Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Wiecej szzzzmocy!

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Jarek-LT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarek-LT » 02 lut 2016, 20:42

W 4x gardzielach nie będzie tyle przybytku mocy co 1xkompresor

a ABT latam tylko na gazie.

Trochę poczytałem lektury i 10,5 to sprężanie największe które dodmuchali kompresorem.
W A6 3.0 TFSI dokładnie tyle jest a ABK łapałoby się do tego pułapu , ma chyba 10,4.
Chyba turbo dmuch powiedzmy 2bary to tam stopień jest poniżej 9.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 02 lut 2016, 21:01

Tylko fabryczne silniki z takim sprężaniem i doładowaniem mają przynajmniej natrysk na denka tłoka. I sam bezpośredni wtrysk schładza komorę spalania co też jest przyczyną większego stopnia sprężania.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 02 lut 2016, 22:09

Jak chcesz cokolwiek dmuchac w ten silnik to musowo stopien jak ma ABT i ni hu... wiecej. A i tak splyna pewnie tloki bo teprzeba odpowiednia ilosc paliwa tez podlac. Nie wspominajac o braku natrysku na denko tloka

Awatar użytkownika
Jarek-LT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarek-LT » 03 lut 2016, 08:19

Widzę, że uczepiliście się natrysku na tłoki a wspominałem, że żałuje, że to nie ABK
Ale spokojnie ja nie latam 200kaemów po 200km/h
Ja mam potrzebę przyśpieszać do 120/130km/h w 5s. i na tym koniec ewentualnie
coś wyprzedzić. <piwo>

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 03 lut 2016, 09:35

Nowsze ABK tez nie mialy natrysku na denko tloka wiec taki sam shit by wyszedl. Oczywiscie da sie to zrobic ale naklad kosztow aby to DOBRZE chodzilo bedzie taki ze lepiej swapnac cos mniej problematycznego

luckash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 24 wrz 2012, 18:36
Lokalizacja: Bartniczka

Post autor: luckash » 03 lut 2016, 10:45

No gdyby ten natrysk nie był taki ważny to by go nie dokładali do wysilonych silników.

Awatar użytkownika
Jarek-LT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarek-LT » 27 lut 2016, 17:41

Panowie
Chcę założyć przepustnicę od 2.3/ABK na silnik ABT by był większy przepływ powietrza również pod kompresor.
Chyba potrzebne info to to, że latam wyłącznie na GAZIE.
Mój problem polega na tym, że w monowtrysku pomijając jeszcze inne dwie wtyczki od benzyny i chyba krokowego jest trzecia jako chyba potencjometr przepustnicy i cztery piny. W podwójnej przepustnicy która jest od 2,3 są trzy piny a oryginał od ABK 2.0 jest chyba sześć.
Jaki zrobić myk by wtyczkę czteropin od monowtrysku zaadoptować w przepustnicę podwójną z 2.3 lub ABK ???

Narazie widzę tylko przeróbkę mechaniczną - wyciąć cały potencjometr z 2.3 i przykrecić w miejsce potencjometra nowej przepustnicy.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 27 lut 2016, 19:55

W przepustnicy 2.3 (jak mniemam od NG bo 7A miało chyba więcej pinów) nie ma potencjometrycznego czujnika a na tej kostce jest tylko czujnik zamknięcia i pełnego otwarcia przepustnicy typu załączony-rozłączony.
W ABK bez automatycznej skrzyni jest tylko jedna 3 pinowa kostka, z automatyczną skrzynią są dwie.

Tylko że w ABT, TPS jest podwójny więc co najwyżej można się modlić że sterownik zechciałby przyjąć sygnał z tego z ABK z automatyczną skrzynią biegów.

Ale jak jeździsz tylko na gazie to po co ci podłączanie tego TPSu?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 lut 2016, 20:08

No nie wiem czy to wypali bo TPS w abt to punkt dynamicznego konta zapłonu jeżeli dostanie złe sygnały cała mapa zapłonu w pi...u i nie wspomnę o spalaniu stukowym.

W takich przypadkach najlepiej wywalić oryginalny sterownik i dać coś uniwersalnego żeby można było mapami grzebać.

Awatar użytkownika
Jarek-LT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarek-LT » 28 lut 2016, 12:26

Po odłączeniu tamtych dwóch wtyczek - silnik chodzi i chyba wszystko działa.
Gdy odepnę wspomnianą wtyczkę czteropin - silnik odrazu gaśnie.

Rasumując czyli elektryczne rozwiązanie to tylko zmiana sterownika o której wspomniał kolega Jarewa ......???

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 28 lut 2016, 15:56

Albo zrobić statyczny zapłon na module zapłonowym z gaźnikowca. Później ewentualnie puścić to przez jakiś sterownik piggyback aby nim sterować.

robert80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 21 sie 2008, 18:09

Post autor: robert80 » 27 mar 2016, 20:51

Jak na wałku od abk może chodzić lepiej te wałki są identyczne

Awatar użytkownika
Jarek-LT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarek-LT » 01 kwie 2016, 08:03

Panowie poskładałem wszystko z kompresorem - I NIC NIE CHCE ZAPALIĆ.
Gdy robiłem to roboczo podłączona była miekka guma/fimic/ łącząca kompresor z przepustnicą ABK. Gdzieś podciśnienie zgniotło ją bo hamowałem dopływ powietrza ręką, bawiłem się gazem-linką i palił i chodził.
Gdy podłączyłem wszystko na tip-top rura nierdzewka sztywna nawet kichnąć nie chce.
Dwóch coś tam znających się podpowiedzieli , że za wielka rura /fi/ za uboga mieszanka do rozruchu za słabe sssanie i dlatego nie chce palić. Brak odpowiedniego składu gazu z powietrzem......do zassania...

Co o tym myślicie. Rura gumowa była tak samo chyba fi80 taka jak przychodzi na przepustnicę ABK , jednak gdzieś zgniotło ją przy kręceniu rozrusznikiem , zasssało i palił i chodził - na sztywno - NIC. :cry:

luckash
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 24 wrz 2012, 18:36
Lokalizacja: Bartniczka

Post autor: luckash » 01 kwie 2016, 10:56

Jarek-LT, napisz jaśniej co tam porobiłeś...

Awatar użytkownika
Jarek-LT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarek-LT » 02 kwie 2016, 07:54

Pop prostu wsadziłem kompresor do ABT.
Kompresor jest od VW 1.4 chyba, jest założony bezpośrednio na dolocie w miejscu
monowtrysku. W miejscu filtra założona i oczywiście połączona z resztą jest przepustnica od ABK a dokładnie dwie zwrócone do siebie jako jedna i połączone to rurą nierdzewką. Dwie dlatego, że tak sobie to wymyśliłem i po obydwóch stronach mam wyjście na rurę gumową do podłączenia się. Oczywiście jedna działa = ta właściwa druga wyłącznie na dokładkę. Reszta jak wyżej. Na byle jak zrobione - połączone działało, zachwycony działaniem i paleniem auta
zrobiłem to na TIP-TOP i nic . KICHA / ZERO silnik nie chce wydać nawet jednego tchnienia.

Jarek-LT :-?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl