Była : B5 TDi Limo AFN
Była : B4 TDi Avant

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 14 lis 2007, 09:39

Najczęściej winny jest nastawnik pompy wtryskowej a powiedz który rok jest autka i jaka jest przepływka :?:

titan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 13 lis 2007, 17:34
Lokalizacja: Świecie

Post autor: titan » 14 lis 2007, 14:39

rok 94 a przepływka nie wiem, mam ten samochód dopiero 5 m-cy i nie zagłębiałem się jeszcze dokladnie w jego elementy; dajcie znać koledzy jak wyczyscić ten nastawnik i gdzie on się znajduje i czy sam dam rade to zrobić? pozdro dla was

[ Dodano: 2007-11-14, 14:42 ]
coś mi się wydaje ze to jest ta czarna puszeczka do której przychodzą przewody od pedału gazu, ale nie jestem pewien w 100%

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 14 lis 2007, 16:18

Przepływke masz taka dużą na filtrze powietrza czy małą okrągłą przykręcon na dwie śrubki z boku obudowy na rurze idacej do turbo. Jeżeli masz ten nowszy typ czyli indukcyjny to mozna wyczyscic nastawnik i jest to koszt około 300zł jeżeli masz stary typ potencjometryczny to tylko wymiana. Nastawnik jest u góry na pompie wtryskowej

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 15 lis 2007, 20:25

Miałem podobny przypadek u siebie, przy ok 1900 obr szarpalo lekko autem jak sie okazalo powodem takiego stanu byl przycinajacy sie EGR, zaslepilem zdjalem węzyk i jak ręka odjal.
Audi 80 B4 1.9 TDi + wtryki AFN + ECU 16bit + chip, na Pierburgu dzięki Endriu210. Alutec 17" soczewki, USY na tyle, zawiecha -35mm

https://audi80.pl/audi-b4-19tdi-para ... htm#775557

titan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 13 lis 2007, 17:34
Lokalizacja: Świecie

egr

Post autor: titan » 15 lis 2007, 21:01

napisz mi kolego więcej o tym EGRze, co to jest i gdzie się znajduje, dzieki
poza jazdą Audi wykonuję odbiory instalacji elektrycznej w domkach jednorodzinnych i nie tylko

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 15 lis 2007, 22:55

egr masz po lewej stronie silnika z takim jakby grzybkiem.jest do niego podpiety taki żółty przewód za pomoca którego jest wszytko sterowane.odłącz ten żółty przewód i zaślep go najlepiej jakąś śróbą.a co do samego egr to jest on przykrecony chyba dwoma śrubami.możesz go odkrecić i wstawić jakąś metalowa blaszke by zaślepić przelot (zazwyczaj używa się puszki po piwie ;-) ) puźniej to wszytko skręcasz i chula ale wątpie żeby to był zacinający się egr bo by nie szarpało akurat na tych wartościach obrotów.co do egr to było juz wiele razy...

titan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 13 lis 2007, 17:34
Lokalizacja: Świecie

Post autor: titan » 16 lis 2007, 14:08

dzieki koledzy, jutro rano zajmę się tym ERG
poza jazdą Audi wykonuję odbiory instalacji elektrycznej w domkach jednorodzinnych i nie tylko

smigle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 21 sie 2007, 12:39
Lokalizacja: Wilno

Post autor: smigle » 16 lis 2007, 16:04

jak wygladaja te szarpania?
szarpie za kazdym razem przy tych obrotach czy raz szarpie, raz nie?

titan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 13 lis 2007, 17:34
Lokalizacja: Świecie

Post autor: titan » 16 lis 2007, 16:12

szarpie na czwórce przy obrotach okolo 1800-1900 i na piatce przy obrotach okolo 2100 i 2200, jak cos wiesz wiecej kolego co to moze byc to proszę daj znać :) pozdrawiam serdecznie
poza jazdą Audi wykonuję odbiory instalacji elektrycznej w domkach jednorodzinnych i nie tylko

smigle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 21 sie 2007, 12:39
Lokalizacja: Wilno

Post autor: smigle » 16 lis 2007, 16:48

titan,

jak mialem padniety nastawnik, to szarpalo prawie ciagle, na biegu jalowym silnik pracowal nierownomiernie (jak 4-cylindrowy benzyniak na 3 cylindrach).
Teraz mam padniety wtrysk sterujacy, to na poczatku szarpalo podobnie jak u Ciebie tylko nie za kazdym razem, ale od czasu do czasu. Z czasem szarpania zaczely wystepowac obojetnie na jakich obrotach czy biegach, ale tak samo, raz szarpie raz nie (50 km szarpie, 200km nie szarpie)

titan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 13 lis 2007, 17:34
Lokalizacja: Świecie

Post autor: titan » 16 lis 2007, 16:52

widze ze sam nie dam rady tego zrobic, myslisz ze na kompie diagnostycznym dokladnie dowiem sie co jest uszkodzone? a moze cos zasugerujesz od czego mógłbym zacząć? dzieki z góry, pzdr
poza jazdą Audi wykonuję odbiory instalacji elektrycznej w domkach jednorodzinnych i nie tylko

smigle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 21 sie 2007, 12:39
Lokalizacja: Wilno

Post autor: smigle » 16 lis 2007, 17:20

titan,

czytaj tu:
viewtopic.php?t=8249

titan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 13 lis 2007, 17:34
Lokalizacja: Świecie

Post autor: titan » 16 lis 2007, 17:30

ok, najpierw odłącze EGRa, a później wyczyszcze nastawnik...oczywiście nie sam. Dzięki za porady. pzdr
poza jazdą Audi wykonuję odbiory instalacji elektrycznej w domkach jednorodzinnych i nie tylko

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga