Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Spadek mocy na benzynie

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
PROsioł
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 01 mar 2016, 17:40
Lokalizacja: Jarosław

[B4 2.0 ABT] Spadek mocy na benzynie

Post autor: PROsioł » 17 mar 2016, 18:50

Witam, założyłem dzis gaz 1 generacji (na gaźnik) gaz trzeba lekko wyregulować wiadomo.. ale dlaczego auto na gazie zaczęło lepiej chodzić niż na benzynie? na gazie pracuje tak samo jak wczesniej na benzynie 0 spadku mocy ale jak przełączam na benzyne to strasznie słabo, ten co to zakładał (dobra firma czekałem miesiąc na ich usługę, nie jakiś szwagier sąsiada w stodole) mówi ze tak się czasem zdarza, może wy macie jakieś pomysły ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4675
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 17 mar 2016, 20:15

To typowe w ABT z gazem. Od jazdy na gazie rozstraja się ECU benzyny. Rozwiązania są dwa jeśli masz starsze ABT to ustawienie emulacji na sondę zazwyczaj pomaga. Jak masz nowsze (chyba po 93-94 roku) to tylko przekaźnik resetujący ECU. Poczytaj ten temat: https://audi80.pl/topics80/b4-abt-lp ... t41152.htm

Jakbyś dłużej pojeździł na samej benzynie albo odłączył akumulator na kilkanaście minut to praca na benzynie wróciła do normy.

Na pewno masz I generacje? Zgodnie z prawem do ABT powinno się montować drugą generacje. Jeśli masz naprawdę I to możesz nie mieć nawet emulatora sondy lambda.

Awatar użytkownika
PROsioł
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 01 mar 2016, 17:40
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: PROsioł » 17 mar 2016, 20:29

no właśnie podejrzewam że mogę go nie mieć, sam chciałem taką instalację, Dużo moich znajomych miało takie instalacje i nie narzekali to sam pomyślałem dlaczego nie, teraz na postoju nawet ją lekko szarpie na benzynie a na gazie ideał ... idę poszukać pod maska tego emulatora zaraz napisze :D

EDIT: nie widze tam żadnej sondy lambda, zadzwonił do mnie i powiedział ze spróbuje dać większy mikser 42 a teraz jest 36albo 38, moze to byc przyczyną ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4675
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 18 mar 2016, 08:43

PROsioł pisze:nie widze tam żadnej sondy lambda,
Sonda musi być bo to nie jest część domontowana przy gazie. W załączniku masz pokazane gdzie ona się znajduje w twoim silniku (kliknij na obrazek bo w miniaturce prawie nie widać koloru).

Ciekawe czy uda im się ustawić aby dobrze chodził na wolnych obrotach na gazie na tak dużym mikserze.

Możesz zrobić test z odpięciem akumulatora i jeździe ja benzynie to byś nie musiał jechać na wymianę.

Awatar użytkownika
petel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 22 lut 2013, 17:57
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Kielce

Post autor: petel » 18 mar 2016, 14:34

jemu chyba chodziło o kontroler sondy lambda że nie może znaleźć.
Kiedyś czytałem na forum że ktoś dał za duży mikser i gorzej się psuło.

Awatar użytkownika
PROsioł
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 01 mar 2016, 17:40
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: PROsioł » 18 mar 2016, 19:27

teraz się wszytsko powaliło na benzynie chodzi normalnie na gazie przestało jak złapie 90 stopni to gaz chodzi a jak ciut mniej to nie, włącza się nawiewy ostygnie to juz nie chodzi nawet na obwodnicy mi zgasła wyłączyła mi się kierownica myslalem ze w cos przywale, jedzie na reklamacje we wtorek nie wiadomo co się dzieje ... i wypiła 25 litrów gazu na około 50 kilometrów

PS zaczęła dymić jak się nagrzeje przy 90

Awatar użytkownika
petel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 22 lut 2013, 17:57
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Kielce

Post autor: petel » 18 mar 2016, 20:01

niewiarygodne 1 generacja i takie problemy :shock: takie spalanie :shock:

Awatar użytkownika
PROsioł
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 01 mar 2016, 17:40
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: PROsioł » 18 mar 2016, 20:22

własnie w tej generacji nie ma co się psuć, tam tylko jest ten jeden korek do regulacji gazu i co wiecej moze się psuć... siedze tylko i czytam po forach co sie może dziać :-(

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4675
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 18 mar 2016, 22:44

PROsioł pisze:własnie w tej generacji nie ma co się psuć, tam tylko jest ten jeden korek do regulacji gazu i co wiecej moze się psuć... siedze tylko i czytam po forach co sie może dziać :-(
Tylko zauważ że za regulacje mieszanki odpowiedzialny jest kawałek gumy. Gaźnik przy parowniku od LPG to cud techniki.

A sporo parowników tak ma że po pierwszych kilometrach potrafi się mega rozregulować.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga