Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Silnik nierówno pracuje bądź gaśnie na Pb

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
AnotherWorldTM
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 25 sie 2015, 17:39

[B4 2.0 ABT] Silnik nierówno pracuje bądź gaśnie na Pb

Post autor: AnotherWorldTM » 24 sty 2016, 05:46

Witam. Otóż mam taki problem, prawie pół roku temu kupiłem 80 ABT z LPG. Auto od początku na benzynie chodziło bardzo nierówno, nie mam wprawdzie obrotomierza, ale praca silnika po odpaleniu i zostawieniu na jałowych obrotach przypominała sinusoidę. Silnik przygasał i po przejechaniu pierwszych kilkunastu metrów po dłuższym niż 24h postoju niemal zawsze gasł i trzeba było odpalać od nowa. Problem zmniejszał się przy dodaniu gazu i wkręceniu na obroty. Poniżej załączam filmik zarysowujący problem. Dodam, że auto na LPG chodzi świetnie i równiej niż niejedna benzynka. O co tu może chodzić ? Pozdrawiam.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 24 sty 2016, 12:04

Próbowałeś odłączyć akumulator na 15 minut przed odpaleniem? Może to po prostu częsty problem ABT z instalacją LPG.

AnotherWorldTM
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 25 sie 2015, 17:39

Post autor: AnotherWorldTM » 24 sty 2016, 18:23

maciek889 pisze:Próbowałeś odłączyć akumulator na 15 minut przed odpaleniem?
Nie próbowałem, jutro spróbuje. W jaki sposób takie odłączenie może coś zdziałać, sterowniki się restartują ?
maciek889 pisze:Może to po prostu częsty problem ABT z instalacją LPG.
W sensie ? Samo LPG chodzi świetnie, tylko na benzynie takie cyrki... więc przewody, świece, aparat zapłonowy odrzucam. Czujniki czy lambda dawałby chyba jakieś objawy przy jeździe na LPG, a nie tylko benzyna...

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 24 sty 2016, 19:00

AnotherWorldTM pisze: W jaki sposób takie odłączenie może coś zdziałać, sterowniki się restartują ?
Sterownik benzyny może się nauczyć źle podawać paliwo, gdy sam nie podaje paliwa a dostaje różne odczyty z sondy albo emulatora gdy silnik pracuje.
AnotherWorldTM pisze:W sensie ? Samo LPG chodzi świetnie, tylko na benzynie takie cyrki... więc przewody, świece, aparat zapłonowy odrzucam. Czujniki czy lambda dawałby chyba jakieś objawy przy jeździe na LPG, a nie tylko benzyna...
Jak masz drugą generacje to może mieć wpływ ale tylko jeśli monter nie popisał się i ustawił bardzo duży zakres regulacji składu mieszanki. Jak masz tanią II generacje typu stag 2l to ona ma fabrycznie małą regulacje z sondy i szanse na zepsucie mieszanki są bardzo małe.
Czujnik temperatury płynu na gazie może tylko podnieść obroty biegu jałowego i tyle.

AnotherWorldTM
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 25 sie 2015, 17:39

Post autor: AnotherWorldTM » 25 sty 2016, 18:16

Ale jaja, dzięki wielkie. Odłączenie aku na 10min pomogło i jak ręką odjął :D
maciek889 pisze:Jak masz drugą generacje to może mieć wpływ ale tylko jeśli monter nie popisał się i ustawił bardzo duży zakres regulacji składu mieszanki. Jak masz tanią II generacje typu stag 2l to ona ma fabrycznie małą regulacje z sondy i szanse na zepsucie mieszanki są bardzo małe.
Czujnik temperatury płynu na gazie może tylko podnieść obroty biegu jałowego i tyle.
Mam taką instalacje - złom ?
Obrazek

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 sty 2016, 19:12

Chyba już nie ma złych instalacji II generacji. Dobrze że parownik masz A90E bo te mniejsze BRC są słabe.
Tylko często bywa tak że w papierach jest coś zupełnie innego niż pod maską.

Z którego roku masz samochód? Bo jeśli masz nowsze ABT z silniczkiem krokowym na 6 pinów to przekaźnik resetujący komputer pomoże.

Zapoznaj się z tym tematem w takim razie: topics80/b4-abt-lpg-emulator-sondy-labda-t41152.html

Możesz pojeździć aby zobaczyć czy często trzeba by było resetować ECU, bo może nie ma co przerabiać podłączenia ECU.

AnotherWorldTM
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 25 sie 2015, 17:39

Post autor: AnotherWorldTM » 25 sty 2016, 20:26

Rok produkcji auta 1994

Jest gdzieś instrukcja na temat tego jaki i gdzie założyć przekaźnik ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 sty 2016, 21:36

W temacie który dałem we wcześniejszym poście jest instrukcja, gdzieś tak w połowie. Do twojej wersji ABT to ta ostatnia.

Możesz zrobić bez przekaźnika. Po prostu przeciąć czerwony kabel idący na pin 21 sterownika i koniec idący do wtyczki ECU dołączyć do kabla idącego na pin 23.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl