Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Problematyczne ABT, Wskaźnik temperatury, dławi

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 gru 2015, 16:45

Myślałem ze masz ten starszy.

Czemu widzi 1250obr?? czy aby na pewno tps sprawny i nastawnik dobrze ustawiony?? czy lewe powietrze?? i tez load za duzy. Sonda i wtrysk w porządku.

temperatury ok bo w 1 jest to silnika a w drugim powietrze.
maxwwy pisze:[Wartość w grupie tb 003 czy jest odpowiednia. Bo zaczynam mieć myśl czy rozrząd nie jest przestawiony.
A tym się nie przejmuj to wartość wyuczona. Ten silnik nie posiada czujnika stukowego.

Awatar użytkownika
maxwwy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 01 mar 2015, 22:55
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

Post autor: maxwwy » 12 gru 2015, 17:49

Jarewa pisze: Czemu widzi 1250obr?? czy aby na pewno tps sprawny i nastawnik dobrze ustawiony?? czy lewe powietrze?? i tez load za duzy. Sonda i wtrysk w porządku.

Właśnie nie wiem czemu widzi takie obroty na zegarach normalnie 1000 pokazuje aczkolwiek auto słychać jak chodzi na wyższych TPS czyli ten silniczek krokowy ? kupiony używany więc nie mam pewnosci co do jego sprawności... Lewe powietrze gdzie moze łapać jak sprawdzić ?
Nastawnik ustawiałem tylko Vagiem, a potem te ustawienie włącznika tak jak pisałeś wcześniej wartość 0ohm pokazuje na omomierzu. Więc wydaje mi sie że jest w porządku.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 gru 2015, 17:52

Czujnik tps to potencjometr przepustnicy jest z tylu na podstawie wtryskowej. Zmierz oporności miedzy pinami i zmierz czy ma na tym pinie 2 co podałem linka po cofnięciu nastawnika 0.2V


Obrazek

Obrazek

maxwwy pisze:Nastawnik ustawiałem tylko Vagiem, a potem te ustawienie włącznika tak jak pisałeś wcześniej wartość 0ohm pokazuje na omomierzu.
Nie bardzo kumam??

Awatar użytkownika
maxwwy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 01 mar 2015, 22:55
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

Post autor: maxwwy » 12 gru 2015, 18:01

Właśnie podpiełem Vcdsa i ujrzałem problem... Na odpalonym aucie brak błędów.
Na zgaszonym jedynie zapłon przekręcony wyskakuje ponownie błąd 00516 - closed throttle (idle) position switch (f60). Odpalam znika...

Co do tego co napisałeś mam cofnąć nastawnik jak wcześniej ? Mogę go jedynie odkręcić żeby się nie stykał ? I jak to dalej uczynić ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 gru 2015, 18:10

maxwwy pisze:Mogę go jedynie odkręcić żeby się nie stykał ?
Do sprawdzenia tps tak można odkręcić nastawnik lub cofnąć wsio ryba, ale trzeba zawsze po ponownym wkręceniu ustawić "switch idle" Nie kumam co znaczy u ciebie 0 ohm?? przecież tam wyraźnie pisze co i jak szczelinomierz 0,5mm i ustawiamy na cofniętym tak by była zmiana w nim.

Awatar użytkownika
maxwwy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 01 mar 2015, 22:55
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

Post autor: maxwwy » 12 gru 2015, 18:34

Może inaczej opiszę ci jak zrobiłem. 6 pinowa wersja.

Cofnąłem krokowy, stykając 1 i 6 pin.
Miernikiem wpoiłem się pod pin 4 i 5. Śrubkę od przepustnicy przekręcałem od tąd aż pokazało mi równo na wskaźniku 0ohm. Tyle że chyba źle zrobiłęm bo żadnego szczelinomierza nie używałem itp.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 gru 2015, 18:40

No to bład, bo:

1- cofasz
2- wkładasz i wyjmujesz szczelinomierz na styku (styk nastawnika i ramie przepustnicy) i ma sie pojawiać przejście i znikać jak inaczej to korekta śróbką. Włożysz szczelinomierz ma być przejście wyciągniesz ma nie byc przejścia.

Awatar użytkownika
maxwwy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 01 mar 2015, 22:55
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

Post autor: maxwwy » 12 gru 2015, 18:58

Szczelinomierz 0.5mm ? Jak nie posiadam mogę użyć jakiegoś kawałka blachy czy czegoś podobnego ? W momencie gdy nie styka ile ohm pokazywać ma ? i w momencie zetknięcia ile ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 gru 2015, 19:08

To jest styk "sw" wiec nawet i żaróweczką można sprawdzić ma być 1 lub 0 a można użyć blaszki która ma 0,5 ale nie mniej i nie więcej sporo w przedziale 0,5-1mm

Awatar użytkownika
maxwwy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 01 mar 2015, 22:55
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

Post autor: maxwwy » 16 gru 2015, 22:02

Jarewa pisze:To jest styk "sw" wiec nawet i żaróweczką można sprawdzić ma być 1 lub 0 a można użyć blaszki która ma 0,5 ale nie mniej i nie więcej sporo w przedziale 0,5-1mm
Ustawienie włącznika poprawnie zrobione, jest jak trzeba ;) Auto mniej się dławi, podczas jazdy praktycznie wgl lecz podczas ruszania, dalej jest problem... I oborty liczink nie zgrywa się z tym co jest na silniku na kompie pokazuje 800obr/min a na liczniku wskazówka leży...

Okazało się jeszcze że mam mikser od gazu zostawiony.

I tu do was pytanie prośba Potrzebuję wiedzieć jaka uszczelka idzie w miejscu włożonego miksera od gazu : Obrazek

Między łączeniem przepustnicy a monowtrysku jest na pewno uszczelka, ktoś posiada zdjęcie nr co kolwiek jak to wygląda ?

Oraz potrzebuję nr tych przewodów
Obrazek

Może tego to własnie wina :/ wolę wymontować i być pewnym, z Góry bardzo dziękuję

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 gru 2015, 22:43

Uszczelki nie kupisz osobno a cały zestaw naprawczy mono-wtrysku kosztuje więcej niż używka uszczelka papierowa w sumie dwie bo pomiędzy był dystans plastikowy a u ciebie go nie ma. Trzeba było mówic ze nie masz oryginalnego filtra i dłubniety dolot ten silnik nie będzie miał dobrego dołu (zestroiłeś dolot)

Awatar użytkownika
maxwwy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 01 mar 2015, 22:55
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

Post autor: maxwwy » 16 gru 2015, 23:23

Jarewa pisze:Trzeba było mówic ze nie masz oryginalnego filtra i dłubniety dolot ten silnik nie będzie miał dobrego dołu (zestroiłeś dolot)

Nie nie nie nie patrz na to to tylko zdjęcie podglądowe... ja mam wszystko jak w oryginale tym się nie przejmuj :) Chcialem zaznaczyć przewody a ta fotka to pierwsza z neta.

Więc mówisz że tam jest uszczelka papierowa potem dystans plastikowy i znów uszczelka papierowa ? Dobrze rozumiem ? nie ma gdzieś zdjęc wymontowanego tego ?

[ Dodano: 2015-12-16, 23:23 ]
Znalazłem takie zdjęcia zestawu naprawczeko podpisałem numerami, mógłbyś mi wypisać które elementy idą zamiast tego mixera ?


Obrazek

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 gru 2015, 06:07

maxwwy pisze:Więc mówisz że tam jest uszczelka papierowa potem dystans plastikowy i znów uszczelka papierowa ? Dobrze rozumiem ?
Tak.
maxwwy pisze:Znalazłem takie zdjęcia zestawu naprawczeko podpisałem numerami, mógłbyś mi wypisać które elementy idą zamiast tego mixera ?
Numer 3 ale ja teraz nie wiem bo pewnie górne zdjęcie nie twoje?? ale wiem że przeważnie ten dystans się wywala jak jest mixer.

Awatar użytkownika
maxwwy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 152
Rejestracja: 01 mar 2015, 22:55
Lokalizacja: Wyszków
Kontakt:

Post autor: maxwwy » 17 gru 2015, 07:38

Dokładnie,

Obrazek

Wyszukałem na forum taki dystans idzie pod spód, to teraz pytanie co jej się stanie jak złożę bez tego :D ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 gru 2015, 20:16

Nie założysz bez tego bo blokują cie śruby boczne te dwa duze otwory po bokach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl