Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TDI 1z] mocniejsze turbo-jakie kupic?

ODPOWIEDZ
KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 15 mar 2016, 14:57

Ślizgać się ślizga :) A sprzęgło nie upalane było itp a ma tylko 60 tys :) Dokładnie Wronek1 :) Tym można spokojnie full bostem do końca wali. Wiem że T15 bardzo szybko słabła i to było czuć . Na tej nie czuć tego słabnięcia.

AdiGassler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 206
Rejestracja: 14 gru 2013, 20:57
Lokalizacja: TKI

Post autor: AdiGassler » 15 mar 2016, 17:03

Porównując T2 i gt1549s, to która do samego końca ciągnie? I czy drogo będzie modyfikacja T2, żeby robić ją pod hybryde?

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 15 mar 2016, 17:17

GT1549s

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 15 mar 2016, 17:51

AdiGassler pisze:Porównując T2 i gt1549s, to która do samego końca ciągnie? I czy drogo będzie modyfikacja T2, żeby robić ją pod hybryde?
To czy turbo ciągnie do samego końca jest właśnie zależne od jego wydajności, a T2 ma gorszą wydajność.
Jeśli porównać to można to opisać tak: T2- duży i ciężki wirnik, i niezbyt duże koło kompresji.
Gt1549s ( citroen) Mniejszy wirnik i dość pokaźne koło kompresji.
To koło kompresji jest odpowiedzialne za wydajność turbosprężarki, wirnik tylko daje napęd dla koła kompresji i nie ma nic do wydajności turbo- od wielkości i kształtu wirnika oraz wielkości muszli (A/R) jedynie zależy jaki jest przepływ spalin i idące za nim ciśnienie zwrotne spalin które ogranicza moc.

Poza tym pomimo że w T2 wirnik jest niby większy- to i tak przepływ spalin przez wirnik gt1549s jest lepszy, dodając że gt1549s w serii ma większe A/R (0.40) a T2 - 0,35

AdiGassler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 206
Rejestracja: 14 gru 2013, 20:57
Lokalizacja: TKI

Post autor: AdiGassler » 15 mar 2016, 17:58

brabus124 pisze:To czy turbo ciągnie do samego końca jest właśnie zależne od jego wydajności
To to wiadomo. Wiesz może kto z forum robi hybrydy z T2 w przyzwoitych kosztach?

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 15 mar 2016, 18:01

AdiGassler,
Przeczytaj ten temat od początku kiedy pisałem, to nie jest przerabiane turbo od audi, tylko brane w całości turbo od citroena/peugeota, przekręcone są muszle w odpowiednim kącie, zrobione gwinty żeby można było zamocować to na kolektorze i wydechu z 1z (t15) do tego przykręcona jest gruszka z t15- to wszystko.

[ Dodano: 2016-03-15, 18:01 ]
AdiGassler pisze:
brabus124 pisze:To czy turbo ciągnie do samego końca jest właśnie zależne od jego wydajności
To to wiadomo. Wiesz może kto z forum robi hybrydy z T2 w przyzwoitych kosztach?
Tylko ja robiłem i kolega DAVE
Ja Ci od razu napiszę- odpuść sobie to. Już lepiej jeśli chcesz robić hybrydę to weź t15.
Z t2 przetarłem szlak i odradzam.

Pawlik1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 12 sty 2016, 10:53

Post autor: Pawlik1993 » 15 mar 2016, 21:10

[quote="brabus124"]Pawlik1993,
Niestety ale nie masz racji, bo to nie moc decyduje o slizganiu sprzęgła. To Nm i jego przebieg/charakteryka wpływa na podslizgiwanie sprzęgła. dlatego możesz mieć 160KM i problem ze sprzeglem,

Kolego ale ja Ci mowie ze chłopaki tutaj maja przeciez po 400 nM i seryjne sprzegło i nic sie im nie dzieje :D

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 15 mar 2016, 21:54

To też zależy od charakterystyki poprowadzonego Nm jak i kondycji seryjnego sprzęgła

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 15 mar 2016, 22:02

KLICHO pisze:To też zależy od charakterystyki poprowadzonego Nm jak i kondycji seryjnego sprzęgła
Cały czas to powtarzam ;-) Poza tym w audi 80 możemy zapomnieć o sprzęgle VR6

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 15 mar 2016, 22:39

Niestety. Ale można dołożyć słoneczko do docisku grosze to kosztuje i obić tarcze i jest spokój :)

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 18 mar 2016, 15:57

brabus124 pisze:AdiGassler,
Przeczytaj ten temat od początku kiedy pisałem, to nie jest przerabiane turbo od audi, tylko brane w całości turbo od citroena/peugeota, przekręcone są muszle w odpowiednim kącie, zrobione gwinty żeby można było zamocować to na kolektorze i wydechu z 1z (t15) do tego przykręcona jest gruszka z t15- to wszystko.

[ Dodano: 2016-03-15, 18:01 ]
AdiGassler pisze:
brabus124 pisze:To czy turbo ciągnie do samego końca jest właśnie zależne od jego wydajności
To to wiadomo. Wiesz może kto z forum robi hybrydy z T2 w przyzwoitych kosztach?
Tylko ja robiłem i kolega DAVE
Ja Ci od razu napiszę- odpuść sobie to. Już lepiej jeśli chcesz robić hybrydę to weź t15.
Z t2 przetarłem szlak i odradzam.

polecam polecam i jeszcze raz polecam wczoraj wymieniłem t-2 to gówno.. roboty troszke było ale warto :) ten dół hehe no inne auto a soft niby pod t-2 :D

Awatar użytkownika
czerw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 23 cze 2012, 14:40

Post autor: czerw » 18 mar 2016, 22:37

witam.
mam pytanie odnosnie sprzegla do 1z.. posiadam stara a6 w budzie c4 z 1z.. pare lat jezdzilem na wtryskach 216 vp11mm i chipie 8bitowym pod t15.. auto bardzo fajnie jezdzilo ale jakis czas temu robiac dluga trase stwierdzilem ze ori skrzynia jest za krotka.. wrzucilem wiec skrzynie z awx.. FHN.. i bylem przez jakis czas zadowolony.. dluzsze biegi.. w aucie ciszej. po wymianie skrzyni zaczelo brakowac mi mocy.. 4 bieg jest troche krotszy od 5ki w ori CUT. i tak pojawil sie pomysl na kolejny upgrade .. poszlo nowe turbo od kolegi brabusa.. i soft pod nie od kolegi kostrza.. gratki dla obu panów za dobrze zrobiona robote.. jakis czas bylo ok ale dzis zauwazylem ze ori sprzeglo sachsa ktore ma nalatane 30k nie daje rady od 4 biegu.. powyzej 2k rpm i teraz zastanawiam sie co zrobic aby sprzeglo sie kleilo.. podobno vr6 w 1z odpada.. zostaje tylko obicie tarczy kewlarem? z gory dzieki za wszelkie wskazowki.. pozdro

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 18 mar 2016, 22:51

Obij kevlarem i jak chesz to dociskniech słoneczko ci wzmocnią :)

Pawlik1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 12 sty 2016, 10:53

Post autor: Pawlik1993 » 19 mar 2016, 09:27

skrzynia awx to jest ta ze 130 6 cio biegowa?? mozna wiedziec jak ja włozyłes, czy trzeba było cos przerabiac itp? bo sam mysle nad zmiana skrzyni bo faktycznie ori krotka

KLICHO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 03 maja 2014, 17:05

Post autor: KLICHO » 19 mar 2016, 10:22

AWX ma 5 biegów AVF ma 6 biegów

ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl