[Cabrio 1.8 ADR] Demontaż auta dla lakiernika - prośba o wsk
[Cabrio 1.8 ADR] Demontaż auta dla lakiernika - prośba o wsk
Zebrałem się (i finanse) na odnowę powłoki lakierniczej w moim cabrio.
Z lakiernikiem umówiłem się, że auto dostarczę gotowe do prac lakierniczych.
Moim zakresem obowiązków będzie zatem demontaż wszyskich elementów zewnętrznych pojazdu, od zderzaków i błotników przez drzwi, ich listwy i uszczelki.
Czy ktoś z Was przygotowywał już w ten sposób swoje auto dla lakiernika?
Czy ELSA obejmuje rownież ten model pojazdu?
Będę wdzięczny za wskazówki z czym są zazwyczaj największe problemy i co np ciężko jest zdemontować bez uszkodzenia. Najbardziej zastanawia mnie sposób demontażu listew chromowanych znajdujących się pod szybą, blendy klapy oraz plastikowych nakładek progów.
Z góry dziękuję za wskazówki.
Z lakiernikiem umówiłem się, że auto dostarczę gotowe do prac lakierniczych.
Moim zakresem obowiązków będzie zatem demontaż wszyskich elementów zewnętrznych pojazdu, od zderzaków i błotników przez drzwi, ich listwy i uszczelki.
Czy ktoś z Was przygotowywał już w ten sposób swoje auto dla lakiernika?
Czy ELSA obejmuje rownież ten model pojazdu?
Będę wdzięczny za wskazówki z czym są zazwyczaj największe problemy i co np ciężko jest zdemontować bez uszkodzenia. Najbardziej zastanawia mnie sposób demontażu listew chromowanych znajdujących się pod szybą, blendy klapy oraz plastikowych nakładek progów.
Z góry dziękuję za wskazówki.
Listwy chromowane lepiej oklej, bo mogą nie wrócić już w takim stanie na auto ,nakładki na progach są przyklejane na taśmę dwustronna, też nie widzę potrzeby ich ściągania, bo chyba nie będziesz malował progów na kolor (jak dla mnie to wiocha). Blenda to kilka nakrętek 5mm pod osłoną, do tego trzeba zdjąć zamek, i podważać powoli bo jest dodatkowo przyklejona na kit uszczelniający. Poza tym problemem mogą być klamki zewnętrzne, jak po lekkim puknięciu nie ustąpią, to lepiej je polakierować na drzwiach okleić jedynie bębenki. Chyba ze masz dostęp do młotka pneumatycznego, co tez nie gwarantuje zdeformowania wnęki klamki. Ogólnie rozbroić ten samochód do malowania po wierzchu to dzień nieskomplikowanej spokojnej roboty.
Dobre podejście , druciarstwu precz !specu pisze:Nie wyobrażam sobie lakierowania bez zdejmowania listew klamek czy progów. Nie da sie odpowiednio przygotować powierzchni do malowania. Drzwi, błotniki, klapę i maskę rownież bede sciągał.
Z góry dziekuje za wszelkie rady.
listwy chromowe sciągasz podbijając najlepiej drewienkiem i młotkiem z wyczuciem na całej długości i zejdą bez problemu , listwy progowe dość ciężko się ściąga z reguły jak ktoś nie ma wprawy to pekną ale musisz podgrzać opalarką później podwarzyć najlepiej szpachelką , blenda odkręcasz śruby klucz 10 no i najlepiej w ciepły dzień aby klej który jest pod spodem ładnie odszedł ew delikatnie podgrzać od spodu , co do zamków i klamki bez problemu się je rozbraja nie ma większej filozofii
Co do taśmy uszczelniające nie musi być z ASO co do montażu listew piszesz zapewne o tylnych one montowane sa na spinki nie na tasmęspecu pisze:A orientujecie się może jak wygląda kwestia zakupu sznura uszczelniającego do blendy? Koszt w ASO około 200zł (AKD49701004R10), czy cena dotyczy krążka 10m? Jaką taśmę obustronną polecacie do ponownego montażu listew lakierowanych. Komplet czarnych spodnich będzie nowy.
Jeżeli byłaby to cena za rolkę to zakup 2m nie będzie jakimś powalającym kosztem.
W temacie klejenia listew to chodzi mi o listwy boczne, przykład
http://www.wolfautoparts.com/8g0853509- ... 66825.html
W temacie klejenia listew to chodzi mi o listwy boczne, przykład
http://www.wolfautoparts.com/8g0853509- ... 66825.html
Koledze chodzi chyba o listwy progowe , one są przyklejone na taśmę dwustronną (cholernie mocno trzyma) z opalarką trzeba uważać , bo łatwo je zdeformować .wysio pisze:Co do taśmy uszczelniające nie musi być z ASO co do montażu listew piszesz zapewne o tylnych one montowane sa na spinki nie na tasmęspecu pisze:A orientujecie się może jak wygląda kwestia zakupu sznura uszczelniającego do blendy? Koszt w ASO około 200zł (AKD49701004R10), czy cena dotyczy krążka 10m? Jaką taśmę obustronną polecacie do ponownego montażu listew lakierowanych. Komplet czarnych spodnich będzie nowy.
Ja odklejałem (odcinałem) je szpachelką cienką do nakładania szpachlu
te listwy są przykręcane od środka drzwi. kilka nakrętek i schodzą.specu pisze:Jeżeli byłaby to cena za rolkę to zakup 2m nie będzie jakimś powalającym kosztem.
W temacie klejenia listew to chodzi mi o listwy boczne, przykład
http://www.wolfautoparts.com/8g0853509- ... 66825.html
tak kminie i zlepiam w całość.. Robert, Specu...czy my przypadkiem nie poznaliśmy się kiedyś u Boberka?
tak więc Robert to co zaznaczyłeś to jest uszczelka i prawdopodobnie odzyskasz ją ze swoich listew. one nie są w zadnym miejscu klejone na zadną taśmę.specu pisze:Chodzi mi o listwy na drzwiach i bokach i taśmę dwustronną, która je mocuje
Zaznaczona numerem 8
Obrazek
[ Dodano: 2016-02-10, 19:48 ]Tak, to jaVinCe pisze:Robert, Specu...czy my przypadkiem nie poznaliśmy się kiedyś u Boberka?
Jakbyś miał jakieś pytania odnośnie rozbiórki tego egzemplarza to smiało pisz na PW. przerabiałem to na swoim