Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Falujące obroty na zimnym silniku

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Twingol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:14
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Twingol » 30 gru 2015, 14:04

Witam !
Czy jest normalnym zjawiskiem, że podczas szybkiego wciskania hamulca na postoju wolne obroty zaczynają szaleć i zmienia się podciśnienie? Mogą to być objawy padającego serwa ?
Ostatnio zmieniony 01 lut 2016, 09:55 przez Twingol, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jomiskin13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 18 cze 2015, 20:41
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: jomiskin13 » 30 gru 2015, 15:50

Mam podobny problem na gazie przy prędkości 80 + jak wrzucę na luz i wcisnę hamulec auto traci obroty, czasem gaśnie.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 gru 2015, 16:41

Twingol pisze:zmienia się podciśnienie?
pewnie tak
Twingol pisze:mienia się podciśnienie? Mogą to być objawy padającego serwa ?
tego nie wiem


U mnie zaś przy bardzo szybkim wciskaniu hamulca obroty się stabilizują i też szukam powiązania a dodam że mam ciut niestabilne na lpg.
Ostatnio to zauważyłem przypadkiem bawiąc się hamulcem.

Twingol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:14
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Twingol » 30 gru 2015, 17:04

A jakie macie wartości podciśnienia na wolnych obrotach ? U mnie jest to 0.4 bar, ale na forum lpg powiedziano mi, że powinno wynosić 0.3 bar. Jak to wygląda u Was ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 gru 2015, 17:11

Twingol, nie wiem nie sprawdzałem a jak ty sprawdzałeś?

Twingol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:14
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Twingol » 30 gru 2015, 18:11

Interfejs od Staga pokazuje podciśnienie z czujnika ciśnienia od LPG.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 gru 2015, 18:56

Twingol pisze:Interfejs od Staga pokazuje podciśnienie z czujnika ciśnienia od LPG.
a tak to i jak sprawdzałem ;-) u mnie tak ciut powyżej 40

Pytanie tylko a ile temu można ufać bo tak np czas wtrysku na wolnych stag widzi 2ms a vag 1,5ms ;-)

Twingol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:14
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: Twingol » 30 gru 2015, 23:58

PieterB pisze: U mnie zaś przy bardzo szybkim wciskaniu hamulca obroty się stabilizują i też szukam powiązania a dodam że mam ciut niestabilne na lpg.
Ostatnio to zauważyłem przypadkiem bawiąc się hamulcem.
Czyli rozumiem, że u Ciebie też falują obroty ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 31 gru 2015, 13:35

To jest normalny objaw o ile falowanie występuje w zakresie 50-150obr i bawimy się hamulcem. Jak jednokrotnie naciśniesz i tylko się silnik zadławi jednokrotnie to w porządku, jeżeli po naciśnięciu hamulca silnik nie trzyma obrotów i faluje ciągle 50 wzwyż to można mówić o uszkodzonym zaworze biegu jałowego. Jeżeli po wciśnięciu obroty zawyży nawet do 2tys lub nawet zgasnie wtedy można mówić o uszkodzonym serwie hamulca.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 gru 2015, 16:00

Twingol pisze:Czyli rozumiem, że u Ciebie też falują obroty ?
nie, właściwie nie, ma tylko ciut niestabilne, na vagu wahanie ± 30 prawie nie widoczne na obrotomierzu ale wyczuwalne.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 31 gru 2015, 17:31

PieterB pisze:
Twingol pisze:Interfejs od Staga pokazuje podciśnienie z czujnika ciśnienia od LPG.
a tak to i jak sprawdzałem ;-) u mnie tak ciut powyżej 40
Wg. mnie trochę za wysoka wartość, powinno być 30-35.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 gru 2015, 17:44

maciek889 pisze:
PieterB pisze:
Twingol pisze:Interfejs od Staga pokazuje podciśnienie z czujnika ciśnienia od LPG.
a tak to i jak sprawdzałem ;-) u mnie tak ciut powyżej 40
Wg. mnie trochę za wysoka wartość, powinno być 30-35.
hmm, no dobra to gdzie terasz szukać przyczyny?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 01 sty 2016, 17:24

Źle ustawiony rozrząd, źle ustawiony zapłon, ma mało/dużo paliwa trafiającego do silnika. Czy nawet zatkany wydech.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 sty 2016, 17:38

maciek889 pisze:Źle ustawiony rozrząd, źle ustawiony zapłon,
to bym wykluczył. Do rozrządu zajrzę na dniach bo niedawno auto dostało silnik po remoncie ale nie podejrzewam aby był źle ustawiony. Przed tym na pewno był dobrze tak samo jak zapłon. A sam zapłon ustawiałem go już kilkanaście razy jak nie więcej więc wiem jak się to robi.
maciek889 pisze:Czy nawet zatkany wydech.
tu nie jestem aż tak pewien tego chodź też mało prawdopodobne.

maciek889, A poza tym nie jestem pewien czy się dobrze rozumiemy ale pytałem dlaczego mam taki a nie inne podciśnienie.

Bo dlaczego mam takie a nie inne niestabilne wolne obroty jak pisałem wyżej to zdaje się wiem i na wiosnę coś będę z tym działał.
Ostatnio zmieniony 02 sty 2016, 08:17 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 sty 2016, 23:39

Po pierwsze te map sensory nie są idealne, dla pewności lepiej by było vakuometrem sprawdzić by się tego czepiać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl