[B4 1.9 AAZ] problem z poziomem oleju
-
- Forum Audi 80
- Posty: 20
- Rejestracja: 26 lut 2016, 15:36
- Lokalizacja: Małopolska
Castrol 15w-40 czyli mineralny, kup sobie komplet Valvoline (płukanka plus olej) zrób płukanke i zalej Valvoline max life 10w-40 nie jest drogi a sam zobaczysz że poprawi nieco pracę serca twojej 80-tki w porównaniu do mineralnego castrola. Filtry przy tym możesz aplikować knechta, sa w podobnym przedziale cenowym a maja nieco lepsza jakość niż wszędzie oferowany filtron. Chodź i sam fitron też nie jest nie do użytku Filtr powietrza możesz przy wymianie oleju wyjać i delikatnie odkurzyć, najdroższy ze wszystkich jest filtr paliwa ale jego możesz tylko wymienić.
ok wielkie dzieki za odpowiedz, zrobie tak jak doradziłeś, pzdr 8-)
[ Dodano: 2016-03-08, 11:34 ]
MAm jeszcze jedno pytanie które ciągle mi chodzi po głowie... kolega wyżej poradził mi wymiane oleju z 15w na 10w , czytałem troche o tym i dużo ludzi odradzało takiej zmiany poniewaz zaniedługo trzeba by było wymieniac kilka uszczedlek w silniku.. czy to prawda??
prosiłbym o wypowiedź kilku osób
[ Dodano: 2016-03-08, 11:34 ]
MAm jeszcze jedno pytanie które ciągle mi chodzi po głowie... kolega wyżej poradził mi wymiane oleju z 15w na 10w , czytałem troche o tym i dużo ludzi odradzało takiej zmiany poniewaz zaniedługo trzeba by było wymieniac kilka uszczedlek w silniku.. czy to prawda??
prosiłbym o wypowiedź kilku osób
- krzychufmx
- Forum Audi 80
- Posty: 28
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:25
Kolego 10W40, liczba przed "W" to symbol który oznacza w jakiej temperaturze zimowej olej gęstnieje na tyle że odpalanie silnika jest niemożliwe. Zaś liczba za literką"W" oznacza temperaturę maksymalną w jakiej olej staje się już zbyt rzadki by chronić elementy silnika.
Im liczba przed 'W' jest mniejsza tym olej jest "rzadszy", zaś im mniejsza liczba za "W" tym mniejsza wydajność smarna w wysokich temperaturach.
Pracuję na warsztacie i tak naprawdę oleje typu 5W30 czy 5W40 wlewa się do nowych samochodów, głównie z silnikami diesla wyposażonymi w pompowtryski czy filtry DPF.(2.0TDI)(1.6HDI)
10W40 stosuję się do większości silników benzynowych jak i starych silników Diesla niewyposażonych w nowoczesne rozwiązania typu DPF czy pompowtryski. Większość na zwykłych pompach rotacyjnych.(Stare 1.9TDI, 1.9TD, 1.6TD, 1.6D)
Zaś oleju 15W40 jeszcze nie zdarzyło mi się nigdy wlewać do samochodu, i według mnie to jest olej do bardzo starych samochodów lub ewentualnie fanów zajechanych silników na LPG, którzy to korzystają z niego tylko dlatego że ich pierścienie oleje rzadsze spalają w większych ilościach niż paliwo :lol: (np civic 1.3 LPG)
Wnioskując do twojego samochodu jak sam widzisz 10W40, polecałbym pół syntetyk, nie ważne jakiej firmy bo tak naprawdę według mnie najważniejsze jest to żeby ten olej i filtr zmieniać regularnie, wtedy nigdy nie ma problemów. Nie polecam wlewania do silnika żadnych płukanek, doktorów i innych tego typu badziewi bo to wcale nie pomoże. Jeżeli oleju ubywa, to albo gdzieś jest wyciek, albo olej jest w nadmiernej ilości spalany przez silnik(zużyte pierścienie zgarniające). Tak naprawdę każdy silnik pali olej, jednak są to takie ilości że od wymiany do wymiany się ich nie zauważa, jednak jak ktoś długo nie wymienia to ubytek może być bardziej zauważalny. Jeżeli od wymiany do wymiany weźmie maksymalnie 500ml to jeszcze można tolerować, jeżeli będą to większe ilości, a nawet zacznie się już na zakrętach palić kontrolka bo nie będzie stanu to trzeba się zainteresować bo coś może być nie tak Pozdrawiam
Im liczba przed 'W' jest mniejsza tym olej jest "rzadszy", zaś im mniejsza liczba za "W" tym mniejsza wydajność smarna w wysokich temperaturach.
Pracuję na warsztacie i tak naprawdę oleje typu 5W30 czy 5W40 wlewa się do nowych samochodów, głównie z silnikami diesla wyposażonymi w pompowtryski czy filtry DPF.(2.0TDI)(1.6HDI)
10W40 stosuję się do większości silników benzynowych jak i starych silników Diesla niewyposażonych w nowoczesne rozwiązania typu DPF czy pompowtryski. Większość na zwykłych pompach rotacyjnych.(Stare 1.9TDI, 1.9TD, 1.6TD, 1.6D)
Zaś oleju 15W40 jeszcze nie zdarzyło mi się nigdy wlewać do samochodu, i według mnie to jest olej do bardzo starych samochodów lub ewentualnie fanów zajechanych silników na LPG, którzy to korzystają z niego tylko dlatego że ich pierścienie oleje rzadsze spalają w większych ilościach niż paliwo :lol: (np civic 1.3 LPG)
Wnioskując do twojego samochodu jak sam widzisz 10W40, polecałbym pół syntetyk, nie ważne jakiej firmy bo tak naprawdę według mnie najważniejsze jest to żeby ten olej i filtr zmieniać regularnie, wtedy nigdy nie ma problemów. Nie polecam wlewania do silnika żadnych płukanek, doktorów i innych tego typu badziewi bo to wcale nie pomoże. Jeżeli oleju ubywa, to albo gdzieś jest wyciek, albo olej jest w nadmiernej ilości spalany przez silnik(zużyte pierścienie zgarniające). Tak naprawdę każdy silnik pali olej, jednak są to takie ilości że od wymiany do wymiany się ich nie zauważa, jednak jak ktoś długo nie wymienia to ubytek może być bardziej zauważalny. Jeżeli od wymiany do wymiany weźmie maksymalnie 500ml to jeszcze można tolerować, jeżeli będą to większe ilości, a nawet zacznie się już na zakrętach palić kontrolka bo nie będzie stanu to trzeba się zainteresować bo coś może być nie tak Pozdrawiam
Wnioskujac potwojej wypowiedzi widac ze troche w tym siedzisz a wiec poslucham twojej porady i wymienie olej na 10w40 tylko wlasnie zastanawiam sie nad ta plukanka bo audi kupilem niedawno, poprzednik nie pilnowal wymiany oleju, ma przejechane 25k od poprzedniej wymiany, a na dodatek po uruchomieniu silnika na doslownie 2 sek zaswieca sie kontrolka cisnienia oleju.. Pewien mechanik doradzil mi plukanke bo powiedzial ze moze to cos poskutkowac.. A ty dlaczego nie jestes przekonany do tych plukanek?
- krzychufmx
- Forum Audi 80
- Posty: 28
- Rejestracja: 06 gru 2015, 13:25
Ponieważ te płukanki zmieszane z starym olejem zbierają się w niektórych partiach silnika i pogorszają w tych miejscach właściwości smarne. Jak już ktoś tak bardzo chcę oczyścić silnik z sadzy po starym oleju no to niestety ale najlepszą metodą jest rozebranie silnika i całego układu smarowania(pompa oleju, kanały olejowe, natryski oleju na denka tłoków). Po rozebraniu należy to wszystko pomyć i poczyścić, blok najlepiej płynem do silników, mniejsze elementy benzyną ekstrakcyjną. Jednak takie czyszczenie ma sens tylko przy remontowaniu silnika, bo po co nadaremnie rozkładać silnik. Rozbierałem silniki które były oczyszczane płukanką przed zmianą oleju i wcale nie różniły się od tych w których tej płukanki nie zastosowano. Wszystko było dalej tak samo zanieczyszczone.
A jak efektywnie zmienić ten olej?
Nagrzej porządnie samochód, po czym od razu szybko na kanał i wylewaj olej póki jego temperatura jest bardzo wysoka i olej jest praktycznie jak woda, wtedy ładnie zleci z miski olejowej. Odkręć stary filtr oleju.
I zostaw go tak na pół godzinki niech sobie zleci wszystko porządnie, i niech trochę ostygnie.
Po odczekaniu przykręć nowy filtr oleju(posmaruj jego uszczelkę olejem) i przykręć ręką z całej siły, wlej świeży olej tak żeby stan się zgadzał, odpal samochód niech chwilkę pochodzi i zaciągnie świeży olej do układu, po czym zgaś, odczekaj aż spłynie z powrotem do miski, no i uzupełni stan do właściwego poziomu
I nie martw się tą kontrolką, gdyby naprawdę było coś nie tak to podczas jazdy by się kontrolka zapalała A jak naprawdę jesteś zaniepokojony to jedź do warsztatu niech ci podepną manometr i zmierzą ciśnienie oleju To będziesz już wtedy w 100% pewny że wszystko jest ok Pozdrawiam
A jak efektywnie zmienić ten olej?
Nagrzej porządnie samochód, po czym od razu szybko na kanał i wylewaj olej póki jego temperatura jest bardzo wysoka i olej jest praktycznie jak woda, wtedy ładnie zleci z miski olejowej. Odkręć stary filtr oleju.
I zostaw go tak na pół godzinki niech sobie zleci wszystko porządnie, i niech trochę ostygnie.
Po odczekaniu przykręć nowy filtr oleju(posmaruj jego uszczelkę olejem) i przykręć ręką z całej siły, wlej świeży olej tak żeby stan się zgadzał, odpal samochód niech chwilkę pochodzi i zaciągnie świeży olej do układu, po czym zgaś, odczekaj aż spłynie z powrotem do miski, no i uzupełni stan do właściwego poziomu
I nie martw się tą kontrolką, gdyby naprawdę było coś nie tak to podczas jazdy by się kontrolka zapalała A jak naprawdę jesteś zaniepokojony to jedź do warsztatu niech ci podepną manometr i zmierzą ciśnienie oleju To będziesz już wtedy w 100% pewny że wszystko jest ok Pozdrawiam
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Nie rozumiem o co ci chodzi? Kiedy niby pogarszają właściwości smarne w "tych" miejscach? Podczas płukanki? Akurat ja używałem dwa razy płukanek a znajomi robią to co wymianę oleju (chodź ja uważam że takie częste używanie jest zbędne). U mnie po 9 latach jazdy po drugiej płukance zdejmowałem miskę i była czysta jak nowa. Zero jakiegokolwiek osadu, szlamu czy czegokolwiek co można w misce po 22 latach jazdy znaleźć. Na plus zmniejszyło sie zużycie oleju gdyż podczas jazdy autostrada lubił trochę wypić a teraz miedzy wymianami nie muszę maski otwierać.krzychufmx pisze:Ponieważ te płukanki zmieszane z starym olejem zbierają się w niektórych partiach silnika i pogorszają w tych miejscach właściwości smarne.