[80 B4] Korozja :/
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 12 lut 2016, 16:30
- Lokalizacja: Ryki
[B4 1.6 ADA] Korozja
W jaki sposób na najdłuższy czas pozbyć się korozji ? Jeśli ktoś by miał chwile żeby opisać krok po kroku co i jak działać byłbym bardzo wdzięczny .
Jutro wstawie zdjęcia elementów .
Jutro wstawie zdjęcia elementów .
Ostatnio zmieniony 12 lut 2016, 17:32 przez Anioł Śmierci, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 12 lut 2016, 16:30
- Lokalizacja: Ryki
- jomiskin13
- Forum Audi 80
- Posty: 93
- Rejestracja: 18 cze 2015, 20:41
- Lokalizacja: Koszalin
sprawa jest taka z tego co zauważyłem u siebie Blacha nie gnije w miejscach gdzie nie ma lakieru bo poprzedni wlaściciel zarysował i ruda w ogóle sie za to nie bierze. Za to gnije np nadkole lewe i dwrzi w rogu lakier puchnie i pod nim korozja się rozchodzi
Co do zwalczenia najtaniej najlepiej wymienić cały element bo cześci blacharskie w dobrym stanie no to od 100 do max 300 zł gdzie za malowanie elementu wychodzi 200-300 zl
w miejscach gdzie nie da się wymienić no to zostaje wspawanie reparaturek nie baw się w szpachlę .
Co do zwalczenia najtaniej najlepiej wymienić cały element bo cześci blacharskie w dobrym stanie no to od 100 do max 300 zł gdzie za malowanie elementu wychodzi 200-300 zl
w miejscach gdzie nie da się wymienić no to zostaje wspawanie reparaturek nie baw się w szpachlę .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 12 lut 2016, 16:30
- Lokalizacja: Ryki
Szpachle odradzam, lewy błotnik ktoś próbował ratować u mnie w okolicach dolnych, wiadomo standard. Przyszła zima i znowu się rozlazło a przy zakupie nic nie było widać. Szpachli było co prawda ledwo milimetr, widocznie ktoś nie użył odpowiednich lakierów. Pokaż zdjęcia które miałeś zamieścić a coś ci doradzimy
- jomiskin13
- Forum Audi 80
- Posty: 93
- Rejestracja: 18 cze 2015, 20:41
- Lokalizacja: Koszalin
- Jarek-LT
- Forum Audi 80
- Posty: 111
- Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Kontakt:
Panowie z naprawą dla siebie sprawa pierwszorzędna to;
- usunąć rdzę do białego metalu
- zabezpieczyć wszystko idealnie żywicą aby nigdzie powietrze nie dostało się.
Takie zabezpieczenie skutkuje brakiem wykwitów przez parę lat.
Gdyby były reparaturki wstawiane postępujemy tak samo. Po tych czynnościach możemy myśleć o szpachli itd.
Cwaniacy z warsztatów nie żywicują metalu - dlaczego? każdy wie. <ok>
- usunąć rdzę do białego metalu
- zabezpieczyć wszystko idealnie żywicą aby nigdzie powietrze nie dostało się.
Takie zabezpieczenie skutkuje brakiem wykwitów przez parę lat.
Gdyby były reparaturki wstawiane postępujemy tak samo. Po tych czynnościach możemy myśleć o szpachli itd.
Cwaniacy z warsztatów nie żywicują metalu - dlaczego? każdy wie. <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 12 lut 2016, 16:30
- Lokalizacja: Ryki
- jomiskin13
- Forum Audi 80
- Posty: 93
- Rejestracja: 18 cze 2015, 20:41
- Lokalizacja: Koszalin
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 12 lut 2016, 16:30
- Lokalizacja: Ryki
[80 B4] Korozja :/
Witam, mam problem z korozją po prawej tylnej stronie, a mianowicie próg + praktycznie całe prawe nadkole. Dodam że auto było bite w prawą stronę. Samochód kupiłem nie dawno a korozja jest dosyć spora. Od wewnętrznej strony (bagażnik) nadkole ma rudawy nalot, z zewnątrz ma kilka ognisk rdzy, ale najgorzej jest tu: . Co teraz z tym zrobić, żeby nie było na jedną zimę, tylko na dłużej. Wymieniać całe nadkole tylnie? Czy zedrzeć rdze, a dziurę załatać żywicą i włóknem szklanym. Proszę o pomoc. Pozdrawiam
To nie jest nadkole tylko tylny błottnik. Nadkole to plastik ow wewnątrz, ktory osłania przed np. błotem.
Masz kilka wyjść.
1. Jak chcesz tylko żeby ładnie wyglądało to zywica, szpachla i lakier. Będzie ładnie wyglądało ale nie rozwiąże problemu.
2. porozmawiaj z blacharzem samochodowym, niech zobaczy i oceni skale problem. Na rynku wystepuje wiele "reperaturek" czyli pokryć zewnętrznych. Jest to nowy kawałek blachy, który wstawia sie w miejsce starego, zniszczonego elementu na aucie. To ma sens w przypadku, gdy uszkodzenia są na zewnątrz auta.
3. Mozna tez "wstawić ćwiartkę" Istnieje możliwość wstawienie zdrowego elementu, wyciętego ze zdrowego dawcy..
Na podstawi zdjęć nie da sie jednak od razu powiedzieć dokładnie co i jak. Trzeba zobaczyć jak wygląda podwozie itp.
Podjedz do ogarniętego blacharza to Ci wszystko powie.
Masz kilka wyjść.
1. Jak chcesz tylko żeby ładnie wyglądało to zywica, szpachla i lakier. Będzie ładnie wyglądało ale nie rozwiąże problemu.
2. porozmawiaj z blacharzem samochodowym, niech zobaczy i oceni skale problem. Na rynku wystepuje wiele "reperaturek" czyli pokryć zewnętrznych. Jest to nowy kawałek blachy, który wstawia sie w miejsce starego, zniszczonego elementu na aucie. To ma sens w przypadku, gdy uszkodzenia są na zewnątrz auta.
3. Mozna tez "wstawić ćwiartkę" Istnieje możliwość wstawienie zdrowego elementu, wyciętego ze zdrowego dawcy..
Na podstawi zdjęć nie da sie jednak od razu powiedzieć dokładnie co i jak. Trzeba zobaczyć jak wygląda podwozie itp.
Podjedz do ogarniętego blacharza to Ci wszystko powie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 37
- Rejestracja: 14 sty 2009, 02:34
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Siedlce
Najlepszym i najtrwalszym rozwiązaniem jest tak jak kolega wyżej napisał wyciąć z drugiej ,,zdrowej 80 B4" część progu z częścią błotnika te ,,półkole" od strony koła i tą część trzeba rozłączyć(rozwiercić zgrzewy) wyciąć stary zgnity element i wstawiać po kolei i malować spawy, na pewno to nie będzie proste i tanie, w tym miejscu jest łączonych kilka blach. Po spawaniu zabezpieczyć od wewnątrz specjalnym środkiem z dyszą. Powinieneś to kupić za 50zł jak będziesz to miał kupione i wycięte -to zobaczysz ile tam jest tych blach zgrzanych ze sobą, które trzeba rozdzielić i wstawiać po kolei, bo nie idzie tego wstawić w całości(ze zdjęć wynika że tam to jest mocno zjedzone przez korozję)