[1.9 TDI 1z] mocniejsze turbo-jakie kupic?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 206
- Rejestracja: 14 gru 2013, 20:57
- Lokalizacja: TKI
To czy turbo ciągnie do samego końca jest właśnie zależne od jego wydajności, a T2 ma gorszą wydajność.AdiGassler pisze:Porównując T2 i gt1549s, to która do samego końca ciągnie? I czy drogo będzie modyfikacja T2, żeby robić ją pod hybryde?
Jeśli porównać to można to opisać tak: T2- duży i ciężki wirnik, i niezbyt duże koło kompresji.
Gt1549s ( citroen) Mniejszy wirnik i dość pokaźne koło kompresji.
To koło kompresji jest odpowiedzialne za wydajność turbosprężarki, wirnik tylko daje napęd dla koła kompresji i nie ma nic do wydajności turbo- od wielkości i kształtu wirnika oraz wielkości muszli (A/R) jedynie zależy jaki jest przepływ spalin i idące za nim ciśnienie zwrotne spalin które ogranicza moc.
Poza tym pomimo że w T2 wirnik jest niby większy- to i tak przepływ spalin przez wirnik gt1549s jest lepszy, dodając że gt1549s w serii ma większe A/R (0.40) a T2 - 0,35
-
- Forum Audi 80
- Posty: 206
- Rejestracja: 14 gru 2013, 20:57
- Lokalizacja: TKI
AdiGassler,
Przeczytaj ten temat od początku kiedy pisałem, to nie jest przerabiane turbo od audi, tylko brane w całości turbo od citroena/peugeota, przekręcone są muszle w odpowiednim kącie, zrobione gwinty żeby można było zamocować to na kolektorze i wydechu z 1z (t15) do tego przykręcona jest gruszka z t15- to wszystko.
[ Dodano: 2016-03-15, 18:01 ]
Ja Ci od razu napiszę- odpuść sobie to. Już lepiej jeśli chcesz robić hybrydę to weź t15.
Z t2 przetarłem szlak i odradzam.
Przeczytaj ten temat od początku kiedy pisałem, to nie jest przerabiane turbo od audi, tylko brane w całości turbo od citroena/peugeota, przekręcone są muszle w odpowiednim kącie, zrobione gwinty żeby można było zamocować to na kolektorze i wydechu z 1z (t15) do tego przykręcona jest gruszka z t15- to wszystko.
[ Dodano: 2016-03-15, 18:01 ]
Tylko ja robiłem i kolega DAVEAdiGassler pisze:To to wiadomo. Wiesz może kto z forum robi hybrydy z T2 w przyzwoitych kosztach?brabus124 pisze:To czy turbo ciągnie do samego końca jest właśnie zależne od jego wydajności
Ja Ci od razu napiszę- odpuść sobie to. Już lepiej jeśli chcesz robić hybrydę to weź t15.
Z t2 przetarłem szlak i odradzam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 12 sty 2016, 10:53
[quote="brabus124"]Pawlik1993,
Niestety ale nie masz racji, bo to nie moc decyduje o slizganiu sprzęgła. To Nm i jego przebieg/charakteryka wpływa na podslizgiwanie sprzęgła. dlatego możesz mieć 160KM i problem ze sprzeglem,
Kolego ale ja Ci mowie ze chłopaki tutaj maja przeciez po 400 nM i seryjne sprzegło i nic sie im nie dzieje
Niestety ale nie masz racji, bo to nie moc decyduje o slizganiu sprzęgła. To Nm i jego przebieg/charakteryka wpływa na podslizgiwanie sprzęgła. dlatego możesz mieć 160KM i problem ze sprzeglem,
Kolego ale ja Ci mowie ze chłopaki tutaj maja przeciez po 400 nM i seryjne sprzegło i nic sie im nie dzieje
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia
brabus124 pisze:AdiGassler,
Przeczytaj ten temat od początku kiedy pisałem, to nie jest przerabiane turbo od audi, tylko brane w całości turbo od citroena/peugeota, przekręcone są muszle w odpowiednim kącie, zrobione gwinty żeby można było zamocować to na kolektorze i wydechu z 1z (t15) do tego przykręcona jest gruszka z t15- to wszystko.
[ Dodano: 2016-03-15, 18:01 ]Tylko ja robiłem i kolega DAVEAdiGassler pisze:To to wiadomo. Wiesz może kto z forum robi hybrydy z T2 w przyzwoitych kosztach?brabus124 pisze:To czy turbo ciągnie do samego końca jest właśnie zależne od jego wydajności
Ja Ci od razu napiszę- odpuść sobie to. Już lepiej jeśli chcesz robić hybrydę to weź t15.
Z t2 przetarłem szlak i odradzam.
polecam polecam i jeszcze raz polecam wczoraj wymieniłem t-2 to gówno.. roboty troszke było ale warto ten dół hehe no inne auto a soft niby pod t-2
witam.
mam pytanie odnosnie sprzegla do 1z.. posiadam stara a6 w budzie c4 z 1z.. pare lat jezdzilem na wtryskach 216 vp11mm i chipie 8bitowym pod t15.. auto bardzo fajnie jezdzilo ale jakis czas temu robiac dluga trase stwierdzilem ze ori skrzynia jest za krotka.. wrzucilem wiec skrzynie z awx.. FHN.. i bylem przez jakis czas zadowolony.. dluzsze biegi.. w aucie ciszej. po wymianie skrzyni zaczelo brakowac mi mocy.. 4 bieg jest troche krotszy od 5ki w ori CUT. i tak pojawil sie pomysl na kolejny upgrade .. poszlo nowe turbo od kolegi brabusa.. i soft pod nie od kolegi kostrza.. gratki dla obu panów za dobrze zrobiona robote.. jakis czas bylo ok ale dzis zauwazylem ze ori sprzeglo sachsa ktore ma nalatane 30k nie daje rady od 4 biegu.. powyzej 2k rpm i teraz zastanawiam sie co zrobic aby sprzeglo sie kleilo.. podobno vr6 w 1z odpada.. zostaje tylko obicie tarczy kewlarem? z gory dzieki za wszelkie wskazowki.. pozdro
mam pytanie odnosnie sprzegla do 1z.. posiadam stara a6 w budzie c4 z 1z.. pare lat jezdzilem na wtryskach 216 vp11mm i chipie 8bitowym pod t15.. auto bardzo fajnie jezdzilo ale jakis czas temu robiac dluga trase stwierdzilem ze ori skrzynia jest za krotka.. wrzucilem wiec skrzynie z awx.. FHN.. i bylem przez jakis czas zadowolony.. dluzsze biegi.. w aucie ciszej. po wymianie skrzyni zaczelo brakowac mi mocy.. 4 bieg jest troche krotszy od 5ki w ori CUT. i tak pojawil sie pomysl na kolejny upgrade .. poszlo nowe turbo od kolegi brabusa.. i soft pod nie od kolegi kostrza.. gratki dla obu panów za dobrze zrobiona robote.. jakis czas bylo ok ale dzis zauwazylem ze ori sprzeglo sachsa ktore ma nalatane 30k nie daje rady od 4 biegu.. powyzej 2k rpm i teraz zastanawiam sie co zrobic aby sprzeglo sie kleilo.. podobno vr6 w 1z odpada.. zostaje tylko obicie tarczy kewlarem? z gory dzieki za wszelkie wskazowki.. pozdro
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 12 sty 2016, 10:53