Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

B3 [1,8 PM] zamarzl plyn w chlodnicy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
SoNiK__
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 06 lis 2009, 00:25

Post autor: SoNiK__ » 19 gru 2009, 14:12

rozsądnie bedzie poczekać jak koledzy prawią do ocieplenia, na tyle żeby lód sie rozpuścił. Popieram i życze Wesołych Świąt <ok>

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 20 gru 2009, 23:53

Raczej nie odpalaj silnika z zamarzniętym płynem, bo pompę możesz uszkodzić, albo pasek spalić.

Krzysiek0112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 03 sty 2016, 19:23
Lokalizacja: 47-280

Post autor: Krzysiek0112 » 03 sty 2016, 19:33

Witam panowie tak troche poczytałem i aż się przeraziłem gdyż w moim Audi 80 B3 1.8 Bezyna+LPG 90KM dziś zamarzł płyn ale miałem taki jak by ryż mi się z niego zrobił troszke poszperałem po forach i znalazłem ze można odpalic i niech się pomalutko na wolnych obrotach rozgrzewa zrobiłem tak i cuż płyn rozmarzł ale po tej operacji to trwało ponad godzine auto się zagrzało w sirodku było wszystko ok.

Trzy godziny puzniej odpaliłem auto niby wszystko ok ale po przejechaniu dosc kawałka gdy się zagrzał płyn z nagrzewnicy leciało mi zimne powietrze tempeatura rosła az do ponad 105 stopni a dalej leciało zimne powietrze jechałem około 30km/h bo widac jak za oknem biało 1500obr/min gdy dałem na bieg jałowy i podgazowałem to temperatura zaczeła spadac i zaczeło leciec ciepłe powietrze a na wolnych znow zimne i grzał sie płyn co obstawiacie ??? Sory za błedy szybko pisałem

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 sty 2016, 19:42

Krzysiek0112, wygląda jakby pompa wody zbyt małą wydajność miała

Krzysiek0112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 03 sty 2016, 19:23
Lokalizacja: 47-280

Post autor: Krzysiek0112 » 03 sty 2016, 20:03

PieterB pisze:Krzysiek0112, wygląda jakby pompa wody zbyt małą wydajność miała
A jest Możliwość że gdy był zmarznięty ten płyn i jak odpaliłem auto to uszkodziło jakieś łopatki pompy bo spotkałem się z wirnikiem plastikowym
i czy jest możliwość uszkodzonej nagrzewnicy czytałem w wcześniejszych postach o tym

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 03 sty 2016, 21:35

Jakby płyn rozsadził nagrzewnicę to by się lał płyn pod nogi. Wirnik pompy mogłeś uszkodzić ale w B3 jest chyba metalowy wiec nie tak łatwo.

Podczas jazdy z takim płynem mógł on znów zgęstnieć i zatkać chłodnicę i przez to silnik zaczął się grzać. Zobacz czy masz właściwy poziom płynu.

Krzysiek0112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 03 sty 2016, 19:23
Lokalizacja: 47-280

Post autor: Krzysiek0112 » 04 sty 2016, 09:25

maciek889 pisze:Jakby płyn rozsadził nagrzewnicę to by się lał płyn pod nogi. Wirnik pompy mogłeś uszkodzić ale w B3 jest chyba metalowy wiec nie tak łatwo.

Podczas jazdy z takim płynem mógł on znów zgęstnieć i zatkać chłodnicę i przez to silnik zaczął się grzać. Zobacz czy masz właściwy poziom płynu.




Gdy go rozmrazałem na wolnych obrotach 2 razy mi wykipił ze zbiornika wyrównawczego bo miałem otwaty korek i dolałem plynu więc jest w normie dzis sprubuje wypłukac chłodnice i dam znac czy poprawiło sie coś

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 sty 2016, 09:44

Chodziło mi że zgęstnieje przez to że zamarznie w chłodnicy podczas jazdy.

Krzysiek0112
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 03 sty 2016, 19:23
Lokalizacja: 47-280

Post autor: Krzysiek0112 » 04 sty 2016, 12:27

zdemontowałem chłodnice spuściłem (to co kiedyś było płynem :shock: ) przepłukałem ją zimną wodą i wypadła mi gumka która znajduje się w reduktorze i sam syf była trochę przytkana postawiłem ją w ciepłym miejscu żeby się nagrzała do temperatury pokojowej i przepłukałem ja jeszcze raz ciepłą wodą zamontowałem wlałem płyn i zacząłem go rozgrzewać na wolnych obrotach niby wróciło do nomy :-D ale ciepłe powietrze zaczęło lecieć nagle jak przekroczyło 95 stopni :-/ wydaje mi się ze trzeba będzie przepłukać cały układ wraz z nagrzewnicą chyba ona bd jeszcze przytkana ale to dopiero jak bd cieplej narazie będę jeździł tak jak jest. Dzięki wielkie za pomoc <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl