Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Spadek mocy na benzynie

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
PROsioł
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 01 mar 2016, 17:40
Lokalizacja: Jarosław

[B4 2.0 ABT] Spadek mocy na benzynie

Post autor: PROsioł » 17 mar 2016, 18:50

Witam, założyłem dzis gaz 1 generacji (na gaźnik) gaz trzeba lekko wyregulować wiadomo.. ale dlaczego auto na gazie zaczęło lepiej chodzić niż na benzynie? na gazie pracuje tak samo jak wczesniej na benzynie 0 spadku mocy ale jak przełączam na benzyne to strasznie słabo, ten co to zakładał (dobra firma czekałem miesiąc na ich usługę, nie jakiś szwagier sąsiada w stodole) mówi ze tak się czasem zdarza, może wy macie jakieś pomysły ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 17 mar 2016, 20:15

To typowe w ABT z gazem. Od jazdy na gazie rozstraja się ECU benzyny. Rozwiązania są dwa jeśli masz starsze ABT to ustawienie emulacji na sondę zazwyczaj pomaga. Jak masz nowsze (chyba po 93-94 roku) to tylko przekaźnik resetujący ECU. Poczytaj ten temat: https://audi80.pl/topics80/b4-abt-lp ... t41152.htm

Jakbyś dłużej pojeździł na samej benzynie albo odłączył akumulator na kilkanaście minut to praca na benzynie wróciła do normy.

Na pewno masz I generacje? Zgodnie z prawem do ABT powinno się montować drugą generacje. Jeśli masz naprawdę I to możesz nie mieć nawet emulatora sondy lambda.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
PROsioł
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 01 mar 2016, 17:40
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: PROsioł » 17 mar 2016, 20:29

no właśnie podejrzewam że mogę go nie mieć, sam chciałem taką instalację, Dużo moich znajomych miało takie instalacje i nie narzekali to sam pomyślałem dlaczego nie, teraz na postoju nawet ją lekko szarpie na benzynie a na gazie ideał ... idę poszukać pod maska tego emulatora zaraz napisze :D

EDIT: nie widze tam żadnej sondy lambda, zadzwonił do mnie i powiedział ze spróbuje dać większy mikser 42 a teraz jest 36albo 38, moze to byc przyczyną ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 18 mar 2016, 08:43

PROsioł pisze:nie widze tam żadnej sondy lambda,
Sonda musi być bo to nie jest część domontowana przy gazie. W załączniku masz pokazane gdzie ona się znajduje w twoim silniku (kliknij na obrazek bo w miniaturce prawie nie widać koloru).

Ciekawe czy uda im się ustawić aby dobrze chodził na wolnych obrotach na gazie na tak dużym mikserze.

Możesz zrobić test z odpięciem akumulatora i jeździe ja benzynie to byś nie musiał jechać na wymianę.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Awatar użytkownika
petel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 22 lut 2013, 17:57
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Kielce

Post autor: petel » 18 mar 2016, 14:34

jemu chyba chodziło o kontroler sondy lambda że nie może znaleźć.
Kiedyś czytałem na forum że ktoś dał za duży mikser i gorzej się psuło.

Awatar użytkownika
PROsioł
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 01 mar 2016, 17:40
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: PROsioł » 18 mar 2016, 19:27

teraz się wszytsko powaliło na benzynie chodzi normalnie na gazie przestało jak złapie 90 stopni to gaz chodzi a jak ciut mniej to nie, włącza się nawiewy ostygnie to juz nie chodzi nawet na obwodnicy mi zgasła wyłączyła mi się kierownica myslalem ze w cos przywale, jedzie na reklamacje we wtorek nie wiadomo co się dzieje ... i wypiła 25 litrów gazu na około 50 kilometrów

PS zaczęła dymić jak się nagrzeje przy 90

Awatar użytkownika
petel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 22 lut 2013, 17:57
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Kielce

Post autor: petel » 18 mar 2016, 20:01

niewiarygodne 1 generacja i takie problemy :shock: takie spalanie :shock:

Awatar użytkownika
PROsioł
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 01 mar 2016, 17:40
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: PROsioł » 18 mar 2016, 20:22

własnie w tej generacji nie ma co się psuć, tam tylko jest ten jeden korek do regulacji gazu i co wiecej moze się psuć... siedze tylko i czytam po forach co sie może dziać :-(

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4673
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 18 mar 2016, 22:44

PROsioł pisze:własnie w tej generacji nie ma co się psuć, tam tylko jest ten jeden korek do regulacji gazu i co wiecej moze się psuć... siedze tylko i czytam po forach co sie może dziać :-(
Tylko zauważ że za regulacje mieszanki odpowiedzialny jest kawałek gumy. Gaźnik przy parowniku od LPG to cud techniki.

A sporo parowników tak ma że po pierwszych kilometrach potrafi się mega rozregulować.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga