Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4] Kostka stacyjki-wymiana

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 29 kwie 2016, 21:33

hudy pisze:Czytałem też o tym języczku stacyjce. U mnie wygląda on tak.
Ja tu nie widzę żadnego języczka. Na Twoich zdjęciach, to kostka stacyjki i miejsce w które ten języczek wchodzi. Sam języczek znajduje się przy bębenku. W temacie, do którego podaje Ci link :arrow: https://audi80.pl/b3-18-pm-stacyjka-vt13410.htm wkleiłem zdjęcia z częściami składowymi stacyjki...tam zobaczysz jak ten języczek wygląda.
Zauważyłem na Twoich fotkach, że to gniazdo języczka w kostce masz rozkalibrowane i może to być powodem zapalania z opóźnieniem. Spróbuj teraz zasterować kostką, za pomocą płaskiego wkrętaka. Dopasuj odpowiedniego rozmiaru śrubokręt do tego gniazda i przekręcaj jak kluczykiem...zobaczysz czy sama kostka jest ok.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 29 kwie 2016, 22:26

Irek te zdjęcia to nie kostka stacyjki tylko to co pozostało po wyjęciu właśnie kostki. Wyjąłem kostkę i zrobiłem zdjęcie od tyłu reszty stacyjki. Nie wiem gdzie ma być ten języczek i jak on ma wyglądać.
Czyli w tym otworze ma być ten cały języczek który porusza kostka stacyjki.

[ Dodano: 2016-04-29, 22:26 ]
Ok już wszytko wiem. Proszę tylko o informację na temat wkładu stacyjki do b4. Jakie są numery oryginału i zamienników.

Czy takie cos będzie pasowało: http://allegro.pl/audi-80-b4-89-89q-90- ... 32613.html

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 29 kwie 2016, 23:23

Ty...no fakt...ależ mnie przyćmiło :->

Co do aukcji z Allegro, to zdaje się , że te języczki różniły się od siebie kształtem w zależności od rocznika. W ogłoszeniu jest napisane, że to do B3, więc chyba nie spasi.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 kwie 2016, 08:01

Gdybyś chciał przeszczepiać języczek do wkładki to uważaj bo są dwa typy oryginału niepasujące jak i pewnie dwa typy zamiennika. Rożnica polegała na otworze montażowym kołka blokującego to z linka allegro masz nad zewnętrznie a są też pod ukryte wewnętrznie. Akurat w tamtym tygodniu to przerabiałem i jakie było moje zdziwienie że nie pasują.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 02 maja 2016, 13:19

Ok wkład wyjęty. Jak ktoś nie ma dojścia do małej wiertarki to niech nawet sie za to nie zabiera. Mnie przyszła z pomocą wiertarka z biedronki gdzie wiertło montuje sie na długim przewodzie elastycznym. Inaczej nie ma szans tam podejść. Z tego co widzę to od przodu stacyjki jest szpara i tam pewnie w serwisie wkładają jakieś narzędzie i naciskają blaszkę. Ja próbowałem ale nie udało sie jej nacisnąć wiec pozostało wiercenie.

Ale do rzeczy. Piszesz Jarek że są dwa rodzaje oryginałów. Czym one sie różnią? Masz jakieś zdjęcie? Ja mam taki wkład:

[ Dodano: 2016-05-02, 13:19 ]
I co Panowie nikt nie wie czy płetwa z zamiennika psuje do oryginalnego wykładu? Mój wkład ma numer 4A1905855. Z tego co widzę to są zamienniki o takich numerach od 30zł. W etce widzę że są 4 rodzaje tych wkładek każda ma taki numer tylko końcówki literowe inne.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 maja 2016, 18:22

hudy pisze:Ale do rzeczy. Piszesz Jarek że są dwa rodzaje oryginałów. Czym one sie różnią? Masz jakieś zdjęcie? Ja mam taki wkład:

Z wyglądu niczym, i pasują do siebie w całości. Gorzej gdy już chcemy kombinować z własnej wkładki na kluczyk zmienić pletwę inna to tu jest różnica osadzenia bolca klinującego to coś jak na pierwszym zdjeciu zeby zdjac płetwe trzeba wybić.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 02 maja 2016, 23:55

Ok rozumiem . Czyli w całości pasuje a gdy przekładamy płetwę to lepiej szukać oryginał.

Awatar użytkownika
petel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 22 lut 2013, 17:57
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Kielce

Post autor: petel » 03 maja 2016, 10:20

też miałem złamaną płetwę i rozmawiałem z kolesiem co handluje częściami, powiedział mi że tylko oryginalna płetwa jest godna polecenia bo wszystkie zamienniki się łamią szybko.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 maja 2016, 13:04

Widziałem kilka postów niżej że jeden z kolegów kupił zamiennik febi 23904. Wygląda jak by były identyczne i można było przełożyć pletwę.

Awatar użytkownika
petel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 22 lut 2013, 17:57
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Kielce

Post autor: petel » 03 maja 2016, 13:31

możesz przełożyć sobie, też teraz oglądałem te febi i tak samo wygląda i powinny być takie przecież kostki chyba jedne wychodziły w b3 i b4 ? ? ? . Ja zmieniałem całą stacyjkę bo mi cuda wychodziły <niedowiarek>

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 maja 2016, 13:42

Kostki możliwe że tak ale wkłady już różne. Nawet jak szukałem po numerach to do b4 są 4 rodzaje (4 numery). Jak widziałem zamienniki to także są rożne. Różnią się małymi elementami np w oryginalnej jest jakieś wycięcie w innym miejscu niż w zamienniku.

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 03 maja 2016, 20:07

Ja "dorabiałem" płetwę do ori stacyjki aby nie nosić na darmo nowego kluczyka. Kupiłem najtańszą stacyjkę i pilnikiem dopasowałem płetwę z nowej to wkładki starej. Można i przełożyć wnętrze stacyjki jeśli ktoś lubi zegarmistrzowską robotę.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 maja 2016, 20:17

Kurcze tylko te wkładki które ja widziałem miały inne kształty tzn wycięcia były np w innych miejscach. Jak bym założył taką pletwę to chyba by nie działała blokada kierownicy.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 03 maja 2016, 20:57

Ok rozumiem . Czyli w całości pasuje a gdy przekładamy płetwę to lepiej szukać oryginał.
Ja mówiłem różnice oryginału widziałem dwie rożne wkładki i płetwy ori gdzie z wyglądu niczym się nie różniły ale z osadzeniem płetwy zamka


Obrazek

To na fotce zaznaczone orgyniały się tym różnią bolcem klinującym

A widziałeś w etce 4 rodzaje bo pewnie dochodzi automat.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 03 maja 2016, 21:08

Ja widziałem dwa rożne mocowania. Jedno takie jak na zdjęciu a drugie po drugiej strony pletwy. W tym drugim bolec był widoczny po wysunięciu płetwy oklasky

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl