Co ostatnio robiłeś przy aucie...
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Ja w weekend wymieniałem w Cabie cały układ hamulcowy nowe klocki , tarcze , wszystkie 4 zaciski przeszły kapitalny remont , przy okazji wymieniłem tuleje przednich wahaczy oraz oba sforznie, umyłem autko i zatankowałem do pełna . W ten weekend biorę się za rezanie lamp przednich ( rozebranie pełna kosmetyka wewnętrzna wykręcenie zwykłej soczewki wszczepienie soczewki bi ksenonowej poskładanie ) a za dwa tygodnie kolejny przeszczep czyli klima manual out -----> climatronic in :D:D
Detalier Morning Dew ma w sobie sporo wosku, więc jak rozumiem będziesz woskował wosk :?:Krzysiek 84 pisze:Ostatnio auto było umyte aktywna piana z pianownicy ręcznej i na koniec detailer , teraz czekam na wosk collinte i musze nawoskować porządnie samochód.
8 maja komunia chrześniaka , więc musi błyszczeć :mrgreen:
Co ja zrobiłem ostatnio?
Sedan B4 2.3 NG- przywrócony do serii pomijając sprężyny zawieszenia (wpadł eibach pro-kit), żeby żony i dziecka za bardzo na wybojach nie telepało Oczywiście mycie + woskowanie. Zakupione też zostały oryginalne speedline 15" w oryginalnym lakierze + nowe letnie opony Fulda Ecocontrol HP 195/65/15".
Cabrio 2.6 V6 - nowy nabytek kupiony w styczniu i od tego momentu cały czas coś się dzieje, tj:
wymienione tarcze i klocki przód/tył (zestaw Girlinga) + płyn hamulcowy ATE SL.6
wymiana filtra paliwa (ori ASO), oleju (Valvoline Max Live 10w40) razem z filtrem (Mann)
wymiana filtra i oleju w skrzyni automatycznej
wymiana płynu wspomagania
wymiana filtra powietrza ze standardowego na K&N
wizyta u kolegi jugo007 i montaż AC/BC i klimatronika. Zestaw pochodził z B4 92r, więc postanowiłem nabić go na stary czynnik R12 ... udało się oczywiście nieoficjalnie Wpadł też nowy filtr kabinowy. Na szczęście wszystko okazało się szczelne, a klima mrozi jak wściekła :mrgreen:
wymiana paska klinowego pod klimę (SKF) oraz napinacza (regenerowany oryginał Gates)
wymiana rozrządu: pompa (ori ASO), paska (SKF) i rolek (SKF) oraz płynu chłodniczego (Dynagel)
koła 17" O.Z. ABT z sedana poszły do renowacji (malowanie rotorów w kolor Brillant Silber) i poszerzenia rantów. Z zestawu 8 i 8,5"/17 będzie 8,5 i 9"/17 bo jak to większość twierdzi w nadkola Naszych deskorolek więcej się mieści ... zobaczymy czy ludziska prawdę piszą Opony na 205/40/17 na 8,5" i 215/40/17 na 9"( komplet Dunlop SP Sport MAXX).
niedawno rozebrałem praktycznie całe auto i zawiozłem na lakiernie - będzie funkiel nówka ... jak się lakiernik spisze
w związku z tym co napisałem powyżej wyszło kilka kwiatków - mocowanie przedniego zderzaka do błotnika z prawej strony wymaga pospawania, bo przy odkręcaniu razem ze śrubą wyszła nitonakrętka i zardzewiałe mocowanie błotnika. Efekt - kupiony błotnik w oryginalnym lakierze, nigdzie nie naprawiany.
po oględzinach z miernikiem grubości lakieru okazało się, że drzwi kierowcy pod listwą mają nawalone kitu tak, że nie dało się pomiaru wykonać (jedyne takie miejsce na aucie). efekt - kupione drzwi, nigdzie nie naprawiane w oryginalnym lakierze.
zakupione zostały tez nowe elementy oświetlenia- wszystko oryginał HELLA: soczewki, halogeny, kierunki, blenda tył (obecna posiada kilka pęknięć) i plastik trzeciego światła stopu (obecny jest popękany)
Do dwóch tygodni powinienem się wyrobić z całością ...
He, to ja w swojej żółtej, a mam ją 2 miesiące i stała 1,5 tyg. zrobiłem prawie generalny remont :
- skrzynia biegów od B4 + sprzęgło kpl. LUK + nowy olej w skrzyni Carlube + uszczelniacz tylny wału + ten od wybieraka
- przednie tarcze hamulcowe i klocki, lewy przewód hamulcowy kpl. (2 el.+2 miedzane)
- przednie łożyska FAG
- tylne amortyzatory, szczęki hamulcowe ze sprężynkami, łożyska FAG
- uszczelniona trochę pompa wtryskowa (zaczęło kapać spod głowicy tłokorozdzielacza)
- chłodnica, zbiorniczek wyrównawczy, a zaraz mnie czeka wymiana nagrzewnicy (narazie odłączona)
- rozrząd, paski, oleje, płyny, filtry.
Kupione w miarę tanio, więc sobie doinwestowałem i latam <ok>
- skrzynia biegów od B4 + sprzęgło kpl. LUK + nowy olej w skrzyni Carlube + uszczelniacz tylny wału + ten od wybieraka
- przednie tarcze hamulcowe i klocki, lewy przewód hamulcowy kpl. (2 el.+2 miedzane)
- przednie łożyska FAG
- tylne amortyzatory, szczęki hamulcowe ze sprężynkami, łożyska FAG
- uszczelniona trochę pompa wtryskowa (zaczęło kapać spod głowicy tłokorozdzielacza)
- chłodnica, zbiorniczek wyrównawczy, a zaraz mnie czeka wymiana nagrzewnicy (narazie odłączona)
- rozrząd, paski, oleje, płyny, filtry.
Kupione w miarę tanio, więc sobie doinwestowałem i latam <ok>
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
jeszcze kropelkuje woda na aucieorsa_83 pisze:Detalier Morning Dew ma w sobie sporo wosku, więc jak rozumiem będziesz woskował wosk :?:
Ale w sobote pojade na myjnie to troche pianą postaram się pokryc całe auto żeby troche Morning Dew miał słabsze działanie i jak w długi weekend pogoda bedzie ładna to też pianownica będzie używana.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Witam wszystkich.
Ja ostatnio zrobiłem sporo roboty ale to jeszcze nie koniec.
Do tej chwili zrobione:
PRZÓD
-sworznie kpl.
-tulejki wachaczy kpl
-amorki
- poduszki amorków
-końcówka drążka lewa i prawa
-łącznik stabilizatora lewy i prawy
-tarcze + kpl klocków
TYŁ
komplet amorków
linka hamulca ręcznego
POD MACHĄ
- olej + filtry
- rozrząd kompletny
- czujniki ciśnienia oleju ( bo zgłupiał jeden na wysokich obrotach się zaświecało)
- płyn chłodniczy
DLA WYGLĄDU
AVANCIK dostał komplet alufelg 16'' + komplet nowych letnich
To na tyle co zrobione.
Po niedzieli podnośnik i AVANT w górę i robimy.
-maglownica ( niestety cieknie jak cholera)
- tarcze hamulcowe + kpl klocków tył ( bo licho już wygląda)
- napinacz paska wielorowkowego + pasek
- kasowanie luzów w piastach tył a może i nawet wymiana łożysk (życie pokaże )
To by było na tyle <ok>
Ja ostatnio zrobiłem sporo roboty ale to jeszcze nie koniec.
Do tej chwili zrobione:
PRZÓD
-sworznie kpl.
-tulejki wachaczy kpl
-amorki
- poduszki amorków
-końcówka drążka lewa i prawa
-łącznik stabilizatora lewy i prawy
-tarcze + kpl klocków
TYŁ
komplet amorków
linka hamulca ręcznego
POD MACHĄ
- olej + filtry
- rozrząd kompletny
- czujniki ciśnienia oleju ( bo zgłupiał jeden na wysokich obrotach się zaświecało)
- płyn chłodniczy
DLA WYGLĄDU
AVANCIK dostał komplet alufelg 16'' + komplet nowych letnich
To na tyle co zrobione.
Po niedzieli podnośnik i AVANT w górę i robimy.
-maglownica ( niestety cieknie jak cholera)
- tarcze hamulcowe + kpl klocków tył ( bo licho już wygląda)
- napinacz paska wielorowkowego + pasek
- kasowanie luzów w piastach tył a może i nawet wymiana łożysk (życie pokaże )
To by było na tyle <ok>
moje Audi niestety stoi niesprawne na podjeździe i nie zapowiada się żeby szybko się coś zmieniło.. padła skrzynia.. teraz mam dylemat: wstawić znów automat (obecnie 3-stopniowy KAS) czy bawić się w manuala ze sprzęgłem itd.. mój mechanik coś kręci nosem, bo chce żebym mu kupił drugie auto i on sobie wyciągnie części.. oczywiście w pobliżu nie ma żadnego auta które by się nadało na dawce...