AdiGassler pisze:Porównując T2 i gt1549s, to która do samego końca ciągnie? I czy drogo będzie modyfikacja T2, żeby robić ją pod hybryde?
To czy turbo ciągnie do samego końca jest właśnie zależne od jego wydajności, a T2 ma gorszą wydajność.
Jeśli porównać to można to opisać tak: T2- duży i ciężki wirnik, i niezbyt duże koło kompresji.
Gt1549s ( citroen) Mniejszy wirnik i dość pokaźne koło kompresji.
To koło kompresji jest odpowiedzialne za wydajność turbosprężarki, wirnik tylko daje napęd dla koła kompresji i nie ma nic do wydajności turbo- od wielkości i kształtu wirnika oraz wielkości muszli (A/R) jedynie zależy jaki jest przepływ spalin i idące za nim ciśnienie zwrotne spalin które ogranicza moc.
Poza tym pomimo że w T2 wirnik jest niby większy- to i tak przepływ spalin przez wirnik gt1549s jest lepszy, dodając że gt1549s w serii ma większe A/R (0.40) a T2 - 0,35