Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4] Korozja :/

Anioł Śmierci
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 12 lut 2016, 16:30
Lokalizacja: Ryki

[B4 1.6 ADA] Korozja

Post autor: Anioł Śmierci » 12 lut 2016, 17:21

W jaki sposób na najdłuższy czas pozbyć się korozji ? Jeśli ktoś by miał chwile żeby opisać krok po kroku co i jak działać byłbym bardzo wdzięczny .
Jutro wstawie zdjęcia elementów .
Ostatnio zmieniony 12 lut 2016, 17:32 przez Anioł Śmierci, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 lut 2016, 17:24

Anioł Śmierci, zastosuj tag w temacie _uwaga

Anioł Śmierci
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 12 lut 2016, 16:30
Lokalizacja: Ryki

Post autor: Anioł Śmierci » 12 lut 2016, 17:46

Zrobione

Awatar użytkownika
jomiskin13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 18 cze 2015, 20:41
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: jomiskin13 » 12 lut 2016, 18:25

sprawa jest taka z tego co zauważyłem u siebie Blacha nie gnije w miejscach gdzie nie ma lakieru bo poprzedni wlaściciel zarysował i ruda w ogóle sie za to nie bierze. Za to gnije np nadkole lewe i dwrzi w rogu lakier puchnie i pod nim korozja się rozchodzi :/

Co do zwalczenia najtaniej najlepiej wymienić cały element bo cześci blacharskie w dobrym stanie no to od 100 do max 300 zł gdzie za malowanie elementu wychodzi 200-300 zl

w miejscach gdzie nie da się wymienić no to zostaje wspawanie reparaturek nie baw się w szpachlę .

Anioł Śmierci
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 12 lut 2016, 16:30
Lokalizacja: Ryki

Post autor: Anioł Śmierci » 13 lut 2016, 12:47

Nie ma za wiele korozji na nadkolach lekko złapało i myślałem o szpachli.
Jak wróce do domu to zdjęcia wstawie.

Awatar użytkownika
fumski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 29 gru 2015, 00:44
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: fumski » 13 lut 2016, 13:38

Szpachle odradzam, lewy błotnik ktoś próbował ratować u mnie w okolicach dolnych, wiadomo standard. Przyszła zima i znowu się rozlazło a przy zakupie nic nie było widać. Szpachli było co prawda ledwo milimetr, widocznie ktoś nie użył odpowiednich lakierów. Pokaż zdjęcia które miałeś zamieścić a coś ci doradzimy :)

Awatar użytkownika
jomiskin13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 18 cze 2015, 20:41
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: jomiskin13 » 13 lut 2016, 21:55

tyle że i tak bd musiał to pomalować i tak. Jak dobrze zrobisz to z 5 lat wytrzyma.
Tylko poczytaj po jakis forach dla lakierników jakich użyć materiałów.

Awatar użytkownika
Jarek-LT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarek-LT » 14 lut 2016, 08:29

Panowie z naprawą dla siebie sprawa pierwszorzędna to;
- usunąć rdzę do białego metalu
- zabezpieczyć wszystko idealnie żywicą aby nigdzie powietrze nie dostało się.
Takie zabezpieczenie skutkuje brakiem wykwitów przez parę lat.

Gdyby były reparaturki wstawiane postępujemy tak samo. Po tych czynnościach możemy myśleć o szpachli itd.
Cwaniacy z warsztatów nie żywicują metalu - dlaczego? każdy wie. <ok>

Anioł Śmierci
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 12 lut 2016, 16:30
Lokalizacja: Ryki

Post autor: Anioł Śmierci » 14 lut 2016, 18:29

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
[/b][/i]

[ Dodano: 2016-02-14, 18:29 ]
Sory że dopiero dziś zdjęcia wstawiam ale w domu prawie nie byłem ostatnio i nie mialem możliwości zrobienia ich

Awatar użytkownika
jomiskin13
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 18 cze 2015, 20:41
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: jomiskin13 » 14 lut 2016, 20:51

pojeździj po szrotach porozglądaj sie za nadkolem. A resztę tak jak kolega mówił dobrze oczyścić żywica szpachla pomalować wycieniować i wsio

Anioł Śmierci
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 12 lut 2016, 16:30
Lokalizacja: Ryki

Post autor: Anioł Śmierci » 15 lut 2016, 11:00

Dzięki wielkie za pomoc

magnus250
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 13 gru 2015, 11:32

[80 B4] Korozja :/

Post autor: magnus250 » 17 lut 2016, 10:45

Witam, mam problem z korozją po prawej tylnej stronie, a mianowicie próg + praktycznie całe prawe nadkole. Dodam że auto było bite w prawą stronę. Samochód kupiłem nie dawno a korozja jest dosyć spora. Od wewnętrznej strony (bagażnik) nadkole ma rudawy nalot, z zewnątrz ma kilka ognisk rdzy, ale najgorzej jest tu: . Co teraz z tym zrobić, żeby nie było na jedną zimę, tylko na dłużej. Wymieniać całe nadkole tylnie? Czy zedrzeć rdze, a dziurę załatać żywicą i włóknem szklanym. Proszę o pomoc. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
bezdachu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 89
Rejestracja: 16 gru 2014, 12:38

Post autor: bezdachu » 17 lut 2016, 13:46

To nie jest nadkole tylko tylny błottnik. Nadkole to plastik ow wewnątrz, ktory osłania przed np. błotem.
Masz kilka wyjść.
1. Jak chcesz tylko żeby ładnie wyglądało to zywica, szpachla i lakier. Będzie ładnie wyglądało ale nie rozwiąże problemu.
2. porozmawiaj z blacharzem samochodowym, niech zobaczy i oceni skale problem. Na rynku wystepuje wiele "reperaturek" czyli pokryć zewnętrznych. Jest to nowy kawałek blachy, który wstawia sie w miejsce starego, zniszczonego elementu na aucie. To ma sens w przypadku, gdy uszkodzenia są na zewnątrz auta.
3. Mozna tez "wstawić ćwiartkę" :) Istnieje możliwość wstawienie zdrowego elementu, wyciętego ze zdrowego dawcy..
Na podstawi zdjęć nie da sie jednak od razu powiedzieć dokładnie co i jak. Trzeba zobaczyć jak wygląda podwozie itp.
Podjedz do ogarniętego blacharza to Ci wszystko powie.

Awatar użytkownika
petel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 22 lut 2013, 17:57
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Kielce

Post autor: petel » 17 lut 2016, 15:48

rdze wyciąć i wstawić wstawkę. Najlepiej wyciąć z 80tki ten element. Rdzy jak nie wytniesz to się będzie pojawiać szczególnie taka jak jest u Ciebie.

cinek29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 14 sty 2009, 02:34
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: cinek29 » 17 lut 2016, 16:14

Najlepszym i najtrwalszym rozwiązaniem jest tak jak kolega wyżej napisał wyciąć z drugiej ,,zdrowej 80 B4" część progu z częścią błotnika te ,,półkole" od strony koła i tą część trzeba rozłączyć(rozwiercić zgrzewy) wyciąć stary zgnity element i wstawiać po kolei i malować spawy, na pewno to nie będzie proste i tanie, w tym miejscu jest łączonych kilka blach. Po spawaniu zabezpieczyć od wewnątrz specjalnym środkiem z dyszą. Powinieneś to kupić za 50zł jak będziesz to miał kupione i wycięte -to zobaczysz ile tam jest tych blach zgrzanych ze sobą, które trzeba rozdzielić i wstawiać po kolei, bo nie idzie tego wstawić w całości(ze zdjęć wynika że tam to jest mocno zjedzone przez korozję)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elementy karoserii”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl