Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.0] Wymiana wybieraka skrzyni biegów

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Awatar użytkownika
HEMI23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 20 paź 2007, 22:39
Lokalizacja: Wrocław

[b4 2.0] Wymiana wybieraka skrzyni biegów

Post autor: HEMI23 » 22 gru 2007, 18:54

Witam wszystkich,
cała historia zaczęła się od ciężko wchodzących biegów na zimnym silniku, które po rozgrzaniu juz wchodzą lepiej. Następnie zauważyłem jakieś małe wycieki oleju spod auta. Po jakimś czasie już nawet na ciepło 1-ka i 2-ka wchodzą bardzo ciężko, a zaraz po zapaleniu silnika to mogę pomażyć w wrzuceniu czegokolwiek :-/. Sprawa pogarszała się z czasem, więc postanowiłem, że pojade na oględziny mojej niuni do mechanika. Wszedłem z nim pod auto i powiedział mi,że jest nieszczelny oring przy tulei na końcu skrzyni, co powoduje wyciek oleju i pierwszy element wybieraka chodzi luźno (to chyba ten co jest zalany w jakiejs substancji - nie wiem dokładnie - w każdym razie zaraz nad tą tuleją).
Jakie macie zdanie na ten temat? czy rzeczywiście to jest przyczyną ciężko chodzących biegów? sprawdzałem poziom oleju i jest go jeszcze tyle ile powinno, bo nie uciekło za dużo. Olej nie gęstnieje bo lewarek chodzi płynnie (nie ma oporu).
Znalazłem na allegro takie wybieraki - używane, ale za bardzo nie wiem jak sprawdzić czy rzeczywiście sa w lepszym stanie od mojego, czekam na uwagi i komentarze.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 22 gru 2007, 20:02

Jak Ci wchodzą biegi gdy silnik jest unieruchomiony? Może po prostu sprzęgło dobrze Ci się nie rozłącza.
Zrób zdjęcia miejsca przecieku bo z opisu nic nie wynika.

Awatar użytkownika
HEMI23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 20 paź 2007, 22:39
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: HEMI23 » 22 gru 2007, 20:23

Gdy silnik jest wylączony to biegi wchodzą dobrze, a ten oring to uszczelniacz na tej tulei, która wchodzi do skrzyni.

Awatar użytkownika
pawelbicz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 377
Rejestracja: 05 sty 2007, 03:35
Lokalizacja: Katowice/Krzeszowice

Post autor: pawelbicz » 22 gru 2007, 21:22

HEMI23 pisze:ten oring to uszczelniacz na tej tulei, która wchodzi do skrzyni.
.. zapewne chodzi o uszczelniacz wałka wybieraka..

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 22 gru 2007, 21:23

Jeśłi na zgaszonym silniku biegi wchodzą dobrze to tak jak Czarek napisał winne będzie sprzęgło. Mogła się zapiec tarcza sprzęgła na wieloklinie i nie rozłącza jak się należy.
Może to też być wina mechanizmu włącxzania sprzęła układ zapowietrzony itp.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 22 gru 2007, 22:27

No widzisz, kokolino1 również obstawia sprzęgło. Nie kupuj żadnych części do skrzyni oprócz oczywiście uszczelniacza do drążka zmiany biegów. Rozmiar uszczelniacza 16x24x6.

Awatar użytkownika
HEMI23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 20 paź 2007, 22:39
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: HEMI23 » 23 gru 2007, 14:39

czarekj pisze:No widzisz, kokolino1 również obstawia sprzęgło. Nie kupuj żadnych części do skrzyni oprócz oczywiście uszczelniacza do drążka zmiany biegów. Rozmiar uszczelniacza 16x24x6.
Ok, dzięki, ale jeszcze takie pytanie: ta część o której napisałeś to jest ten oring, który wchodzi na wałek od wybieraka? bo jeżeli tak to mechanik coś mówił, że to jest rozmiar 9X2

pozdrawiam i dzięki za podpowiedzi.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 23 gru 2007, 19:46

Słuchaj mi możesz nie wierzyć, ja Cię do niczego nie zmuszam.
Jeżeli mechanik twierdzi, że wie lepiej to ja się z nim "kopał" nie będę. Jeśli nie wiesz komu wierzyć to zmierz średnicę drążka wybieraka. Jeżeli średnica drążka to ok. 9 mm to rację ma mechanik, jeżeli ma grubość 16 mm to racja jest po mojej stronie.
Zmieniłem już chyba z 10 takich simmeringów i zawsze rozmiar był ten sam.
Czas wymiany maks. 1 h, koszt simmeringa - maks. 10 PLN.
No chyba że każdy z nas ma co innego na myśli.
W tej skrzyni jeśli dobrze pamiętam są tylko trzy o-ringi.
Jeden uszczelnia czujnik prędkości, drugi uszczelnia czujnik wstecznego a trzeci uszczelnia ustalacz drążka wybieraka, ale każdy z nich ma średnicę większą niż 9 mm.
Oczywiście mogę być w błędzie.

Misiek_Stce
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 964
Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Misiek_Stce » 02 sty 2008, 22:28

czarekj pisze:Słuchaj mi możesz nie wierzyć, ja Cię do niczego nie zmuszam.
Jeżeli mechanik twierdzi, że wie lepiej to ja się z nim "kopał" nie będę. Jeśli nie wiesz komu wierzyć to zmierz średnicę drążka wybieraka. Jeżeli średnica drążka to ok. 9 mm to rację ma mechanik, jeżeli ma grubość 16 mm to racja jest po mojej stronie.
Zmieniłem już chyba z 10 takich simmeringów i zawsze rozmiar był ten sam.
Czas wymiany maks. 1 h, koszt simmeringa - maks. 10 PLN.
No chyba że każdy z nas ma co innego na myśli.
W tej skrzyni jeśli dobrze pamiętam są tylko trzy o-ringi.
Jeden uszczelnia czujnik prędkości, drugi uszczelnia czujnik wstecznego a trzeci uszczelnia ustalacz drążka wybieraka, ale każdy z nich ma średnicę większą niż 9 mm.
Oczywiście mogę być w błędzie.
Tu Czarek ma całkowitą rację. Kiedys mój Ojciec do niego dzwonił i podał nam Czarek ten sam wymiar co Tobie i mowił prawdę. Wszystko dokładnie to samo było. Jak mechanika masz sprytnego to go wydłubie nawet w mniej niz godzine albo 30min nawet ;-) skrzynia będzie suchutka <ok> Czarek jak coś mowi to ma rację.
Co do biegów u Ciebie to wina będzie sprzegła. U mnie cos nawalilo ostatnio i musze skrzynie wyjąć bo tez nie wiem dokładnie co nawaliło bo sprzęgło jest miekkie i nie wysprzęgla wcale a biegi na postoju wchodzą a jak zapalony silnik to nie da sie nic wrzucic. Sprzegła brak :roll: Czarku duzo jest roboty z wyjęciem tej okropnej skrzyni ? w piątek mam zamiar to zaatakowac :evil:

[ Dodano: 2008-01-02, 22:30 ]
Dodam ze zadne odpowietrzanie mi nie pomaga :cry:

Awatar użytkownika
comag
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 21 kwie 2007, 08:47
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: comag » 02 sty 2008, 22:43

Obrazek


pozdrawiam..

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 02 sty 2008, 23:51

Dla jednej osoby zejdzie się cały roboczo-dzionek z przerwami na papieroska lub kawę, pod warunkiem, że dysponujesz kanałem i masz kogoś do pomocy.
Przed odkręceniem docisku od koła zamachowego zaznacz wzajemne położenie obu tych części byś potem identycznie je zamontował. Jeżeli masz zamiar dłużej tym autem jeździć to zmień chociaż uszczelniacz w skrzyni od strony sprzęgła.
Żeby nie marnować czasu to wcześniej pokupuj sobie klucze bo tam francuskie śrubki są wkręcone. :-) Jakby co to dzwoń. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 31 sty 2008, 18:17

Witam
Tez mam problem z cieżko wchodzącymi biegami. Dzis wjechałem sobie na kanał i mam wybity drązek z krzyzakiem na koncu. Az sie boje ile to bedzie kosztować bo wystepuje tylko całość.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 13 kwie 2011, 08:48

Panowie, a czemu w sklepie Intercars ten uszczelniacz ma wymiary 40x25x8

http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... 1393&wsk=O

Identyczny wystepuje w blizniaczym Passacie:

http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... kod=344108

I tutaj czesc (ten sam numer) jest ladnie opisana jako uszczelniacz wybieraka skrzyni biegow.

Prosze o pomoc w doborze czesci.

Awatar użytkownika
Spietyq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 22 sty 2009, 18:56
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Spietyq » 01 cze 2011, 23:32

A co poradzicie koledzy w przypadku, gdy po wymianie odpowiedniego uszczelniacza 16x24x6 zakupionego w ASO zresztą, dalej olej zapierdziela czy w tedy sam wybierak kwalifikuje się do wymiany?

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 02 cze 2011, 15:50

HEMI23 pisze:
czarekj pisze:No widzisz, kokolino1 również obstawia sprzęgło. Nie kupuj żadnych części do skrzyni oprócz oczywiście uszczelniacza do drążka zmiany biegów. Rozmiar uszczelniacza 16x24x6.
Ok, dzięki, ale jeszcze takie pytanie: ta część o której napisałeś to jest ten oring, który wchodzi na wałek od wybieraka? bo jeżeli tak to mechanik coś mówił, że to jest rozmiar 9X2

pozdrawiam i dzięki za podpowiedzi.
posluchaj czarka dobrze ci radzi bo te wymiary co podal mechanik to sa wyssane z palca lub byl dobrze pijany jak ci to mierzyl
U siebie sam wymienialem dwa razy ten oring ,nie powiem lekko nie jest bo dojscie ciezkie ale sie da ,najgorsze jest to ze oring puszcza olej a wydlubac go jest ciezko ,cierliwosci troche potrzeba najlepiej zakupic w aso poniewaz ja kupilem zamiennik i po nie calym roku zaczelo lac olejem teraz mam spokoj

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl