Witam. Otóż mam taki problem, prawie pół roku temu kupiłem 80 ABT z LPG. Auto od początku na benzynie chodziło bardzo nierówno, nie mam wprawdzie obrotomierza, ale praca silnika po odpaleniu i zostawieniu na jałowych obrotach przypominała sinusoidę. Silnik przygasał i po przejechaniu pierwszych kilkunastu metrów po dłuższym niż 24h postoju niemal zawsze gasł i trzeba było odpalać od nowa. Problem zmniejszał się przy dodaniu gazu i wkręceniu na obroty. Poniżej załączam filmik zarysowujący problem. Dodam, że auto na LPG chodzi świetnie i równiej niż niejedna benzynka. O co tu może chodzić ? Pozdrawiam.
[B4 2.0 ABT] Silnik nierówno pracuje bądź gaśnie na Pb
-
- Forum Audi 80
- Posty: 28
- Rejestracja: 25 sie 2015, 17:39
-
- Forum Audi 80
- Posty: 28
- Rejestracja: 25 sie 2015, 17:39
Nie próbowałem, jutro spróbuje. W jaki sposób takie odłączenie może coś zdziałać, sterowniki się restartują ?maciek889 pisze:Próbowałeś odłączyć akumulator na 15 minut przed odpaleniem?
W sensie ? Samo LPG chodzi świetnie, tylko na benzynie takie cyrki... więc przewody, świece, aparat zapłonowy odrzucam. Czujniki czy lambda dawałby chyba jakieś objawy przy jeździe na LPG, a nie tylko benzyna...maciek889 pisze:Może to po prostu częsty problem ABT z instalacją LPG.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Sterownik benzyny może się nauczyć źle podawać paliwo, gdy sam nie podaje paliwa a dostaje różne odczyty z sondy albo emulatora gdy silnik pracuje.AnotherWorldTM pisze: W jaki sposób takie odłączenie może coś zdziałać, sterowniki się restartują ?
Jak masz drugą generacje to może mieć wpływ ale tylko jeśli monter nie popisał się i ustawił bardzo duży zakres regulacji składu mieszanki. Jak masz tanią II generacje typu stag 2l to ona ma fabrycznie małą regulacje z sondy i szanse na zepsucie mieszanki są bardzo małe.AnotherWorldTM pisze:W sensie ? Samo LPG chodzi świetnie, tylko na benzynie takie cyrki... więc przewody, świece, aparat zapłonowy odrzucam. Czujniki czy lambda dawałby chyba jakieś objawy przy jeździe na LPG, a nie tylko benzyna...
Czujnik temperatury płynu na gazie może tylko podnieść obroty biegu jałowego i tyle.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 28
- Rejestracja: 25 sie 2015, 17:39
Ale jaja, dzięki wielkie. Odłączenie aku na 10min pomogło i jak ręką odjął
Mam taką instalacje - złom ?maciek889 pisze:Jak masz drugą generacje to może mieć wpływ ale tylko jeśli monter nie popisał się i ustawił bardzo duży zakres regulacji składu mieszanki. Jak masz tanią II generacje typu stag 2l to ona ma fabrycznie małą regulacje z sondy i szanse na zepsucie mieszanki są bardzo małe.
Czujnik temperatury płynu na gazie może tylko podnieść obroty biegu jałowego i tyle.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Chyba już nie ma złych instalacji II generacji. Dobrze że parownik masz A90E bo te mniejsze BRC są słabe.
Tylko często bywa tak że w papierach jest coś zupełnie innego niż pod maską.
Z którego roku masz samochód? Bo jeśli masz nowsze ABT z silniczkiem krokowym na 6 pinów to przekaźnik resetujący komputer pomoże.
Zapoznaj się z tym tematem w takim razie: topics80/b4-abt-lpg-emulator-sondy-labda-t41152.html
Możesz pojeździć aby zobaczyć czy często trzeba by było resetować ECU, bo może nie ma co przerabiać podłączenia ECU.
Tylko często bywa tak że w papierach jest coś zupełnie innego niż pod maską.
Z którego roku masz samochód? Bo jeśli masz nowsze ABT z silniczkiem krokowym na 6 pinów to przekaźnik resetujący komputer pomoże.
Zapoznaj się z tym tematem w takim razie: topics80/b4-abt-lpg-emulator-sondy-labda-t41152.html
Możesz pojeździć aby zobaczyć czy często trzeba by było resetować ECU, bo może nie ma co przerabiać podłączenia ECU.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 28
- Rejestracja: 25 sie 2015, 17:39