Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 1Z] nie łapie temperatury

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 02 gru 2015, 18:48

Ale przesuwając pokrętło ciepło zimno powinieneś słyszeć zamykającą i otwierającą się klapkę. Jeśli ja słyszysz to problem raczej nie leży w niej.
Ja się jeszcze zastanawiam czy twój problem z grzaniem nie jest spowodowany uszczelka pod głowicą? Może masz przedmuchy do układu chłodzenia i dlatego zapowietrza ci się układ i tracisz ogrzewanie.

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 02 gru 2015, 19:15

silnik zdrowy jak to mawiają że jak ma 350 tys to jeszcze nie dotarty, więc już pomału się chyba zbliżam do sedna bo termostat wymieniłem zaczeło być lepiej a wskazówka na licznikach maksymalnie 60 stopni pokazuje więcej iść nie chce a jutro sprawdzę czy słychać tą klapę a i pytanie po ilu około km albo minutacvh na postoju będzie lecieć ciepłe? jeszcze jutro przetestuje czy termostat się otwiera dobrze i się nagrzewają węże

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 02 gru 2015, 19:35

Niby tak ale jeśli ktoś kiedyś go przegrzał to choćby miał 100tys to uszczelka może nie być sprawna. A co do nagrzewania na postoju to niestety te silniki bardzo wolno się nagrzewają. Jeśli garażujesz samochód w ogrzewanym garażu to myślę że letnie powietrze poczujesz po kilku minutach. Ja nigdy nie nagrzewałem samochodu w ten sposób. Odpowietrzając wolałem się przejechać bo do włączenia wentylatorów musiał bym chyba cały dzień stać.
Co do klapki to sprawdź czy się porusza i sprawdź czy linki są na swoim miejscu. Po wyjęciu radia będziesz miał dojście do linek przy pokrętłach a od spodu po zdjęciu półki nad nogami powinieneś widzieć ta przy klapce.

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 03 gru 2015, 17:33

linki wszystko ok, nagrzewnica chyba jest zatkana chociaż ciepło wychodzi z niej i wchodzi jeśli chodzi o węże ściągne je i przepłukam

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 gru 2015, 18:21

Wątpię by nagrzewnica była zatkana. W sumie nie ma ona wcale rurki maiłeś średnicy by ja coś mogło od tak przytkać. Tym bardziej jak węże są ciepłe to znaczy że ciepło przez nią przechodzi.
Ale jeśli węże masz gorące a z nawiewów leci chłodne powietrze to ja bym szukał przyczyny w tych klapkach. Bo rozumiem że węże masz gorące tak? Przy 60-70 stopniach ciężko będzie na nich utrzymać dłużej rękę.

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 03 gru 2015, 18:37

tak gorące węże są a powietrze to różnie leci raz ciepłe raz cieplejsze zależy jak mu się zachce, ale wiesz ruszałem tą linką i zamyka się i otwiera bo slychać a całego auta to ja nie chce rozbierać

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 gru 2015, 18:50

Jak węże są gorące to powietrze musi być ciepłe no chyba że układ , w tym przypadku nagrzewnica, jest zapowietrzony. Dobrze by było gdybyś odpowietrzył dokładnie układ właśnie tym odpowietrznikiem na wężu nagrzewnicy. Ten zaworek jest najwyższym punktem układu i dzięki niemu na pewno odpowietrzysz.
Druga sprawa to sama klapka ale do niej bez ściągania deski nie ma dostępu.
Ale ja osobiście przyjrzał bym się zapowietrzonemu układowi. Jak twierdzisz że raz leci ciepłe raz chłodne to moim zdaniem w tym tkwi problem. Sąsiad też ma 1Z i pamiętam ponad rok temu u niego też ogrzewanie świrowało. Raz ciepłe raz gorące raz chłodne. Okazało się że uszczelka pod głowicą już nie domaga i zapowietrzała układ. Węże co ciekawe nie były twarde jak kamień.
Ostatnio zmieniony 03 gru 2015, 18:58 przez hudy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 03 gru 2015, 18:56

najgorsze jest to że nie da się go odkręcić i troche z niego się poci

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 gru 2015, 19:08

Spróbuj go odkręcić na zimnym silniku i zobacz później czy będzie coś ciekło. Jeśli tak to można coś tam wkręcić by zaślepić otwór. Jeśli by się nie udało to taki wąż w sklepie z odpowietrznikiem kosztuje ok 30zł. Sprawdź jeszcze czy na wyższych obrotach leci cieplejsze powietrze. Bo przy zapowietrzonym układzie zazwyczaj na wolnych jest słabe grzanie.
No cóż z naszych wywodów wynikają dwie rzeczy pierwsza to zapowietrzona nagrzewnica a drugim powodem klapka ciepłego powietrza...

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 03 gru 2015, 21:05

Stare chłopy i mają problem z kawałkiem szlaucha...

enzoo, Zostaw ten odpowietrznik i popuść opaskę węża przy powrocie nagrzewnicy, zsuń go na tyle, żeby rozszczelniło się tylko na górze króćca, jeśli jest tam płyn to nie mam mowy o jakimkolwiek zapowietrzeniu. Co prawda jeśli zrobisz to na nieodpalonym bądź zimnym silniku to wcale nie będzie biło stamtąd jakiekolwiek ciśnienie. Jeśli na nagrzanym silniku węże chłodzenia masz umiarkowanie twarde (ściśnięcie do zamknięcia światła przewodu wymaga sporo siły ale jest wykonalne), to ciśnienie w układzie też masz i wszystko cyka jak powinno. Jeśli węże miękkie to gdzieś masz rozszczelniony układ.

Nie chcesz rozbierać auta do wymiany klapek? To marznij, samo się nie zrobi ;-) Klapkę będzie słychać , bo fizycznie ona tam przecież występuje i generuje jakiś dźwięk przy poruszaniu... Jakiś geniusz chyba w ramach ograniczenia masy auta ( :lol: ) zaprojektował ją podziurawioną jak ser i okleił gąbką, która po X latach zwyczajnie parcieje i wypada kratkami nawiewu, tym samym umożliwiając zimnemu powietrzu omijanie nagrzewnicy. I tu masz kolejny znak, jeśli wyciągałeś kiedyś skrawki gąbki z nawiewów to nie ma się co zastanawiać... Na mrozie regeneracje wykonuje sie jeszcze gorzej.

I tyle konkretów, niestety dobrym słowem mimo szczerych chęci nic się nie naprawi, także działaj 8-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 gru 2015, 21:20

Na zimnym pisałem by odkleił zawór w celu późniejszej kontroli czy nie cieknie z niego. Jak będzie ciekło to niech czymś zaślepi i po kłopocie. A co do kawałków gąbki które mógłby wyjąć z nawiewu to o niczym nie świadczy. Klapki zamykające kratki nawiewu również mają gąbkę.

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 03 gru 2015, 23:40

czyli spróbować odpowietrzyć nagrzewnice wyjściem jej czyli tam gdzie jest ten zaworek? ja to chyba zrobie jak przepuszcze nagrzewnice przez szlaufa z wodą pod ciśnieniem niewielkim

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 04 gru 2015, 07:08

Tak spróbuj odpowietrzyć albo przez zawór albo tak jak kolega wyżej pisał przez popuszczenie węża.

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 04 gru 2015, 23:38

wszystko wskazuje że jest odpowietrzone dobrze jeszcze brat kiedyś w a4 kuzynki miał to samo to podłączył do nagrzewnicy węża z wodą i ją przepłukał ponoć pomogło

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 04 gru 2015, 23:50

Zawsze można przepłukać na pewno nie zaszkodzi. Jeśli chcesz być pewny drożności całego układu to można wlać do płynu wody z kwaskiem spożywczym (kwas disodowy, cytrynian sodu, E331) lub nasypać samego kwasku. Ma on zajebiste działanie odkamieniające. Od lat odkamieniam tak czajnik i kilku kolegów z forum odważyło się wlać go do samochodu. Jedyny minus jest taki że jak masz ukryty wyciek to zacznie z niego cieknąć...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl