[b4 2.0] Wymiana wybieraka skrzyni biegów
[b4 2.0] Wymiana wybieraka skrzyni biegów
Witam wszystkich,
cała historia zaczęła się od ciężko wchodzących biegów na zimnym silniku, które po rozgrzaniu juz wchodzą lepiej. Następnie zauważyłem jakieś małe wycieki oleju spod auta. Po jakimś czasie już nawet na ciepło 1-ka i 2-ka wchodzą bardzo ciężko, a zaraz po zapaleniu silnika to mogę pomażyć w wrzuceniu czegokolwiek . Sprawa pogarszała się z czasem, więc postanowiłem, że pojade na oględziny mojej niuni do mechanika. Wszedłem z nim pod auto i powiedział mi,że jest nieszczelny oring przy tulei na końcu skrzyni, co powoduje wyciek oleju i pierwszy element wybieraka chodzi luźno (to chyba ten co jest zalany w jakiejs substancji - nie wiem dokładnie - w każdym razie zaraz nad tą tuleją).
Jakie macie zdanie na ten temat? czy rzeczywiście to jest przyczyną ciężko chodzących biegów? sprawdzałem poziom oleju i jest go jeszcze tyle ile powinno, bo nie uciekło za dużo. Olej nie gęstnieje bo lewarek chodzi płynnie (nie ma oporu).
Znalazłem na allegro takie wybieraki - używane, ale za bardzo nie wiem jak sprawdzić czy rzeczywiście sa w lepszym stanie od mojego, czekam na uwagi i komentarze.
Pozdrawiam
cała historia zaczęła się od ciężko wchodzących biegów na zimnym silniku, które po rozgrzaniu juz wchodzą lepiej. Następnie zauważyłem jakieś małe wycieki oleju spod auta. Po jakimś czasie już nawet na ciepło 1-ka i 2-ka wchodzą bardzo ciężko, a zaraz po zapaleniu silnika to mogę pomażyć w wrzuceniu czegokolwiek . Sprawa pogarszała się z czasem, więc postanowiłem, że pojade na oględziny mojej niuni do mechanika. Wszedłem z nim pod auto i powiedział mi,że jest nieszczelny oring przy tulei na końcu skrzyni, co powoduje wyciek oleju i pierwszy element wybieraka chodzi luźno (to chyba ten co jest zalany w jakiejs substancji - nie wiem dokładnie - w każdym razie zaraz nad tą tuleją).
Jakie macie zdanie na ten temat? czy rzeczywiście to jest przyczyną ciężko chodzących biegów? sprawdzałem poziom oleju i jest go jeszcze tyle ile powinno, bo nie uciekło za dużo. Olej nie gęstnieje bo lewarek chodzi płynnie (nie ma oporu).
Znalazłem na allegro takie wybieraki - używane, ale za bardzo nie wiem jak sprawdzić czy rzeczywiście sa w lepszym stanie od mojego, czekam na uwagi i komentarze.
Pozdrawiam
Ok, dzięki, ale jeszcze takie pytanie: ta część o której napisałeś to jest ten oring, który wchodzi na wałek od wybieraka? bo jeżeli tak to mechanik coś mówił, że to jest rozmiar 9X2czarekj pisze:No widzisz, kokolino1 również obstawia sprzęgło. Nie kupuj żadnych części do skrzyni oprócz oczywiście uszczelniacza do drążka zmiany biegów. Rozmiar uszczelniacza 16x24x6.
pozdrawiam i dzięki za podpowiedzi.
Słuchaj mi możesz nie wierzyć, ja Cię do niczego nie zmuszam.
Jeżeli mechanik twierdzi, że wie lepiej to ja się z nim "kopał" nie będę. Jeśli nie wiesz komu wierzyć to zmierz średnicę drążka wybieraka. Jeżeli średnica drążka to ok. 9 mm to rację ma mechanik, jeżeli ma grubość 16 mm to racja jest po mojej stronie.
Zmieniłem już chyba z 10 takich simmeringów i zawsze rozmiar był ten sam.
Czas wymiany maks. 1 h, koszt simmeringa - maks. 10 PLN.
No chyba że każdy z nas ma co innego na myśli.
W tej skrzyni jeśli dobrze pamiętam są tylko trzy o-ringi.
Jeden uszczelnia czujnik prędkości, drugi uszczelnia czujnik wstecznego a trzeci uszczelnia ustalacz drążka wybieraka, ale każdy z nich ma średnicę większą niż 9 mm.
Oczywiście mogę być w błędzie.
Jeżeli mechanik twierdzi, że wie lepiej to ja się z nim "kopał" nie będę. Jeśli nie wiesz komu wierzyć to zmierz średnicę drążka wybieraka. Jeżeli średnica drążka to ok. 9 mm to rację ma mechanik, jeżeli ma grubość 16 mm to racja jest po mojej stronie.
Zmieniłem już chyba z 10 takich simmeringów i zawsze rozmiar był ten sam.
Czas wymiany maks. 1 h, koszt simmeringa - maks. 10 PLN.
No chyba że każdy z nas ma co innego na myśli.
W tej skrzyni jeśli dobrze pamiętam są tylko trzy o-ringi.
Jeden uszczelnia czujnik prędkości, drugi uszczelnia czujnik wstecznego a trzeci uszczelnia ustalacz drążka wybieraka, ale każdy z nich ma średnicę większą niż 9 mm.
Oczywiście mogę być w błędzie.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 964
- Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
- Imię: Tomasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
Tu Czarek ma całkowitą rację. Kiedys mój Ojciec do niego dzwonił i podał nam Czarek ten sam wymiar co Tobie i mowił prawdę. Wszystko dokładnie to samo było. Jak mechanika masz sprytnego to go wydłubie nawet w mniej niz godzine albo 30min nawet skrzynia będzie suchutka <ok> Czarek jak coś mowi to ma rację.czarekj pisze:Słuchaj mi możesz nie wierzyć, ja Cię do niczego nie zmuszam.
Jeżeli mechanik twierdzi, że wie lepiej to ja się z nim "kopał" nie będę. Jeśli nie wiesz komu wierzyć to zmierz średnicę drążka wybieraka. Jeżeli średnica drążka to ok. 9 mm to rację ma mechanik, jeżeli ma grubość 16 mm to racja jest po mojej stronie.
Zmieniłem już chyba z 10 takich simmeringów i zawsze rozmiar był ten sam.
Czas wymiany maks. 1 h, koszt simmeringa - maks. 10 PLN.
No chyba że każdy z nas ma co innego na myśli.
W tej skrzyni jeśli dobrze pamiętam są tylko trzy o-ringi.
Jeden uszczelnia czujnik prędkości, drugi uszczelnia czujnik wstecznego a trzeci uszczelnia ustalacz drążka wybieraka, ale każdy z nich ma średnicę większą niż 9 mm.
Oczywiście mogę być w błędzie.
Co do biegów u Ciebie to wina będzie sprzegła. U mnie cos nawalilo ostatnio i musze skrzynie wyjąć bo tez nie wiem dokładnie co nawaliło bo sprzęgło jest miekkie i nie wysprzęgla wcale a biegi na postoju wchodzą a jak zapalony silnik to nie da sie nic wrzucic. Sprzegła brak :roll: Czarku duzo jest roboty z wyjęciem tej okropnej skrzyni ? w piątek mam zamiar to zaatakowac :evil:
[ Dodano: 2008-01-02, 22:30 ]
Dodam ze zadne odpowietrzanie mi nie pomaga :cry:
Dla jednej osoby zejdzie się cały roboczo-dzionek z przerwami na papieroska lub kawę, pod warunkiem, że dysponujesz kanałem i masz kogoś do pomocy.
Przed odkręceniem docisku od koła zamachowego zaznacz wzajemne położenie obu tych części byś potem identycznie je zamontował. Jeżeli masz zamiar dłużej tym autem jeździć to zmień chociaż uszczelniacz w skrzyni od strony sprzęgła.
Żeby nie marnować czasu to wcześniej pokupuj sobie klucze bo tam francuskie śrubki są wkręcone. Jakby co to dzwoń. Pozdrawiam.
Przed odkręceniem docisku od koła zamachowego zaznacz wzajemne położenie obu tych części byś potem identycznie je zamontował. Jeżeli masz zamiar dłużej tym autem jeździć to zmień chociaż uszczelniacz w skrzyni od strony sprzęgła.
Żeby nie marnować czasu to wcześniej pokupuj sobie klucze bo tam francuskie śrubki są wkręcone. Jakby co to dzwoń. Pozdrawiam.
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
Panowie, a czemu w sklepie Intercars ten uszczelniacz ma wymiary 40x25x8
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... 1393&wsk=O
Identyczny wystepuje w blizniaczym Passacie:
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... kod=344108
I tutaj czesc (ten sam numer) jest ladnie opisana jako uszczelniacz wybieraka skrzyni biegow.
Prosze o pomoc w doborze czesci.
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... 1393&wsk=O
Identyczny wystepuje w blizniaczym Passacie:
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... kod=344108
I tutaj czesc (ten sam numer) jest ladnie opisana jako uszczelniacz wybieraka skrzyni biegow.
Prosze o pomoc w doborze czesci.
posluchaj czarka dobrze ci radzi bo te wymiary co podal mechanik to sa wyssane z palca lub byl dobrze pijany jak ci to mierzylHEMI23 pisze:Ok, dzięki, ale jeszcze takie pytanie: ta część o której napisałeś to jest ten oring, który wchodzi na wałek od wybieraka? bo jeżeli tak to mechanik coś mówił, że to jest rozmiar 9X2czarekj pisze:No widzisz, kokolino1 również obstawia sprzęgło. Nie kupuj żadnych części do skrzyni oprócz oczywiście uszczelniacza do drążka zmiany biegów. Rozmiar uszczelniacza 16x24x6.
pozdrawiam i dzięki za podpowiedzi.
U siebie sam wymienialem dwa razy ten oring ,nie powiem lekko nie jest bo dojscie ciezkie ale sie da ,najgorsze jest to ze oring puszcza olej a wydlubac go jest ciezko ,cierliwosci troche potrzeba najlepiej zakupic w aso poniewaz ja kupilem zamiennik i po nie calym roku zaczelo lac olejem teraz mam spokoj