[B4 2.0 ABT] Spadek mocy na benzynie
[B4 2.0 ABT] Spadek mocy na benzynie
Witam, założyłem dzis gaz 1 generacji (na gaźnik) gaz trzeba lekko wyregulować wiadomo.. ale dlaczego auto na gazie zaczęło lepiej chodzić niż na benzynie? na gazie pracuje tak samo jak wczesniej na benzynie 0 spadku mocy ale jak przełączam na benzyne to strasznie słabo, ten co to zakładał (dobra firma czekałem miesiąc na ich usługę, nie jakiś szwagier sąsiada w stodole) mówi ze tak się czasem zdarza, może wy macie jakieś pomysły ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
To typowe w ABT z gazem. Od jazdy na gazie rozstraja się ECU benzyny. Rozwiązania są dwa jeśli masz starsze ABT to ustawienie emulacji na sondę zazwyczaj pomaga. Jak masz nowsze (chyba po 93-94 roku) to tylko przekaźnik resetujący ECU. Poczytaj ten temat: https://audi80.pl/topics80/b4-abt-lp ... t41152.htm
Jakbyś dłużej pojeździł na samej benzynie albo odłączył akumulator na kilkanaście minut to praca na benzynie wróciła do normy.
Na pewno masz I generacje? Zgodnie z prawem do ABT powinno się montować drugą generacje. Jeśli masz naprawdę I to możesz nie mieć nawet emulatora sondy lambda.
Jakbyś dłużej pojeździł na samej benzynie albo odłączył akumulator na kilkanaście minut to praca na benzynie wróciła do normy.
Na pewno masz I generacje? Zgodnie z prawem do ABT powinno się montować drugą generacje. Jeśli masz naprawdę I to możesz nie mieć nawet emulatora sondy lambda.
no właśnie podejrzewam że mogę go nie mieć, sam chciałem taką instalację, Dużo moich znajomych miało takie instalacje i nie narzekali to sam pomyślałem dlaczego nie, teraz na postoju nawet ją lekko szarpie na benzynie a na gazie ideał ... idę poszukać pod maska tego emulatora zaraz napisze
EDIT: nie widze tam żadnej sondy lambda, zadzwonił do mnie i powiedział ze spróbuje dać większy mikser 42 a teraz jest 36albo 38, moze to byc przyczyną ?
EDIT: nie widze tam żadnej sondy lambda, zadzwonił do mnie i powiedział ze spróbuje dać większy mikser 42 a teraz jest 36albo 38, moze to byc przyczyną ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Sonda musi być bo to nie jest część domontowana przy gazie. W załączniku masz pokazane gdzie ona się znajduje w twoim silniku (kliknij na obrazek bo w miniaturce prawie nie widać koloru).PROsioł pisze:nie widze tam żadnej sondy lambda,
Ciekawe czy uda im się ustawić aby dobrze chodził na wolnych obrotach na gazie na tak dużym mikserze.
Możesz zrobić test z odpięciem akumulatora i jeździe ja benzynie to byś nie musiał jechać na wymianę.
teraz się wszytsko powaliło na benzynie chodzi normalnie na gazie przestało jak złapie 90 stopni to gaz chodzi a jak ciut mniej to nie, włącza się nawiewy ostygnie to juz nie chodzi nawet na obwodnicy mi zgasła wyłączyła mi się kierownica myslalem ze w cos przywale, jedzie na reklamacje we wtorek nie wiadomo co się dzieje ... i wypiła 25 litrów gazu na około 50 kilometrów
PS zaczęła dymić jak się nagrzeje przy 90
PS zaczęła dymić jak się nagrzeje przy 90
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Tylko zauważ że za regulacje mieszanki odpowiedzialny jest kawałek gumy. Gaźnik przy parowniku od LPG to cud techniki.PROsioł pisze:własnie w tej generacji nie ma co się psuć, tam tylko jest ten jeden korek do regulacji gazu i co wiecej moze się psuć... siedze tylko i czytam po forach co sie może dziać
A sporo parowników tak ma że po pierwszych kilometrach potrafi się mega rozregulować.