Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Przeróbka na samo LPG

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Krzysio 2.3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 16 lis 2015, 10:35
Lokalizacja: Suwałki

[B4 2.3 NG] Przeróbka na samo LPG

Post autor: Krzysio 2.3 » 26 kwie 2016, 13:20

Witam . Chciałbym zapytać forumowiczów co nie co o przerobce NG na samo LPG . Widziałem gdzieś jakieś tematy ale chciałem dokladnie zapytać jak ma przebiegać ta ,,operacja,, . Chodzi Mi konkretnie co po kolei mam robić i jak najlepiej to zrobić. Będę się do tego przymierzal za jakiś tydzień lub dwa.
Co dokladnie bedzie Mi do tego potrzebne ? Wiem na pewno ze musze kupic nowy parownik bo Moj nadaje sie do wywalenia. Czytalem ze najlepsza opcja wtedy jest wywalic stary mieszalnik i wstawić blosa ale do tego potrzebne sa jakieś przeróbki dolotu itp . No i co w tej sytuacji zrobic z krokowcem ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 26 kwie 2016, 19:04

Zajrzyj do tego tamatu: https://audi80.pl/topics78/b3-23-ng- ... htm#892231

[ Dodano: 2016-04-26, 19:04 ]
A jak chcesz jeździć na samym gazie bez większy przeróbek (np. bez blosa) to wyjmij tarcze z przepływomierza. Po tym Możesz też odłączyć kompensacje reduktora i dać większy mikser. Dodatkowo jak masz przełącznik gaz/benzyna bez opcji wstępnego podawania gazu na odpalenie to możesz dorobić przycisk do wstępnego otwierania elektrozaworów.

Jeszcze możesz pomyśleć o parowniku od silnika gaźnikowego (tzw. pneumatyk) który ma dodatkową cewkę która otwiera mocniej dopływ gazu.

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 26 kwie 2016, 21:15

Nie lepiej założyć wtrysk elektroniczny i wtedy kminić z sekwencją ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 kwie 2016, 18:13

emanuel33, pewnie lepiej tyle że to dużo droższe rozwiązania - zapewne dlatego ;-)

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 27 kwie 2016, 18:21

To na pewno. Tylko co zima w mrozy? Jak parownik zamarznie? Co jeśli w trasie zbraknie gazu? Znam takie przypadki dlatego pytam.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 kwie 2016, 18:53

emanuel33 pisze:To na pewno. Tylko co zima w mrozy? Jak parownik zamarznie? Co jeśli w trasie zbraknie gazu? Znam takie przypadki dlatego pytam.
hmm, co prawda nie w audi ale ja przez dwa lata zapalałem tylko na gazie i to przy mrozach -30 na 3 rok już było gorzej i trzeba by było regenerować parownik. Ja jednak naprawiłem bp i już odpalałem z bp.

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 01 maja 2016, 21:17

jeśli nie masz układu zalanego wodą to nie ma problemu z zamarzaniem. Widzę że wciąż mój stary temat się gdzieś przewija w internetach, hehe. :)

Krzysio 2.3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 16 lis 2015, 10:35
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Krzysio 2.3 » 09 maja 2016, 15:39

Szukam tańszej opcji żeby jakoś normalnie jeździć do pracy. Myślałem też o elektronicznym wtrysku typu EFI . Koszt takiej przyjemności 1300 złotych ale zapewne trzeba liczyć tez koszt wstawienia i wystrojenia tego wszystkiego.

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 09 maja 2016, 16:51

a no i trzeba. samo się nie zrobi a wystroić musowo.

Krzysio 2.3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 16 lis 2015, 10:35
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Krzysio 2.3 » 13 maja 2016, 02:13

A ile mniej wiecej trzeba doliczyć do zakupu tego zestawu ? Zestaw 1300 zl kosztuje i jestem ciekaw ile i co trzeba do tego dokupic..

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 18 maja 2016, 08:14

Tak jak na pw. Nic. Dolot w przyszłości jak ktoś będzie chciał robić np jak u mnie. Zestaw jest kompletnym. Wtryski regenerowane z gwarancja.

organista85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 04 lip 2019, 22:45
Lokalizacja: Krosno

Post autor: organista85 » 20 gru 2019, 02:47

Witam serdecznie! Chciałbym odświeżyć ten wątek, aby podzielić się ową przeróbką z innymi.
1) Wtryski od PB - wymieniłem O-ringi, odłączyłem przewody i zostawiłem na swoim miejscu
2) Krokowiec - usunąłem i zaślepiłem wszelkie połączenia powietrza wychodzące z kolektora dolotowego
3) Odma - (nie wiem, czy dobrze zrobiłem) zostawiłem otwartą na świat, puszczając w stronę ściany grodziowej
4) Przewody paliwowe - zaślepiłem, zaginając je w dół (co widać na jednym ze zdjęć)

Do tej pory był mikser i dość niepewna jazda, zwłaszcza przy ruszaniu - lubiało strzelić w dolot, dlatego zamontowałem klapkę antywystrzałową, którą zamówiłem z Allegro, a którą oczywiście musiałem zrobić po swojemu, bo podciśnienie wsysało gumę i kupa. Jakby ktoś chciał wiedzieć, co zrobiłem przy tej klapce, to niech pisze - opiszę, zrobię zdjęcia.
Wolne obroty musiałem podeprzeć śrubką na przepustnicy jeszcze za czasów ojca miksera :-P i tego ustawienia nie zmieniałem. Przewód gumowy między Blos'em a przepustnicą pochodzi prawdopodobnie z Mitsubishi Space Wagon z silnikiem TurboDiesel; prawdopodobnie, bo jadąc na szrot za tym elementem, z braku czasu, na szybko zwiedzałem samochody i brałem cokolwiek na oko. Blos'a ustawiłem tak: mała śrubka wykręcona na 1,5 obrotu, a duża na 2,5; w parowniku śrubki wykręcone na maxa. Na tej konfiguracji jest wszystko OK, no i jazda jest nie do poznania :-D . W najbliższym czasie czeka mnie wizyta u dr Gazownika na analizę spalin i regulację. Myślę, że nic nie zapomniałem dodać, ale jak coś, to jeszcze dopiszę.

Tutaj link do zdjęć: https://photos.app.goo.gl/wo18M5c3zhXUvmHw9

P.s.: Na jednym ze zdjęć jest parownik i palec, który trzymam przy takim mosiężnym ustrojstwie - wie ktoś może co to jest i do czego służy? Od tego czegoś idzie zasilanie gazu do Blos'a.

Czołem, pozdrawiam!

[ Dodano: 2019-12-20, 02:47 ]
Witam po przerwie.

Chciałbym napisać o tym, jak sprawuje się przeróbka - świetnie :-)
Po zmianie reduktora (100kW) na mocniejszy (160kW) jazda jest nie do poznania :-D Wcześniej w miarę dobrze szedł do 4000 obr., a potem było tylko wycie i niewydolność (dostawał za mało gazu). Przed zmianą parownika, podczas żwawej jazdy do mieście na wysokich obrotach, dość głośno strzeliło mi w dolot, jednak przewodu gumowego z przepustnicy nie zdjęło (otwarta przepustnica/ce + klapka anty-strzałowa). Teraz, po zmianie, nie dość, że lepiej wkręca się do tych 4000 obr., to jeszcze śmiało idzie powyżej 5000 :-) Pomimo upływu przeszło 2,5 miesięcy, nadal nie byłem u gazownika na regulacji - on był zawalony robotą, a ja też nie miałem możliwości podjechać, więc czeka mnie jeszcze regulacja. Spalania nie podam, bo mi licznik stanął bezradny_ Na tamtym parowniku, przy spokojnej jeździe w cyklu mieszanym palił mi 13 - 14,5 l.

Przy wymianie parownika, postanowiłem rozebrać to mosiężne "ustrojstwo", o którym pisałem w poprzednich wypocinach - jest w nim pusta przestrzeń, a więc możliwe, że coś w nim kiedyś było.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 23 gru 2019, 09:35

organista85 pisze:Chciałbym napisać o tym, jak sprawuje się przeróbka - świetnie
Po zmianie reduktora (100kW) na mocniejszy (160kW) jazda jest nie do poznania Wcześniej w miarę dobrze szedł do 4000 obr., a potem było tylko wycie i niewydolność (dostawał za mało gazu).
Nie raz o tym pisałem w sieci -te reduktory mają wydolność jak chińskie skrzynie basowe(1000W! 3000W! ....). Nie tylko do mieszalników. Np. sekwencyjna Alaska, która ma mieć...eeee.... nie pamiętam... 130? A w porywach wypina się na niecałe 100 koni.
Do tego słaby gaz w Polsce(wciąż) i błędy montażowe. Zapas trzeba dawać naprawdę duży. Sam przy montażach Blosów(a całe kopy tego miałem i montowałem) nie raz się nacinałem na niewydolny reduktor.
Przy wymianie parownika, postanowiłem rozebrać to mosiężne "ustrojstwo", o którym pisałem w poprzednich wypocinach - jest w nim pusta przestrzeń, a więc możliwe, że coś w nim kiedyś było.
Kurde, będzie mnie męczyło teraz -miałem to w rekach i na 100% wiedziałem co to jest ale sporo już czasu minęło i ni cholery nie pamiętam.
Zawór kierunkowy? Filtr fazy lotnej? Tak czy inaczej pod BLOS/mikser bez sensu.

Tęsknię za BLOSem. Teraz w każdym mam sekwencję, ogarniętą ale mimo wszystko to połączenie prostoty z możliwościami w BLOSie uwielbiałem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl