Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 16V ACE] Niskie cisnienie oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 02 cze 2016, 23:23

Taaaa...bo wszędzie pełno świetnych silników do starych Audi za grosze. Wręcz ich przybywa :-)
Wyjęty? To lalka po dziadku co gazu nie widziała. A jak w aucie to do sprawdzenia.
Dla mnie zmiana panewek bez szlifu wału to dokładnie jak Jarewa pisze -robota głupiego, zasadniczo kompletnie zbędna. Kompletnie nie kumam po co to robić.
To jak składanie mostu z części ze szrotu na oko.
Już lepiej podłożyć coś pod stare panewki, dłużej pochodzi niż takie łącznie miodu ze stolcem.
Ale to i tak lipa nie naprawa, takie udawanie dziewicy przez prostytutkę...

Fakt, że niektóre padliny nie są warte takich zabiegów jak robienie wału...
Miałem kumpla co wał pilnikiem pod panewki szykował, potem narzekał, że "teraz już porządnych panewek nie robią" :-D

Awatar użytkownika
Lichy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 183
Rejestracja: 19 sie 2012, 14:38
Lokalizacja: Włoszczowa TLW

Post autor: Lichy » 03 cze 2016, 15:17

Kto powiedział, że za grosze. Wiadomo, że znaleźć dobry silnik nie jest łatwo ale kto szuka to i znajdzie. Poza tym gdy mi padnie ABT będę chciał włożyć coś trochę mocniejszego.

Awatar użytkownika
czaras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 16 lut 2016, 00:07

Post autor: czaras » 06 cze 2016, 00:05

Będąc w temacie; jakie powinno być optymalne ciśnienie?

W moim Competition po rozgrzaniu się oleju do 90 stopni pokazuje 1,2-1,5 bara na wolnych obrotach.
Wkrótce remont? ;)

Wskazania temp i ciśnienia z dodatkowych zegarów.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 06 cze 2016, 00:17

dodatkowe zazwyczaj zawyżają, także rzeczywiste ciśnienie może być jeszcze mniejsze.
Co do prawidłowego ciśnienia - nie powinno spadać poniżej 1.5 bar, 2 bary to silnik w dobrej kondycji.

Awatar użytkownika
STROKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 19 lut 2008, 10:31
Lokalizacja: inąd

Post autor: STROKE » 07 cze 2016, 08:22

Leo,mam pytanie jakie powinno być ciśnienie w zdrowym silniku R4 850 obrotów przy zaznaczoej kresce temp oleju i ile to jest stopni Obrazek
Ostatnio zmieniony 07 cze 2016, 08:46 przez STROKE, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 07 cze 2016, 08:30

2 bary. Ta kreska to 90-95 stopni.

Awatar użytkownika
STROKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 19 lut 2008, 10:31
Lokalizacja: inąd

Post autor: STROKE » 07 cze 2016, 08:37

Ok :-) Standardowo wg instrukcji pomiar ciśnienia powinno się chyba robić przy ok 80 stopniach przy 95 stopniach to trochę będzie niższe.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 07 cze 2016, 09:19

raczej bym nie liczył na to, że przy 95 stopniach 1.5 bara jest ok. Ja po ostrej jeździe autostradowej przy oleju 120-130 stopni mam 2 bary ciśnienia.

Online
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 07 cze 2016, 09:38

Leo, na jakim oleju jeździłeś? Może na jakimś xxW-50 albo xxW-60 to nie robił się taki przy tych temperaturach.
Nie wiem czy R5 nie ma wydajniejsze pompy oleju.

Awatar użytkownika
STROKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 19 lut 2008, 10:31
Lokalizacja: inąd

Post autor: STROKE » 07 cze 2016, 09:46

Tak, ale jest jedno "ale" jaki masz olej, jak standardowy syntetyk 5w40 to jest super ale jak 5w50 albo 10w60 to ja na wolnych miałem tez przy 5w50 ok 2,5bara ma max rozgrzanym silniku Oczywiście to zależy tez od typu silnika, ja np: w swoim R4 jeszcze nie widziałem dużo wyżej jak poza czerwona kreskę na zdjęciu a zdarzyło mi się przycisnąć, poza tym np przy max rozgrzaniu przy 1500 obrotach jest ok ~5 barów na 5W40.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 cze 2016, 21:33

Moze do mnie przymierzysz mam 5W40 i przy 130stC oleju mam 2,2bary. I u mnie za chiny temperatura oleju nie schodzi poniżej przy normalnej spokojnej jeździe 100-110st a jaj jej depne co może to i kreskę 130 przekracza. Ale cisnienie trzyma i nie schodzi nigdy poniżej 2bar.

Awatar użytkownika
STROKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 19 lut 2008, 10:31
Lokalizacja: inąd

Post autor: STROKE » 07 cze 2016, 22:10

Mogę przymierzyć bez problemu, tylko ja się tutaj nie licytuję Poza tym w ABT żeby temperatura 130 stopni osiągnęła to albo jedziesz 180 kilkadziesiąt km, albo masz czujniki zrąbane 130 stopni to siniki wysilone mają a nie ABT najprostsza rzędówka Chyba że masz kiepski olej i temperatury nie odprowadza. To ile masz przy normalnej pracy silnika 110 stopni? Najpierw trzeba mieć jednakowe pomiary ja choćbym jechał 190 to nigdy nie doszła nawet niewiele ponad tą kreskę co oznaczyłem. A z fizycznego punktu widzenia to piszesz pierdoły, bo wraz ze wzrostem temperatury spada ciśnienie i to jest najnormalniejsze zjawisko na świecie a u Ciebie jest stałe ciśnienie bez względu na wzrost temperatury(piszeszże nigdy nie spada poniżej 2 barów czyli 130 2,2 bary i 140stopni tez powyżej 2 barów tak? Jak możesz mieć 130 stopni na wolnych obrotach i 2,2 bara to jest dla mnie niesamowite w silniku ABT.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 cze 2016, 22:33

Przy 110 i poniżej mam 2,5 bara i ciut wyzej i na pewno dobrze mierzy jak i wyświetla bo czujnik był sprawdzany dwukrotnie z wskaźnikiem (prosty test) czujnik nie jest orginał ale taki sam Vod i nówka dlatego były testy.

Na oleju półsyntetycznym miałem mniejsze temperatury Mobil magnatek 10W40 80-120stC ale jak zastosowałem górną półkę syntetyk parę lat temu to temperatura podskoczyła tłumacze sobie to tym ze syntetyczny ma lepsze właściwości odbiorcze ciepła. I też prawidłowo wyświetla bo było sprawdzane testowane.

A po drugie nie liczysz tego że w ABT nie ma chłodnicy oleju wiec będzie miała większa temperaturę. Po trzecie osiąganie temperatur 90-95 jest nie możliwe bo to temperatura płynu chłodzącego a olej jest sporo cieplejszy.

Awatar użytkownika
STROKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 19 lut 2008, 10:31
Lokalizacja: inąd

Post autor: STROKE » 07 cze 2016, 23:05

Jeżdżę na oleju Liqui Moly 5W-40 i mam na rozgrzanym silniku przy 1500 obrotów 5 barów na wolnych ok 2 przy ok 800-830 obrotów , przy 900 standardowo pewnie z pół bara więcej by było. Jeśli chodzi o Ciebie to możesz coś mieć z czujnikiem nieoryginalnym Jak będziesz mieć te 110 stopni to weź przyłóż pirometr do miski na pewno można przyjąć orientacyjnie zbliżoną temperaturę Wielokrotnie czytałem no forum ludzi z silnikami ABT/ABK to norma temperatura 85-100 stopni dla oleju
Ostatnio zmieniony 08 cze 2016, 00:09 przez STROKE, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 cze 2016, 23:11

A proste pytanie masz pampersa?
STROKE pisze:Jeśli chodzi o Ciebie to możesz coś mieć z czujnikiem nieoryginalnym
Pisałem wyżej ten sam producent ten sam zakres ale nie ma znaczka i numeru seryjnego audi. Zastosowanie w inych maszynach i inny gwint (bo dostęp za darmochę był do nówek) testowane i NIE MA MOWY O POMYŁKACH. Test polegał na podłączeniu czujnika do pompki ręcznej hydraulicznej z manometrem i wsio sie zgadzało manometr-wskaźnik kilka razy.

Czujnik też sprawdzałem temperatury pirometrem nawet temperatura filtra olejowego zgadza sie z wskaźnikiem dodatkowych zegarów. Mierzone pirometrem czujnik nówka orginał (był)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl