Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Falujące obroty na zimnym silniku

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 sty 2016, 08:18

Jarewa, no właśnie tez tak podejrzewam że jest po prostu przekłamanie i tyle. Nie bardzo mam skąd pożyczyć vakuometr bo bym zmierzył.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 02 sty 2016, 11:13

Jak masz w okolicy jakiś serwis motocyklowy to powinni prędzej mieć niż w jakimś warsztacie samochodowym. Albo możesz kupić dedykowany do zastosowań motoryzacyjnych za jakieś 60zł albo taniej taki: http://allegro.pl/wakuometr-radialny-od ... 16713.html

Awatar użytkownika
Lukas624
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 219
Rejestracja: 10 maja 2013, 20:40
Lokalizacja: Konarzew/Krotoszyn

[B4 2.0 ABK] Falowanie obrotów, gaśniecie na luzie i w czasi

Post autor: Lukas624 » 11 sty 2016, 18:16

Witam, od dwóch dni mam problem z ABK, a mianowicie, gdy rano odpalę na benzynie, chodzi równo wszystko jest okey, gdy przejadę kawałek i przełacze na LPG to w pewnym momencie przestaje wogóle przyśpieszać choćbym pedaŁ gazu trzymał w podłodze, gdy chamuje, obroty spadają i gaśnie w trakcie jazdy, jak zredukuje dodam gazu to szarpnie i jedzie, ale na Pb .
Ogólnie na luzie też falują strasznie obroty na LPG, obrotomierz lata od niemal 0 (prawie gasnie) do ponad 1000 . Nie wiem o co chodzi.


Dodatkowo chciałbym zapytać o regulację LPG, gdyż u mnie jest ręcznie regulowany, a kawałek dalej na wężu elektronicznie, kolega stwierdził że najlpiej usunąć elektroniczny, bo przez to jest zblokowany (zamulony)


FOTO:

Obrazek


Obrazek

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 11 sty 2016, 20:23

Ile masz kilometrów przejechane na tym parowniku który masz w samochodzie? Może należy mu się już wymiana.
Lukas624 pisze:gdyż u mnie jest ręcznie regulowany, a kawałek dalej na wężu elektronicznie,
Ma racje tak nie powinno być to zamontowane.

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 11 sty 2016, 22:57

Wywal ten regulator ręczny i wyreguluj u gazowników reduktor.Ja mam na krokówce i śmiga ponad 10 lat.

Awatar użytkownika
Lukas624
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 219
Rejestracja: 10 maja 2013, 20:40
Lokalizacja: Konarzew/Krotoszyn

Post autor: Lukas624 » 13 sty 2016, 11:01

Dzięki za podpowiedź, w takim razie jadę do gazownika i niech mi go wyreguluje, a parownik może kwalifikować się do wymiany, bo sądze że poprzedni właściciel go od nowości nie wymieniał, więc wg. licznika ma przejechane ok; 130tys. km

zygfryd73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 26 sty 2010, 14:09

[B4 2.0 ABK] Falujące obroty na zimnym silniku.

Post autor: zygfryd73 » 14 sty 2016, 19:38

Witam mam audi 80 1994 r. ABK 115 KM. I od momentu jak się zrobiło zimno mam problem z obrotami silnika zaraz po odpaleniu na PB po dłuższym postoju np. po nocy. Obroty zaraz po uruchomieniu silnika są na poziomie 1200 i momentalnie spadają na 800 obr/ min. Silnik utyka jakby jeden tłok nie chodził. Tak się dzieje do momentu aż sie nie nagrzeje. Złapie 40- 50 stopni i już pracuje równo i jest OK. Wymieniłem czujnik niebieski (mam 4 sztuki juz niebieskich 2 orki i 2 zamienniki) świece, kopułkę i palec. Kable WN raczej ok. Wymieniłem także regulator ciśnienia paliwa ponieważ stary przepuszczał benzynę. Podmieniłem tez krokowca bo dwa.Te wymiany nie pomogły.
Proszę o podpowiedź co może być przyczyną tej sytuacji.
Ps. Jutro będę sprawdzał sprężanie w tłokach czy czasem zawór nie wypalony.
Ostatnio zmieniony 25 sty 2016, 09:40 przez zygfryd73, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 14 sty 2016, 19:46

zygfryd73, hmm to właściwie nie wiem co chcesz wiedzieć :?: bo nie zadałeś pytania ;-)
zygfryd73 pisze: Silnik utyka jakby jeden tłok nie chodził. Tak się dzieje do momentu aż sie nie nagrzeje. Złapie 40- 50 stopni i już pracuje równo i jest OK.
jeśli o to chodzi to jak dla mnie usterka mechaniczna bardziej może wtryskiwacz albo ciśnienie na jednym z cyl jest nie tego lub świece, przewody, palec do sprawdzenia

zygfryd73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 26 sty 2010, 14:09

Post autor: zygfryd73 » 14 sty 2016, 19:51

No tak nie zadałem pytania. Dlaczego nie mam ssania?? Obroty przy zimny silniku powinny być wyższe. Przynajmniej tak mi się wydaje. Świece, palec i kopułka nowe. Kable WN niestety nie wymienione.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 sty 2016, 16:46

zygfryd73 pisze:Dlaczego nie mam ssania??
a po czym wnioskujesz że nie masz :?:
zygfryd73 pisze: Obroty przy zimny silniku powinny być wyższe.
nie, nie powinny być wyższe, masz w normie i nie szukaj dziury w całym ;-)

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 15 sty 2016, 17:08

Ma ktoś dane jakie powinny być obroty na zimnym dla np ABK , PM i JN ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 sty 2016, 17:51

GerB3, mój ABK nigdy nie przekroczył 1200 na zimnym nawet w mrozy -30.
A JN miał dość podobnie ok 1200 z tego co pamiętam co do PM - nie wiem.

zygfryd73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 26 sty 2010, 14:09

Post autor: zygfryd73 » 15 sty 2016, 20:54

Hej. Na zimny pod uruchomieniu idzie na 1200 obr/min i moment spada do 200 obr/min na PB. Dodaje gazu i zero reakcji. Ostatnio wymieniałe pompę paliwą. Mozę ona szwnakuje?? Chociaż nowa.
Ps. Jutro sprawdzę przepływkę czy klapka nie ociera i węzę dolotowe i podłącze Vag i sprawdzę błędy i odczyty temp na blokach przy zimnym.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 sty 2016, 08:52

zygfryd73, to ja teraz nie wiem bo wcześniej napisałeś
zygfryd73 pisze:Obroty zaraz po uruchomieniu silnika są na poziomie 1200 i momentalnie spadają na 800 obr/ min.
a teraz piszesz
zygfryd73 pisze:Na zimny pod uruchomieniu idzie na 1200 obr/min i moment spada do 200 obr/min na PB.
a to trochę różnica ;-)

zygfryd73
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 26 sty 2010, 14:09

Post autor: zygfryd73 » 30 sty 2016, 22:25

Przyczyna prawdopodobnie ustalona. Pewnie popychacze hydrauliczne uszkodzone na drugim tłoki jak i zawory. Na zimnym silniku chodzi na trzech tłokach, tłok drugi od rozrządu mimo ze jest iskra i nie działa. Jak się zagrzeje to już na 4 tłoki pracuje silnik.
Ps. Czy gdyby tylko popychacze zostały wymienione będzie ok??
Jutro mam sprężanie sprawdzić i pewnie zdejmowanie głowicy mnie czeka.

[ Dodano: 2016-01-18, 22:23 ]
Czy wymiana na nowe popychaczy ma wpływ na prace silnika??

[ Dodano: 2016-01-25, 09:39 ]
Witam sprawdzałem ciśnienie w tłokach. Sprężanie jak silnik zimny po 11 i jak ciepły tez na wszystkich 11.

[ Dodano: 2016-01-25, 09:42 ]
Witam sprawdzałem ciśnienie w tłokach. Sprężanie jak silnik zimny po 11 i jak ciepły tez na wszystkich 11.

[ Dodano: 2016-01-30, 22:25 ]
Sonda lambda wymieniona i też zero poprawy. Szukam dalej przyczyny:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl