Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80/90 B3] Lewy przedni błotnik - mocowanie

Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

[80/90 B3] Lewy przedni błotnik - mocowanie

Post autor: swiety82 » 19 sie 2007, 16:37

Witam ponownie, jakiś czas temu miałem bliskie spotkanie z Golfem, facet bezczelnie cofał i nie zauważył mojej B3, skutek - błotnik do wymiany....i tu pytanie-czy on jest mocowany tylko na śruby czy w jakimś miejscu jest spawany?? Mam zamiar sam zabrać się za wymiane, tylko nie chcę żeby sie okazało że w którymś momencie będę nagle musiał użyć kontówki........

Jeśli ktoś z was przerabiał temat to proszę o ew. porady. Słyszałem tez że nie opłaca się kupować tanich zamienników (allegro 99-130 zł), tylko fabryczny "przeszczep", podobno nieoryginalne części rzadko kiedy pasują do całości, a i fabryczna ochrona przed korozją ma swoją rolę.

W tym miejscu mam jeszcze pytanie - często widać Audi z jakby przestawionym błotnikiem, tzn wygląda jakby koło nierówno siedziało w nadkolu, czy jest to efekt po większym dzwonie, czy może się tak zdarzyć w momencie nieprawidłowego zamocowania błotnika? Czy ew. można to jakoś naprostować??
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2007, 21:36 przez swiety82, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 20 sie 2007, 00:01

swiety82 pisze:czy on jest mocowany tylko na śruby czy w jakimś miejscu jest spawany
Fabrycznie błotnik jest tylko przykręcany.
swiety82 pisze: podobno nieoryginalne części rzadko kiedy pasują do całości, a i fabryczna ochrona przed korozją ma swoją rolę.
Tak, to wszystko prawda, poszukaj używanego.
swiety82 pisze: często widać Audi z jakby przestawionym błotnikiem, tzn wygląda jakby koło nierówno siedziało w nadkolu, czy jest to efekt po większym dzwonie, czy może się tak zdarzyć w momencie nieprawidłowego zamocowania błotnika? Czy ew. można to jakoś naprostować??
Z błotnikiem to raczej nie ma nic wspólnego.Przede wszystkim trzeba ustalić co jest krzywe w zawieszeniu.

Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

Post autor: swiety82 » 20 sie 2007, 19:54

Dzięki IC69, tak więc zabieram się za poszukiwanie oryginalnego "przeszczepu", na wymianę czeka także maska, a więc i trochę lakierowania będzie, Pozdrawiam!!!

Aro69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 14 sie 2007, 22:18
Lokalizacja: Golczewo

Post autor: Aro69 » 21 sie 2007, 22:35

Tak to co poradzil ci IC69 to wszystko prawda i tylkko prawda.Mialem okazje pomagac kumplowi przygotowywac B3 do malowania,Sciagalismy blotniki drzwi itpPozniej zakladanie,regulacja szczelin super robota w audi tyle miejsc do regulacji ze szok ale efekt wspanialy i jaka satysfakcja ze ladnie wyszlo.

Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

Post autor: swiety82 » 21 sie 2007, 22:50

Widzę że nie ma większego problemu z tym błotnikiem, to dobrze:) , niedługo zabieram się do roboty...

Misiek_Stce
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 964
Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Misiek_Stce » 22 sie 2007, 12:11

Po allegro i innych szrotach poszukaj sobie w takim samym kolorze ... tylko wymienisz i nie bedizesz musiał sie szarpac z lakiernikami i z dobieraniem lakieru ...

Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

Post autor: swiety82 » 22 sie 2007, 21:44

Własnie w tym problem, że bardzo mało jest tych części w moim rejonie, ciężko znaleźć jakąkolwiek nadającą się część blacharską, a na allegro co niektórzy mają ceny z księżyca, więc na razie szukam w miarę dobrego przeszczepu, nie chcę kupować błotnika, który trzeba będzie jeszcze "extra" wyszpachlować, wymalować a może i delikatnie odrdzewić (i takie spotykałem...)

ryniek_p
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 02 wrz 2007, 07:44
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: ryniek_p » 02 wrz 2007, 08:26

Witam!!! Jesli chodzi o stan używanych błotników to trzeba mieć troche szcześcia żeby znaleźć ładny bez korozji i jeszcze w kolorze. Trzeba sobie zdawać sprawe że to są auta kilkunastoletnie i jeśli trafi sie błotnik beż korozji to należy mu sie przyjżeć czy przypadkiem już nie był wymieniony na "podróbe". Montaz błotnika jest dość prosty,do karoserii jest przykręcany a z przodu ma tzw. ślizg plastikowy na który zapinasz zderzak. W razie problemów pisz to podpowiem. Pozdrawiam!!!!
ryniek_p

Auto Części Używane AUDI VW--->601378890

dobo26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 03 wrz 2007, 21:56
Lokalizacja: RBR/Domaradz

Post autor: dobo26 » 07 paź 2007, 09:16

jeśli można przyłączę się do tematu. w mojej niuni tez przydała by sie niestety wymiana błotnika ale z ta różnica ze prawego. jeśli ktoś wie jak to zrobić to znaczy gdzie znajdę te śruby mocujące i regulacje. niestety jestem początkujący w tym temacie i nie wiem od czego zacząć. proszę o rade.

dziq111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 05 maja 2007, 12:39
Lokalizacja: Bieruń woj. Slaskie

Post autor: dziq111 » 07 paź 2007, 13:35

Luknij zdj:) tam sa srubki :) a co rdzy i blotnika nie do malowania to niema takiej mozliwosci praktycznie zeby takie cos kupic czesci jak to czesci tam ktos tym zuci tu sie obedrze praktycznie zawsze trzeba malowac... ja tez mialem troszke rdzy juz ale teraz po zrobieniu (jestem lakiernikiem) niema mozliwosci zeby cos sie tam dzialo przez najblizsze 20 lat:)
najlepszy orginal.




Obrazek

[ Dodano: 2007-10-07, 13:37 ]
oczywiście wtedy autka nie skladałęm jeszcze:P tylko przyłożylem go tak :P do zdj.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 maja 2016, 17:58

Panowie jak wyregulować błotniki by poszedł trochę niżej względem maski? Kupiłem używkę i pasuje super, szczeliny idealne ale trochę odstaje do góry od maski. Stary błotniki leżał idealne.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 01 maja 2016, 19:00

hudy pisze:jak wyregulować błotniki by poszedł trochę niżej względem maski?
Co masz konkretnie na myśli? Masz jakąś fotkę? Wysokości błotnika raczej nie wyregulujesz, chyba że w stosunku do drzwi, ale nie do maski. Możesz za to wyregulować wysokość maski do błotnika.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 maja 2016, 19:38

Właśnie problem w tym że to błotnik jest wyżej niż maska. Stary błotnik leżał jak ulał a ten jest za wysoko. Mocowania nie zostały naruszone gdyż błotnik został tylko wgnieciony głównie na rancie przy nadkolu i przy znaczku na dole. Załączam zdjęcie o co chodzi.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 01 maja 2016, 20:23

No trochę to dziwne, skoro stary błotnik pasował. Jesteś pewny, że ten nowy to oryginał? Jak z pasowaniem do drzwi i do reflektora z kierunkiem?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 maja 2016, 20:55

Nie mam pojęcia czy ten nowy to oryginał ale raczej tak. Możliwe że mój stary nie był oryginalny bo z tego co czytałem powinno być gdzieś logo a na nim nie mogę za cholerę znaleźć. W którym miejscu jest logo? Przy drzwiach dobrze pasuje a przy kierunku też wydaje mi się że powinien być trochę niżej. Z tego co widzę to powinien iść niżej o jakieś 2mm. Niby nie dużo ale jednak drażni mnie to strasznie. A powiedz mi czy maskę można podnieść na całej długości z jednej strony?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elementy karoserii”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga