B3 [1,8 PM] zamarzl plyn w chlodnicy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 03 sty 2016, 19:23
- Lokalizacja: 47-280
Witam panowie tak troche poczytałem i aż się przeraziłem gdyż w moim Audi 80 B3 1.8 Bezyna+LPG 90KM dziś zamarzł płyn ale miałem taki jak by ryż mi się z niego zrobił troszke poszperałem po forach i znalazłem ze można odpalic i niech się pomalutko na wolnych obrotach rozgrzewa zrobiłem tak i cuż płyn rozmarzł ale po tej operacji to trwało ponad godzine auto się zagrzało w sirodku było wszystko ok.
Trzy godziny puzniej odpaliłem auto niby wszystko ok ale po przejechaniu dosc kawałka gdy się zagrzał płyn z nagrzewnicy leciało mi zimne powietrze tempeatura rosła az do ponad 105 stopni a dalej leciało zimne powietrze jechałem około 30km/h bo widac jak za oknem biało 1500obr/min gdy dałem na bieg jałowy i podgazowałem to temperatura zaczeła spadac i zaczeło leciec ciepłe powietrze a na wolnych znow zimne i grzał sie płyn co obstawiacie ??? Sory za błedy szybko pisałem
Trzy godziny puzniej odpaliłem auto niby wszystko ok ale po przejechaniu dosc kawałka gdy się zagrzał płyn z nagrzewnicy leciało mi zimne powietrze tempeatura rosła az do ponad 105 stopni a dalej leciało zimne powietrze jechałem około 30km/h bo widac jak za oknem biało 1500obr/min gdy dałem na bieg jałowy i podgazowałem to temperatura zaczeła spadac i zaczeło leciec ciepłe powietrze a na wolnych znow zimne i grzał sie płyn co obstawiacie ??? Sory za błedy szybko pisałem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 03 sty 2016, 19:23
- Lokalizacja: 47-280
A jest Możliwość że gdy był zmarznięty ten płyn i jak odpaliłem auto to uszkodziło jakieś łopatki pompy bo spotkałem się z wirnikiem plastikowymPieterB pisze:Krzysiek0112, wygląda jakby pompa wody zbyt małą wydajność miała
i czy jest możliwość uszkodzonej nagrzewnicy czytałem w wcześniejszych postach o tym
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 03 sty 2016, 19:23
- Lokalizacja: 47-280
maciek889 pisze:Jakby płyn rozsadził nagrzewnicę to by się lał płyn pod nogi. Wirnik pompy mogłeś uszkodzić ale w B3 jest chyba metalowy wiec nie tak łatwo.
Podczas jazdy z takim płynem mógł on znów zgęstnieć i zatkać chłodnicę i przez to silnik zaczął się grzać. Zobacz czy masz właściwy poziom płynu.
Gdy go rozmrazałem na wolnych obrotach 2 razy mi wykipił ze zbiornika wyrównawczego bo miałem otwaty korek i dolałem plynu więc jest w normie dzis sprubuje wypłukac chłodnice i dam znac czy poprawiło sie coś
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 03 sty 2016, 19:23
- Lokalizacja: 47-280
zdemontowałem chłodnice spuściłem (to co kiedyś było płynem :shock: ) przepłukałem ją zimną wodą i wypadła mi gumka która znajduje się w reduktorze i sam syf była trochę przytkana postawiłem ją w ciepłym miejscu żeby się nagrzała do temperatury pokojowej i przepłukałem ja jeszcze raz ciepłą wodą zamontowałem wlałem płyn i zacząłem go rozgrzewać na wolnych obrotach niby wróciło do nomy ale ciepłe powietrze zaczęło lecieć nagle jak przekroczyło 95 stopni wydaje mi się ze trzeba będzie przepłukać cały układ wraz z nagrzewnicą chyba ona bd jeszcze przytkana ale to dopiero jak bd cieplej narazie będę jeździł tak jak jest. Dzięki wielkie za pomoc <ok>