[B4 2.0 ABT] Problematyczne ABT, Wskaźnik temperatury, dławi
Witam ponownie w weekend było trochę czasu to i pogrzebałem, Audi zaczeło jeździć, wywaliłem całą elektrykę od gazu razem z tym komputerem, maciek889 miał rację był to komputer od gazu a orginalny był indziej zamontowany, zamontowana używana Sonda Lambda Boscha sprzedający zapewnia że sprawna jeżeli nie mogę wymienić na inną.
Audi opala i śmiga, tylko jest pewien problem, mianowicie Audica się dławi benzyną, na postoju prycha i przerywa, a podczas jazdy nie ważne na jakich obrotach gdy dostanie więcej gazu przydławi, spadną abroty a nawet się zdarzy się że szarpnie w czym może być przyczyna. Dodam że obroty delikatnie falują.
[ Dodano: 2015-11-30, 10:57 ]
Czytałem i szukałem na forum jakiś informacji, reset Ecu nie pomaga, jak to się ima co do adaptacji TPSU po wymianie krokowca powinienem to robić ? Jest jakiś prosty sposób na uczynienie tego ? Czy owe przerywanie może być winą świec bądź cewki. ?
I wpadłem na pomysł mam dostęp do wanny ultradźwiękowej, próbował ktoś czyścić w ten sposób nasz kochany Monowtrysk ?
[ Dodano: 2015-12-04, 21:42 ]
W dalszym ciągu potrzebuję pomocy, Audi turla się jak trzeba lecz ma dość duże problemy z przydławieniem się i szarpaniem. Na zimnym silniku jest sporo lepiej lecz gdy auto jest rozgrzane słychać strzelanie w tłumiku jak by dopalała benzynę. Wtem zaopatrzyłem się w komputer Vaga i wszelakie przejściówki, gdyż miałem nadzieję że wystarczy poprostu wykonać adaptację TPSu. Okazało się jednak nie, VAG wyrzucił mi błąd.
Tak jak tutaj Czujnikiem Halla się nie przejmuję gdyż diagnozowałem na wyłączonym silniku, a na włączonym tego niema. Lecz zastanawia mnie ten błąd. 00516 Czujnik Pozycji Przepustnicy chciał bym wiedzieć gdzie tego szukać czy to jest Silniczek krokowy oraz jak to wygląda? Jutro bym sprawdził nr i poszukał tego ktoś pomoże ?
Audi opala i śmiga, tylko jest pewien problem, mianowicie Audica się dławi benzyną, na postoju prycha i przerywa, a podczas jazdy nie ważne na jakich obrotach gdy dostanie więcej gazu przydławi, spadną abroty a nawet się zdarzy się że szarpnie w czym może być przyczyna. Dodam że obroty delikatnie falują.
[ Dodano: 2015-11-30, 10:57 ]
Czytałem i szukałem na forum jakiś informacji, reset Ecu nie pomaga, jak to się ima co do adaptacji TPSU po wymianie krokowca powinienem to robić ? Jest jakiś prosty sposób na uczynienie tego ? Czy owe przerywanie może być winą świec bądź cewki. ?
I wpadłem na pomysł mam dostęp do wanny ultradźwiękowej, próbował ktoś czyścić w ten sposób nasz kochany Monowtrysk ?
[ Dodano: 2015-12-04, 21:42 ]
W dalszym ciągu potrzebuję pomocy, Audi turla się jak trzeba lecz ma dość duże problemy z przydławieniem się i szarpaniem. Na zimnym silniku jest sporo lepiej lecz gdy auto jest rozgrzane słychać strzelanie w tłumiku jak by dopalała benzynę. Wtem zaopatrzyłem się w komputer Vaga i wszelakie przejściówki, gdyż miałem nadzieję że wystarczy poprostu wykonać adaptację TPSu. Okazało się jednak nie, VAG wyrzucił mi błąd.
Tak jak tutaj Czujnikiem Halla się nie przejmuję gdyż diagnozowałem na wyłączonym silniku, a na włączonym tego niema. Lecz zastanawia mnie ten błąd. 00516 Czujnik Pozycji Przepustnicy chciał bym wiedzieć gdzie tego szukać czy to jest Silniczek krokowy oraz jak to wygląda? Jutro bym sprawdził nr i poszukał tego ktoś pomoże ?
W efekcie końcowym w aucie Siedzi oryginalny mono-wtrysk a wymieniony tylko nastawnikmaciek889 pisze:Chodzi o to:Jarewa pisze:A po drugie czy trzymałeś się procedur przy wymianie nastawnika?? Jak czy wymieniałeś sam wtrysk czy cały mono-wtrysk??
Który wygląda tak na 6 pinów. To on jest Czujnikiem Pozycji Przepustnicy czy nastawnikem przepustnicy ?
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Nastawnik posiada włącznik f60 - czyli włącznik biegu jałowego (idle) nie trzymając się procedur wymiany nic dziwnego że wyrzuci błędem 516.
Bo 516 to błąd włącznika biegu jałowego a nie jakiś tam błąd pozycji przepustnicy.
Ta rzecz nie można wymienić o tak, trzeba jeszcze ustawić. A są procedury na to.
Bo 516 to błąd włącznika biegu jałowego a nie jakiś tam błąd pozycji przepustnicy.
Ta rzecz nie można wymienić o tak, trzeba jeszcze ustawić. A są procedury na to.
No dobra to teraz wiem o co chodzi To co teraz powinienem zrobić ? Jak to naprawić ?Jarewa pisze:Nastawnik posiada włącznik f60 - czyli włącznik biegu jałowego (idle) nie trzymając się procedur wymiany nic dziwnego że wyrzuci błędem 516.
Bo 516 to błąd włącznika biegu jałowego a nie jakiś tam błąd pozycji przepustnicy.
Ta rzecz nie można wymienić o tak, trzeba jeszcze ustawić. A są procedury na to.
Dzięki wielkie mistrzu Jeszcze dla pewności Jeżeli robiłem ustawienie TPSu Vagiem wg. Poradnika z forum.Jarewa pisze:https://audi80.pl/b4-abt-po-93-pierw ... 167,15.htm
Tutaj mam zapisane wartości i wszystko po prawnie wyszło :
To teraz robię tylko to co napisałeś w tamtym poście "Ustawienie włącznika biegu jałowego "
Adaptacja zrobina, ustawienie włącznika zrobione. Problem nie ustal dalej sie przydlawia. Vag com i VCDS nie pokazuje nic gdzie szukać?
[ Dodano: 2015-12-11, 09:14 ]
Dzisiaj jeszcze zmienie czujniki temp n miec pewność bo cos mi sie wydaje ze oszukują. Mam takie pytanie Niebieski 2 pinowy odpowiada za co ? A Szary trzy pinowy od czego ?
[ Dodano: 2015-12-11, 09:14 ]
Dzisiaj jeszcze zmienie czujniki temp n miec pewność bo cos mi sie wydaje ze oszukują. Mam takie pytanie Niebieski 2 pinowy odpowiada za co ? A Szary trzy pinowy od czego ?
PieterB dzięki wielkie.
Wracam ze złymi widaomościami, Czujniki zmienione lecz zmiany żadnej nie widzę. Nawet wskaźnik temperatury jak nie pokazywał tak nie pokazuje... Dla przypomnienia rzeczy które zrobiłem
-Wycięty gaz całkowicie wyrzuciłem gaz oraz wiązkę z auta. Została czysta benzyna.
-Wymieniony silniczek krokowy.
-Wyczyszczony bak
-Wymieniona pompa paliwa, filtr paliwa.
-Wymienione Przewody od świec
-Wymienione Świece
-Wymienione czujniki temperatury
-Wymieniona Sonda Lambda
-Adaptacja oraz ustawienie krokowego zrobione.
-Reset Ecu (robiony)
-VCDS oraz Vag Com nie widzi błędów...
Dalsza bolączka Audi się przydławia do 3 tys obrotoów potrafi szarpnąć itp, potem kręci normalnie. Na postoju jak wcisnie się pedał gazu również przydławia się. Z tłumika słychać jak by strzelanie (dopalanie benzyny w tłumiku) Wskaźnik zegarów nie pokazuje temperatury... Co mogę dalej począć, jakieś diagnozy postaram się nagrać dzisiaj filmik jak to dokładnie wygląda.
Wracam ze złymi widaomościami, Czujniki zmienione lecz zmiany żadnej nie widzę. Nawet wskaźnik temperatury jak nie pokazywał tak nie pokazuje... Dla przypomnienia rzeczy które zrobiłem
-Wycięty gaz całkowicie wyrzuciłem gaz oraz wiązkę z auta. Została czysta benzyna.
-Wymieniony silniczek krokowy.
-Wyczyszczony bak
-Wymieniona pompa paliwa, filtr paliwa.
-Wymienione Przewody od świec
-Wymienione Świece
-Wymienione czujniki temperatury
-Wymieniona Sonda Lambda
-Adaptacja oraz ustawienie krokowego zrobione.
-Reset Ecu (robiony)
-VCDS oraz Vag Com nie widzi błędów...
Dalsza bolączka Audi się przydławia do 3 tys obrotoów potrafi szarpnąć itp, potem kręci normalnie. Na postoju jak wcisnie się pedał gazu również przydławia się. Z tłumika słychać jak by strzelanie (dopalanie benzyny w tłumiku) Wskaźnik zegarów nie pokazuje temperatury... Co mogę dalej począć, jakieś diagnozy postaram się nagrać dzisiaj filmik jak to dokładnie wygląda.
Porobiłem SS'y grupJarewa pisze:Pokaz grupę 000 rozgrzanego silnika na biegu jałowym po około 2min od włączenia.
Po kliknięciu otworzy się większe jak by nie było czytelne. Auto po trasie, zgaszone odpalone po jakimś czasie temperatura jak widać czyli auto ciepłe równo 2 minuty od ponownego odpalenia. Jak by ktoś mógł sprawdzić wartości, zastanawia mnie czemu sonda tak chodzi czemu pokazuje Temperature w Grupie 001 i 002 są inne. I jak by ktoś mógł powiedzieć. Wartość w grupie tb 003 czy jest odpowiednia. Bo zaczynam mieć myśl czy rozrząd nie jest przestawiony.