Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Problem z odpalaniem TDI Bosch kopci

ODPOWIEDZ
grzesiojak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 16 maja 2012, 14:54
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: grzesiojak » 24 gru 2015, 15:30

Zainstalowany :) dawka wtrysku 8.2 tak ma byc?

bociek22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:28
Lokalizacja: Tarnawa

Post autor: bociek22 » 24 gru 2015, 15:37

O sporo za mała powinna byc w granicach 4

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 24 gru 2015, 15:51

grzesiojak pisze:Zainstalowany :) dawka wtrysku 8.2 tak ma byc?

Obrazek

Kąt wtrysku 50-55 w drugim okienku

Dawka paliwa 15-20 w czwartym okienku

grzesiojak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 16 maja 2012, 14:54
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: grzesiojak » 24 gru 2015, 16:18

W najblizszym czasie ustawie na okolo 4 zgodnie z instrukcja MUNIORA

cosmosxj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 02 lis 2014, 10:35
Lokalizacja: Gdańsk

[B4 1.9 1Z] Silnik odpala i gasnie po sekundzie.

Post autor: cosmosxj » 13 cze 2016, 17:55

Witam, mam problem z Avanten B4 1Z Pierburg, mianowicie przekrecam stacyjke i silnik odpala normalnie lecz zaraz gasnie. Bezpieczniki sprawdzalem, kostki, kabelki i paliwo na swoim miejscu. Jedyne co jest nie standardowe, to do tej pory po zaplonie zawsze wstawala wskazowka obrotomierza a w tej chwili lezy bez reakcji. Z szukajki korzystalem i wyszlo ze strzelone immo (ktorego nie mam) albo wylacznik zaplonu. Aktualnie brak mozliwosci podlaczenia pod kompa. Pomozcie :|

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 13 cze 2016, 18:21

[ Dodano: 2016-06-13, 18:21 ]
cosmosxj pisze:mam problem z Avanten B4 1Z Pierburg, mianowicie przekrecam stacyjke i silnik odpala normalnie lecz zaraz gasnie.
Tylko blokujące immo daje takie objawy,odpala na sekundę i gasnie ,identycznie za kazdym razem
cosmosxj pisze:Z szukajki korzystalem i wyszlo ze strzelone immo (ktorego nie mam)
Nic innego nie daje takich objawów .Jak masz sterownik z końcówką 021AP ,to immo jest i nawet zdezaktywowane potrafi się uaktywnić ,w pewnych specyficznych warunkach ...wiem bo sam miałem jeden przypadek w 8 bitowym sterowniku , gdzie mimo dezaktywacji immo w sterowniku , aktywowało się z powrotem po jakimś czasie ....zdarzyło się to właśnie przy dużym spadku napięcia w instalacji auta .Bardzo rzadko ,ale się jednak zdarza...No chyba że masz sterownik 021D ,który nie ma immo ...wtedy nie mam pomysłu co moglo by powodować takie objawy

Awatar użytkownika
trec1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 07 lut 2015, 18:48
Lokalizacja: Łobżenica

Post autor: trec1990 » 14 cze 2016, 19:25

Na pewno immobilizer. U mnie mogłem odpalać 10 razy sekunda i gasł lecz co zauważyłem to paliła mi się na żółto kontrolka (auto z kluczykiem) gdy już zgasł. Czasami palił normalnie a czasami gasł po kilka razy. Po zdjęciu immobilizera wszystko ok :)

cosmosxj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 02 lis 2014, 10:35
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: cosmosxj » 12 lip 2016, 16:09

Dzieki Pany za rozjasnienie. Dzis bede z nim walczyl okok

[ Dodano: 2016-07-12, 16:09 ]
Po chwilowej nie obecnosci odswiezam temat. Przeskanowalem auto i wyszlo:

Uszkodzony sterownik ECM (ECU) 65535,
Sygnal obciazenia z zacisku alternatora DF1117 (tak bylo od poczatku),
Czujnik obrotow silnika CKP lub jego obwod G28, 513.

Po skasowaniu bledow pozostaly Uszkodzony sterownik i Sygnal z zacisku alt.
Doczytalem sie zeby albo zamienic ECU (aktualnie niemozliwe) lub sprawdzic wiazke kabli (awykonalne).

I co mi teraz robic? Spalic go czy zlomowac?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 lip 2016, 19:08

cosmosxj pisze:Doczytalem sie zeby albo zamienic ECU (aktualnie niemozliwe) lub sprawdzic wiazke kabli (awykonalne).
Sprawdzanie wiązki sobie odpuść ,bo w wiązce od 80 tki nic się samo nie dzieje,we wtyce kompa nigdy nie spotkałem utlenionych czy skorodowanych kabli czy pinów ...a trochę tych wtyk widziałem i to z bardzo bliska .Jedyny wyjątek to jak ktoś tam wsadził łapy i narzeżbił ....ale w to raczej wątpię .Kompa podmień bo tu ewidentnie cos z nim nie halo ...i nie pisz że to awykonalne ,bo nawet poniżej 50zł mozna taki na alle ...o zakupić ,a jak już kupować to model bez immo

cosmosxj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 02 lis 2014, 10:35
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: cosmosxj » 03 sie 2016, 20:45

Awykonalnosc to odnosnie sprawdzenia wiazki, tak sie zastanawialem zeby wymienic kompa tylko ze jestem w UK i dostepnosc do czesci mocno utrudniona. Jak dobrze pamietam to komp jest za nawiewem w nogach pasazera?

[ Dodano: 2016-08-03, 20:45 ]
No i stala sie rzecz nieslychana! Poszedlem sobie wyjac aku zeby podladowac i odpuscic reczny bo lubi sie blokowac. No i pomyslalem ze moze sprobuje go odpalic. ODPALIL. Ja go nie rozumiem a co gorsza nie mam odpowiedzi co bylo przyczyna... Jak zyc panie prezydencie? ehh

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 03 sie 2016, 21:58

cosmosxj pisze:No i stala sie rzecz nieslychana! Poszedlem sobie wyjac aku zeby podladowac i odpuscic reczny bo lubi sie blokowac. No i pomyslalem ze moze sprobuje go odpalic. ODPALIL. Ja go nie rozumiem a co gorsza nie mam odpowiedzi co bylo przyczyna...
Co było przyczyną to oczywiste ,jeżeli odpalał na sekundę i gasł ...problemy z rozblokowaniem immo ...chociaż to był raczej skutek ...przyczyną jest "zmęcznie materiału "instalacji immo po przeszło 20 latach uzytkowania ;-) Nie chcę cię martwić ,ale zwykle jak już raz wyszły "niespodzianki " z immo ,to raczej się to powtórzy wczesniej czy pużniej

ryniucha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 05 mar 2014, 14:45

[B4 1.9 1Z] nie odpala

Post autor: ryniucha » 29 lis 2016, 11:26

po przekręceniu stacyjki nie zapalają się kontrolki na desce rozdzielczej (liczniku),a rozrusznik kręci i mimo to audik nie chce odpalić bezradny_

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Re: nie odpala

Post autor: jarowlkp » 29 lis 2016, 11:29

ryniucha pisze:po przekręceniu stacyjki nie zapalają się kontrolki na desce rozdzielczej (liczniku),a rozrusznik kręci i mimo to audik nie chce odpalić bezradny_
zacznij kolego od kostki stacyjki

ryniucha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 05 mar 2014, 14:45

Re: nie odpala

Post autor: ryniucha » 29 lis 2016, 11:31

kostka wygląda na całą
może jakiś przekaźnik. ale nie wiem jaki za to może odpowiadać

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Re: nie odpala

Post autor: jarowlkp » 29 lis 2016, 11:43

co wcale nie oznacza ze jest sprawna , kup najtańsza dostępna w sklepie za 20zł i na krótko odpal podłączając tylko wtyczkę do niej i śrubokrętem przekręć kostkę , jak masz immo to kluczyk oczywiście w stacyjkę

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl