Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Przeróbka na samo LPG

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
Krzysio 2.3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 16 lis 2015, 10:35
Lokalizacja: Suwałki

[B4 2.3 NG] Przeróbka na samo LPG

Post autor: Krzysio 2.3 » 26 kwie 2016, 13:20

Witam . Chciałbym zapytać forumowiczów co nie co o przerobce NG na samo LPG . Widziałem gdzieś jakieś tematy ale chciałem dokladnie zapytać jak ma przebiegać ta ,,operacja,, . Chodzi Mi konkretnie co po kolei mam robić i jak najlepiej to zrobić. Będę się do tego przymierzal za jakiś tydzień lub dwa.
Co dokladnie bedzie Mi do tego potrzebne ? Wiem na pewno ze musze kupic nowy parownik bo Moj nadaje sie do wywalenia. Czytalem ze najlepsza opcja wtedy jest wywalic stary mieszalnik i wstawić blosa ale do tego potrzebne sa jakieś przeróbki dolotu itp . No i co w tej sytuacji zrobic z krokowcem ?
Była Beata, jest Andzia :D

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4640
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 26 kwie 2016, 19:04

Zajrzyj do tego tamatu: https://audi80.pl/topics78/b3-23-ng- ... htm#892231

[ Dodano: 2016-04-26, 19:04 ]
A jak chcesz jeździć na samym gazie bez większy przeróbek (np. bez blosa) to wyjmij tarcze z przepływomierza. Po tym Możesz też odłączyć kompensacje reduktora i dać większy mikser. Dodatkowo jak masz przełącznik gaz/benzyna bez opcji wstępnego podawania gazu na odpalenie to możesz dorobić przycisk do wstępnego otwierania elektrozaworów.

Jeszcze możesz pomyśleć o parowniku od silnika gaźnikowego (tzw. pneumatyk) który ma dodatkową cewkę która otwiera mocniej dopływ gazu.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 26 kwie 2016, 21:15

Nie lepiej założyć wtrysk elektroniczny i wtedy kminić z sekwencją ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 kwie 2016, 18:13

emanuel33, pewnie lepiej tyle że to dużo droższe rozwiązania - zapewne dlatego ;-)
WRC is for boys.
Group B was for men.

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 27 kwie 2016, 18:21

To na pewno. Tylko co zima w mrozy? Jak parownik zamarznie? Co jeśli w trasie zbraknie gazu? Znam takie przypadki dlatego pytam.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 kwie 2016, 18:53

emanuel33 pisze:To na pewno. Tylko co zima w mrozy? Jak parownik zamarznie? Co jeśli w trasie zbraknie gazu? Znam takie przypadki dlatego pytam.
hmm, co prawda nie w audi ale ja przez dwa lata zapalałem tylko na gazie i to przy mrozach -30 na 3 rok już było gorzej i trzeba by było regenerować parownik. Ja jednak naprawiłem bp i już odpalałem z bp.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
quattroBandit
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 18 lip 2013, 15:10

Post autor: quattroBandit » 01 maja 2016, 21:17

jeśli nie masz układu zalanego wodą to nie ma problemu z zamarzaniem. Widzę że wciąż mój stary temat się gdzieś przewija w internetach, hehe. :)
If it's got tits or wheels, sooner or later, it'll give ya trouble.

Audi 80 1,6 - swap 2,3 10v /ex "gruz"
Audi 80 1,6TD /ex "szarańcza"
Audi 80 quattro 16v - dla żony :) , "owca"
Audi 90 quattro 20v - dla zabawy, "krowa"

Krzysio 2.3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 16 lis 2015, 10:35
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Krzysio 2.3 » 09 maja 2016, 15:39

Szukam tańszej opcji żeby jakoś normalnie jeździć do pracy. Myślałem też o elektronicznym wtrysku typu EFI . Koszt takiej przyjemności 1300 złotych ale zapewne trzeba liczyć tez koszt wstawienia i wystrojenia tego wszystkiego.
Była Beata, jest Andzia :D

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 09 maja 2016, 16:51

a no i trzeba. samo się nie zrobi a wystroić musowo.

Krzysio 2.3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 16 lis 2015, 10:35
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Krzysio 2.3 » 13 maja 2016, 02:13

A ile mniej wiecej trzeba doliczyć do zakupu tego zestawu ? Zestaw 1300 zl kosztuje i jestem ciekaw ile i co trzeba do tego dokupic..
Była Beata, jest Andzia :D

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 18 maja 2016, 08:14

Tak jak na pw. Nic. Dolot w przyszłości jak ktoś będzie chciał robić np jak u mnie. Zestaw jest kompletnym. Wtryski regenerowane z gwarancja.

organista85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 04 lip 2019, 22:45
Lokalizacja: Krosno

Post autor: organista85 » 20 gru 2019, 02:47

Witam serdecznie! Chciałbym odświeżyć ten wątek, aby podzielić się ową przeróbką z innymi.
1) Wtryski od PB - wymieniłem O-ringi, odłączyłem przewody i zostawiłem na swoim miejscu
2) Krokowiec - usunąłem i zaślepiłem wszelkie połączenia powietrza wychodzące z kolektora dolotowego
3) Odma - (nie wiem, czy dobrze zrobiłem) zostawiłem otwartą na świat, puszczając w stronę ściany grodziowej
4) Przewody paliwowe - zaślepiłem, zaginając je w dół (co widać na jednym ze zdjęć)

Do tej pory był mikser i dość niepewna jazda, zwłaszcza przy ruszaniu - lubiało strzelić w dolot, dlatego zamontowałem klapkę antywystrzałową, którą zamówiłem z Allegro, a którą oczywiście musiałem zrobić po swojemu, bo podciśnienie wsysało gumę i kupa. Jakby ktoś chciał wiedzieć, co zrobiłem przy tej klapce, to niech pisze - opiszę, zrobię zdjęcia.
Wolne obroty musiałem podeprzeć śrubką na przepustnicy jeszcze za czasów ojca miksera :-P i tego ustawienia nie zmieniałem. Przewód gumowy między Blos'em a przepustnicą pochodzi prawdopodobnie z Mitsubishi Space Wagon z silnikiem TurboDiesel; prawdopodobnie, bo jadąc na szrot za tym elementem, z braku czasu, na szybko zwiedzałem samochody i brałem cokolwiek na oko. Blos'a ustawiłem tak: mała śrubka wykręcona na 1,5 obrotu, a duża na 2,5; w parowniku śrubki wykręcone na maxa. Na tej konfiguracji jest wszystko OK, no i jazda jest nie do poznania :-D . W najbliższym czasie czeka mnie wizyta u dr Gazownika na analizę spalin i regulację. Myślę, że nic nie zapomniałem dodać, ale jak coś, to jeszcze dopiszę.

Tutaj link do zdjęć: https://photos.app.goo.gl/wo18M5c3zhXUvmHw9

P.s.: Na jednym ze zdjęć jest parownik i palec, który trzymam przy takim mosiężnym ustrojstwie - wie ktoś może co to jest i do czego służy? Od tego czegoś idzie zasilanie gazu do Blos'a.

Czołem, pozdrawiam!

[ Dodano: 2019-12-20, 02:47 ]
Witam po przerwie.

Chciałbym napisać o tym, jak sprawuje się przeróbka - świetnie :-)
Po zmianie reduktora (100kW) na mocniejszy (160kW) jazda jest nie do poznania :-D Wcześniej w miarę dobrze szedł do 4000 obr., a potem było tylko wycie i niewydolność (dostawał za mało gazu). Przed zmianą parownika, podczas żwawej jazdy do mieście na wysokich obrotach, dość głośno strzeliło mi w dolot, jednak przewodu gumowego z przepustnicy nie zdjęło (otwarta przepustnica/ce + klapka anty-strzałowa). Teraz, po zmianie, nie dość, że lepiej wkręca się do tych 4000 obr., to jeszcze śmiało idzie powyżej 5000 :-) Pomimo upływu przeszło 2,5 miesięcy, nadal nie byłem u gazownika na regulacji - on był zawalony robotą, a ja też nie miałem możliwości podjechać, więc czeka mnie jeszcze regulacja. Spalania nie podam, bo mi licznik stanął bezradny_ Na tamtym parowniku, przy spokojnej jeździe w cyklu mieszanym palił mi 13 - 14,5 l.

Przy wymianie parownika, postanowiłem rozebrać to mosiężne "ustrojstwo", o którym pisałem w poprzednich wypocinach - jest w nim pusta przestrzeń, a więc możliwe, że coś w nim kiedyś było.
Było:
UNO 1,1 MKII (gaźnik) PB/LPG, TICO PB, FIESTA 1,8 D MKII, Audi 80 B3 1,8 S (Monowtrysk) PB/LPG, Audi 80 B3 1,8 S (gaźnik) LPG.
Jest:
Audi 80 B4 2,6 E PB/LPG, Audi 80 B4 2,3 LPG.
Tylko Audi 80 - nie chcę nic innego.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 23 gru 2019, 09:35

organista85 pisze:Chciałbym napisać o tym, jak sprawuje się przeróbka - świetnie
Po zmianie reduktora (100kW) na mocniejszy (160kW) jazda jest nie do poznania Wcześniej w miarę dobrze szedł do 4000 obr., a potem było tylko wycie i niewydolność (dostawał za mało gazu).
Nie raz o tym pisałem w sieci -te reduktory mają wydolność jak chińskie skrzynie basowe(1000W! 3000W! ....). Nie tylko do mieszalników. Np. sekwencyjna Alaska, która ma mieć...eeee.... nie pamiętam... 130? A w porywach wypina się na niecałe 100 koni.
Do tego słaby gaz w Polsce(wciąż) i błędy montażowe. Zapas trzeba dawać naprawdę duży. Sam przy montażach Blosów(a całe kopy tego miałem i montowałem) nie raz się nacinałem na niewydolny reduktor.
Przy wymianie parownika, postanowiłem rozebrać to mosiężne "ustrojstwo", o którym pisałem w poprzednich wypocinach - jest w nim pusta przestrzeń, a więc możliwe, że coś w nim kiedyś było.
Kurde, będzie mnie męczyło teraz -miałem to w rekach i na 100% wiedziałem co to jest ale sporo już czasu minęło i ni cholery nie pamiętam.
Zawór kierunkowy? Filtr fazy lotnej? Tak czy inaczej pod BLOS/mikser bez sensu.

Tęsknię za BLOSem. Teraz w każdym mam sekwencję, ogarniętą ale mimo wszystko to połączenie prostoty z możliwościami w BLOSie uwielbiałem.
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga