Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Przgrzewa sie w korkach

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Pablo32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 09 mar 2016, 17:06

[B4 2.0 ABT] Przgrzewa sie w korkach

Post autor: Pablo32 » 12 maja 2016, 21:03

Odkąd kupiłem moją 80 cały czas był jeden i ten sam problem -wysoka temperatura w mieście/korkach. Ostatnio auto było 2 tygodnie u dwóch mechaników i żaden nie stwierdził problemów z układem chłodzenia. Dla mnie ten problem jest. Podczas jazdy na zegarze 80/87 stopni, a wystarczy że postoje 5 minut i 97 stopni i wentylatory prawie cały czas w ruchu. Termostat wymieniany parę razy, nowa chłodnica i płukany układ chłodzenia i nadal to samo. Według mnie jak i mechaników brak oznak przepalonej uszczelki pod głowicą. Oleju nie bierze ani grama, ale plyniku coś tam znika, ale to są bardzo małe ilości. Ubyło 1 cm płynu ze zbiorniczka w 3 tygodnie. Co o tym powiecie?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 maja 2016, 21:16

Pablo32 pisze:Co o tym powiecie?
powiem że ja nie widzę powodów do przejmowania się tym

Pablo32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 09 mar 2016, 17:06

Post autor: Pablo32 » 12 maja 2016, 21:20

W zimie nie powinno dojść do włączenia się wiatraków, a u mnie w korkach 97 powtarzam w zimie ;)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 12 maja 2016, 21:47

Pablo32 pisze:W zimie nie powinno dojść do włączenia się wiatraków, a u mnie w korkach 97 powtarzam w zimie ;)
zdziwisz się ale powiem Ci że mnie też się to zdarzało inna sprawa że zimy takie jakie mamy teraz to prawie nie zimy to tylko chłodniejsza jesień

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 12 maja 2016, 21:57

sprawdź czy czasem opornica nie padnięta i czy wentylatory na 2 biegu dają pełną parą czy też może słabną.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 maja 2016, 22:22

Wg. mnie wszystko z normie. W nowszych samochodach nawet byś nie zauważył takiej zmiany temperatury na wskaźniku bo tam zrobili aby wskaźnik pokazywał 90 stopni przy rzeczywistej temperaturze 80-105 aby ludzie nie panikowali tak jak ty gdy im 5 stopni skoczy temperatura.

Awatar użytkownika
srebrnastrzala
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 04 gru 2014, 12:27
Imię: Paweł
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Kontakt:

Post autor: srebrnastrzala » 12 maja 2016, 22:32

ja u siebie w mtdi mam zawsze lekko za 90 :D musialem ostro sie napocic by wentylator sie zalaczyl bez klimy. z klima jest podobnie. Jak sie tak boisz to kup termometr i jak bedzie wskazywal te 95 to zmierz, zacznij sie martwic jakbys mial 100 105 ale nie 95 :D

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 13 maja 2016, 10:42

srebrnastrzala pisze:ja u siebie w mtdi mam zawsze lekko za 90 :D musialem ostro sie napocic by wentylator sie zalaczyl bez klimy.
Diesel z bezpośrednim wtryskiem prawie się nie grzeje na wolnych obrotach. dlatego często są fabrycznie montowane podgrzewacze płynu aby w zimie silnik miał szansę się nagrzać.

Pablo32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 09 mar 2016, 17:06

Post autor: Pablo32 » 13 maja 2016, 16:00

Dodam że jak miałem niedrożna chłodnicę to efekt był w 100% taki jak mam teraz:) A teraz nowa i to samo..

birowka1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 12 wrz 2015, 22:37
Lokalizacja: Brzeziny

Post autor: birowka1 » 15 maja 2016, 10:58

Kolego u mnie jest to samo. Tez silnik ABT.
Kupiłem samochod to termostat nie trzymał. Po przyjechania do z DE do PL wyciągnąłem termostat wrzuciłem do gotującej wody i zaczął dzialac (po kilku latach stania samochodu miał prawo)
Po włożeniu to samo co u cb. Jak jadę trzyma ładnie 87-90, tylko wjadę w miasto skacze do 95 i włącza sie wentylator, schłodzi do 90 i za chwilkę to samo i tak w kółko dołki nie zacznę szybciej jechać.

Wymieniłem termostat na inny Wahlera i dalej to samo. Nawet w zimie tak samo

Moim zdaniem to nie jest normalne, kolega tez ma B4 ABT i u niego sie tak nie dzieje, ale ja juz nie wiem gdzie szukać. Pompa wody nowa, termostat tez, płyn nowy, chłodnica drożna

Ps. ABT ma chyba jeden bieg wentylatora chłodnicy

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 15 maja 2016, 11:07

Ale przecież chłodnica dobrze działa tak naprawdę w czasie jazdy i gdy jest schładzana pędem powietrza. Jak staniesz to nie masz schładzania chłodnicy bo co ma ją schłodzić? i w tym celu masz wentylator.
birowka1 pisze:kolega tez ma B4 ABT i u niego sie tak nie dzieje,
na pewno się dzieje, może ona nawet o tym nie wie lub nie działa wszystko jak należy. Czasem czujniki działają mniej lub bardziej dokładnie w sensie że jest jakaś tam tolerancja.
Sporo też zależy od tego jakie odcinki się pokonuje i ile stoisz w tym korku.

birowka1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 12 wrz 2015, 22:37
Lokalizacja: Brzeziny

Post autor: birowka1 » 15 maja 2016, 11:33

Wystarczy stanąć na światłach na 2-3 minuty i juz temperatura wali w górę.

A powiedz mi jeszcze czy mam racje z tym, ze ABT ma jeden bieg wentylatora. W skrzynce bezpieczników jest miejsce na bezpiecznik drugiego biegu, włożyłem tam zalecany bezpiecznik i nic nadal tylko jeden bieg

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 15 maja 2016, 11:37

Raz że wskaźnik temperatury w Audi 80 działa jak mu się podoba i do tego czujniki załączania na chłodnicy tak samo.

Jakby termostat trzymał to gorąca woda nie poszłaby na chłodnicę i nie aktywowała czujnika załączającego wentylator.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 maja 2016, 11:41

Może być początek zapchanej chłodnicy zmierz pirometrem cztery rogi chłodnicy a się okaże.

Taj jedno biegowy jeżeli standard.

edit
Nie doczytałem ze nowa wiec w takim przypadku przydało by się zmierzyć jej pojemność. Co do oryginału.
Ostatnio zmieniony 15 maja 2016, 12:01 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.

birowka1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 12 wrz 2015, 22:37
Lokalizacja: Brzeziny

Post autor: birowka1 » 15 maja 2016, 11:46

A kolego dysponujesz takim przyrządem?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl