[B4 ABT] Wiecej szzzzmocy!
- Jarek-LT
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Kontakt:
W 4x gardzielach nie będzie tyle przybytku mocy co 1xkompresor
a ABT latam tylko na gazie.
Trochę poczytałem lektury i 10,5 to sprężanie największe które dodmuchali kompresorem.
W A6 3.0 TFSI dokładnie tyle jest a ABK łapałoby się do tego pułapu , ma chyba 10,4.
Chyba turbo dmuch powiedzmy 2bary to tam stopień jest poniżej 9.
a ABT latam tylko na gazie.
Trochę poczytałem lektury i 10,5 to sprężanie największe które dodmuchali kompresorem.
W A6 3.0 TFSI dokładnie tyle jest a ABK łapałoby się do tego pułapu , ma chyba 10,4.
Chyba turbo dmuch powiedzmy 2bary to tam stopień jest poniżej 9.
- Jarek-LT
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Kontakt:
Panowie
Chcę założyć przepustnicę od 2.3/ABK na silnik ABT by był większy przepływ powietrza również pod kompresor.
Chyba potrzebne info to to, że latam wyłącznie na GAZIE.
Mój problem polega na tym, że w monowtrysku pomijając jeszcze inne dwie wtyczki od benzyny i chyba krokowego jest trzecia jako chyba potencjometr przepustnicy i cztery piny. W podwójnej przepustnicy która jest od 2,3 są trzy piny a oryginał od ABK 2.0 jest chyba sześć.
Jaki zrobić myk by wtyczkę czteropin od monowtrysku zaadoptować w przepustnicę podwójną z 2.3 lub ABK ???
Narazie widzę tylko przeróbkę mechaniczną - wyciąć cały potencjometr z 2.3 i przykrecić w miejsce potencjometra nowej przepustnicy.
Chcę założyć przepustnicę od 2.3/ABK na silnik ABT by był większy przepływ powietrza również pod kompresor.
Chyba potrzebne info to to, że latam wyłącznie na GAZIE.
Mój problem polega na tym, że w monowtrysku pomijając jeszcze inne dwie wtyczki od benzyny i chyba krokowego jest trzecia jako chyba potencjometr przepustnicy i cztery piny. W podwójnej przepustnicy która jest od 2,3 są trzy piny a oryginał od ABK 2.0 jest chyba sześć.
Jaki zrobić myk by wtyczkę czteropin od monowtrysku zaadoptować w przepustnicę podwójną z 2.3 lub ABK ???
Narazie widzę tylko przeróbkę mechaniczną - wyciąć cały potencjometr z 2.3 i przykrecić w miejsce potencjometra nowej przepustnicy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
W przepustnicy 2.3 (jak mniemam od NG bo 7A miało chyba więcej pinów) nie ma potencjometrycznego czujnika a na tej kostce jest tylko czujnik zamknięcia i pełnego otwarcia przepustnicy typu załączony-rozłączony.
W ABK bez automatycznej skrzyni jest tylko jedna 3 pinowa kostka, z automatyczną skrzynią są dwie.
Tylko że w ABT, TPS jest podwójny więc co najwyżej można się modlić że sterownik zechciałby przyjąć sygnał z tego z ABK z automatyczną skrzynią biegów.
Ale jak jeździsz tylko na gazie to po co ci podłączanie tego TPSu?
W ABK bez automatycznej skrzyni jest tylko jedna 3 pinowa kostka, z automatyczną skrzynią są dwie.
Tylko że w ABT, TPS jest podwójny więc co najwyżej można się modlić że sterownik zechciałby przyjąć sygnał z tego z ABK z automatyczną skrzynią biegów.
Ale jak jeździsz tylko na gazie to po co ci podłączanie tego TPSu?
- Jarek-LT
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Kontakt:
Panowie poskładałem wszystko z kompresorem - I NIC NIE CHCE ZAPALIĆ.
Gdy robiłem to roboczo podłączona była miekka guma/fimic/ łącząca kompresor z przepustnicą ABK. Gdzieś podciśnienie zgniotło ją bo hamowałem dopływ powietrza ręką, bawiłem się gazem-linką i palił i chodził.
Gdy podłączyłem wszystko na tip-top rura nierdzewka sztywna nawet kichnąć nie chce.
Dwóch coś tam znających się podpowiedzieli , że za wielka rura /fi/ za uboga mieszanka do rozruchu za słabe sssanie i dlatego nie chce palić. Brak odpowiedniego składu gazu z powietrzem......do zassania...
Co o tym myślicie. Rura gumowa była tak samo chyba fi80 taka jak przychodzi na przepustnicę ABK , jednak gdzieś zgniotło ją przy kręceniu rozrusznikiem , zasssało i palił i chodził - na sztywno - NIC. :cry:
Gdy robiłem to roboczo podłączona była miekka guma/fimic/ łącząca kompresor z przepustnicą ABK. Gdzieś podciśnienie zgniotło ją bo hamowałem dopływ powietrza ręką, bawiłem się gazem-linką i palił i chodził.
Gdy podłączyłem wszystko na tip-top rura nierdzewka sztywna nawet kichnąć nie chce.
Dwóch coś tam znających się podpowiedzieli , że za wielka rura /fi/ za uboga mieszanka do rozruchu za słabe sssanie i dlatego nie chce palić. Brak odpowiedniego składu gazu z powietrzem......do zassania...
Co o tym myślicie. Rura gumowa była tak samo chyba fi80 taka jak przychodzi na przepustnicę ABK , jednak gdzieś zgniotło ją przy kręceniu rozrusznikiem , zasssało i palił i chodził - na sztywno - NIC. :cry:
- Jarek-LT
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Kontakt:
Pop prostu wsadziłem kompresor do ABT.
Kompresor jest od VW 1.4 chyba, jest założony bezpośrednio na dolocie w miejscu
monowtrysku. W miejscu filtra założona i oczywiście połączona z resztą jest przepustnica od ABK a dokładnie dwie zwrócone do siebie jako jedna i połączone to rurą nierdzewką. Dwie dlatego, że tak sobie to wymyśliłem i po obydwóch stronach mam wyjście na rurę gumową do podłączenia się. Oczywiście jedna działa = ta właściwa druga wyłącznie na dokładkę. Reszta jak wyżej. Na byle jak zrobione - połączone działało, zachwycony działaniem i paleniem auta
zrobiłem to na TIP-TOP i nic . KICHA / ZERO silnik nie chce wydać nawet jednego tchnienia.
Jarek-LT
Kompresor jest od VW 1.4 chyba, jest założony bezpośrednio na dolocie w miejscu
monowtrysku. W miejscu filtra założona i oczywiście połączona z resztą jest przepustnica od ABK a dokładnie dwie zwrócone do siebie jako jedna i połączone to rurą nierdzewką. Dwie dlatego, że tak sobie to wymyśliłem i po obydwóch stronach mam wyjście na rurę gumową do podłączenia się. Oczywiście jedna działa = ta właściwa druga wyłącznie na dokładkę. Reszta jak wyżej. Na byle jak zrobione - połączone działało, zachwycony działaniem i paleniem auta
zrobiłem to na TIP-TOP i nic . KICHA / ZERO silnik nie chce wydać nawet jednego tchnienia.
Jarek-LT