[B4 2.0 ABK] Falujące obroty na zimnym silniku
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak masz w okolicy jakiś serwis motocyklowy to powinni prędzej mieć niż w jakimś warsztacie samochodowym. Albo możesz kupić dedykowany do zastosowań motoryzacyjnych za jakieś 60zł albo taniej taki: http://allegro.pl/wakuometr-radialny-od ... 16713.html
[B4 2.0 ABK] Falowanie obrotów, gaśniecie na luzie i w czasi
Witam, od dwóch dni mam problem z ABK, a mianowicie, gdy rano odpalę na benzynie, chodzi równo wszystko jest okey, gdy przejadę kawałek i przełacze na LPG to w pewnym momencie przestaje wogóle przyśpieszać choćbym pedaŁ gazu trzymał w podłodze, gdy chamuje, obroty spadają i gaśnie w trakcie jazdy, jak zredukuje dodam gazu to szarpnie i jedzie, ale na Pb .
Ogólnie na luzie też falują strasznie obroty na LPG, obrotomierz lata od niemal 0 (prawie gasnie) do ponad 1000 . Nie wiem o co chodzi.
Dodatkowo chciałbym zapytać o regulację LPG, gdyż u mnie jest ręcznie regulowany, a kawałek dalej na wężu elektronicznie, kolega stwierdził że najlpiej usunąć elektroniczny, bo przez to jest zblokowany (zamulony)
FOTO:
Ogólnie na luzie też falują strasznie obroty na LPG, obrotomierz lata od niemal 0 (prawie gasnie) do ponad 1000 . Nie wiem o co chodzi.
Dodatkowo chciałbym zapytać o regulację LPG, gdyż u mnie jest ręcznie regulowany, a kawałek dalej na wężu elektronicznie, kolega stwierdził że najlpiej usunąć elektroniczny, bo przez to jest zblokowany (zamulony)
FOTO:
[B4 2.0 ABK] Falujące obroty na zimnym silniku.
Witam mam audi 80 1994 r. ABK 115 KM. I od momentu jak się zrobiło zimno mam problem z obrotami silnika zaraz po odpaleniu na PB po dłuższym postoju np. po nocy. Obroty zaraz po uruchomieniu silnika są na poziomie 1200 i momentalnie spadają na 800 obr/ min. Silnik utyka jakby jeden tłok nie chodził. Tak się dzieje do momentu aż sie nie nagrzeje. Złapie 40- 50 stopni i już pracuje równo i jest OK. Wymieniłem czujnik niebieski (mam 4 sztuki juz niebieskich 2 orki i 2 zamienniki) świece, kopułkę i palec. Kable WN raczej ok. Wymieniłem także regulator ciśnienia paliwa ponieważ stary przepuszczał benzynę. Podmieniłem tez krokowca bo dwa.Te wymiany nie pomogły.
Proszę o podpowiedź co może być przyczyną tej sytuacji.
Ps. Jutro będę sprawdzał sprężanie w tłokach czy czasem zawór nie wypalony.
Proszę o podpowiedź co może być przyczyną tej sytuacji.
Ps. Jutro będę sprawdzał sprężanie w tłokach czy czasem zawór nie wypalony.
Ostatnio zmieniony 25 sty 2016, 09:40 przez zygfryd73, łącznie zmieniany 2 razy.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
zygfryd73, hmm to właściwie nie wiem co chcesz wiedzieć :?: bo nie zadałeś pytania
jeśli o to chodzi to jak dla mnie usterka mechaniczna bardziej może wtryskiwacz albo ciśnienie na jednym z cyl jest nie tego lub świece, przewody, palec do sprawdzeniazygfryd73 pisze: Silnik utyka jakby jeden tłok nie chodził. Tak się dzieje do momentu aż sie nie nagrzeje. Złapie 40- 50 stopni i już pracuje równo i jest OK.
Hej. Na zimny pod uruchomieniu idzie na 1200 obr/min i moment spada do 200 obr/min na PB. Dodaje gazu i zero reakcji. Ostatnio wymieniałe pompę paliwą. Mozę ona szwnakuje?? Chociaż nowa.
Ps. Jutro sprawdzę przepływkę czy klapka nie ociera i węzę dolotowe i podłącze Vag i sprawdzę błędy i odczyty temp na blokach przy zimnym.
Ps. Jutro sprawdzę przepływkę czy klapka nie ociera i węzę dolotowe i podłącze Vag i sprawdzę błędy i odczyty temp na blokach przy zimnym.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
zygfryd73, to ja teraz nie wiem bo wcześniej napisałeś
a teraz piszeszzygfryd73 pisze:Obroty zaraz po uruchomieniu silnika są na poziomie 1200 i momentalnie spadają na 800 obr/ min.
a to trochę różnicazygfryd73 pisze:Na zimny pod uruchomieniu idzie na 1200 obr/min i moment spada do 200 obr/min na PB.
Przyczyna prawdopodobnie ustalona. Pewnie popychacze hydrauliczne uszkodzone na drugim tłoki jak i zawory. Na zimnym silniku chodzi na trzech tłokach, tłok drugi od rozrządu mimo ze jest iskra i nie działa. Jak się zagrzeje to już na 4 tłoki pracuje silnik.
Ps. Czy gdyby tylko popychacze zostały wymienione będzie ok??
Jutro mam sprężanie sprawdzić i pewnie zdejmowanie głowicy mnie czeka.
[ Dodano: 2016-01-18, 22:23 ]
Czy wymiana na nowe popychaczy ma wpływ na prace silnika??
[ Dodano: 2016-01-25, 09:39 ]
Witam sprawdzałem ciśnienie w tłokach. Sprężanie jak silnik zimny po 11 i jak ciepły tez na wszystkich 11.
[ Dodano: 2016-01-25, 09:42 ]
Witam sprawdzałem ciśnienie w tłokach. Sprężanie jak silnik zimny po 11 i jak ciepły tez na wszystkich 11.
[ Dodano: 2016-01-30, 22:25 ]
Sonda lambda wymieniona i też zero poprawy. Szukam dalej przyczyny:)
Ps. Czy gdyby tylko popychacze zostały wymienione będzie ok??
Jutro mam sprężanie sprawdzić i pewnie zdejmowanie głowicy mnie czeka.
[ Dodano: 2016-01-18, 22:23 ]
Czy wymiana na nowe popychaczy ma wpływ na prace silnika??
[ Dodano: 2016-01-25, 09:39 ]
Witam sprawdzałem ciśnienie w tłokach. Sprężanie jak silnik zimny po 11 i jak ciepły tez na wszystkich 11.
[ Dodano: 2016-01-25, 09:42 ]
Witam sprawdzałem ciśnienie w tłokach. Sprężanie jak silnik zimny po 11 i jak ciepły tez na wszystkich 11.
[ Dodano: 2016-01-30, 22:25 ]
Sonda lambda wymieniona i też zero poprawy. Szukam dalej przyczyny:)