[B4 2.0 16V ACE] Niskie cisnienie oleju
Taaaa...bo wszędzie pełno świetnych silników do starych Audi za grosze. Wręcz ich przybywa
Wyjęty? To lalka po dziadku co gazu nie widziała. A jak w aucie to do sprawdzenia.
Dla mnie zmiana panewek bez szlifu wału to dokładnie jak Jarewa pisze -robota głupiego, zasadniczo kompletnie zbędna. Kompletnie nie kumam po co to robić.
To jak składanie mostu z części ze szrotu na oko.
Już lepiej podłożyć coś pod stare panewki, dłużej pochodzi niż takie łącznie miodu ze stolcem.
Ale to i tak lipa nie naprawa, takie udawanie dziewicy przez prostytutkę...
Fakt, że niektóre padliny nie są warte takich zabiegów jak robienie wału...
Miałem kumpla co wał pilnikiem pod panewki szykował, potem narzekał, że "teraz już porządnych panewek nie robią"
Wyjęty? To lalka po dziadku co gazu nie widziała. A jak w aucie to do sprawdzenia.
Dla mnie zmiana panewek bez szlifu wału to dokładnie jak Jarewa pisze -robota głupiego, zasadniczo kompletnie zbędna. Kompletnie nie kumam po co to robić.
To jak składanie mostu z części ze szrotu na oko.
Już lepiej podłożyć coś pod stare panewki, dłużej pochodzi niż takie łącznie miodu ze stolcem.
Ale to i tak lipa nie naprawa, takie udawanie dziewicy przez prostytutkę...
Fakt, że niektóre padliny nie są warte takich zabiegów jak robienie wału...
Miałem kumpla co wał pilnikiem pod panewki szykował, potem narzekał, że "teraz już porządnych panewek nie robią"
Tak, ale jest jedno "ale" jaki masz olej, jak standardowy syntetyk 5w40 to jest super ale jak 5w50 albo 10w60 to ja na wolnych miałem tez przy 5w50 ok 2,5bara ma max rozgrzanym silniku Oczywiście to zależy tez od typu silnika, ja np: w swoim R4 jeszcze nie widziałem dużo wyżej jak poza czerwona kreskę na zdjęciu a zdarzyło mi się przycisnąć, poza tym np przy max rozgrzaniu przy 1500 obrotach jest ok ~5 barów na 5W40.
Mogę przymierzyć bez problemu, tylko ja się tutaj nie licytuję Poza tym w ABT żeby temperatura 130 stopni osiągnęła to albo jedziesz 180 kilkadziesiąt km, albo masz czujniki zrąbane 130 stopni to siniki wysilone mają a nie ABT najprostsza rzędówka Chyba że masz kiepski olej i temperatury nie odprowadza. To ile masz przy normalnej pracy silnika 110 stopni? Najpierw trzeba mieć jednakowe pomiary ja choćbym jechał 190 to nigdy nie doszła nawet niewiele ponad tą kreskę co oznaczyłem. A z fizycznego punktu widzenia to piszesz pierdoły, bo wraz ze wzrostem temperatury spada ciśnienie i to jest najnormalniejsze zjawisko na świecie a u Ciebie jest stałe ciśnienie bez względu na wzrost temperatury(piszeszże nigdy nie spada poniżej 2 barów czyli 130 2,2 bary i 140stopni tez powyżej 2 barów tak? Jak możesz mieć 130 stopni na wolnych obrotach i 2,2 bara to jest dla mnie niesamowite w silniku ABT.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Przy 110 i poniżej mam 2,5 bara i ciut wyzej i na pewno dobrze mierzy jak i wyświetla bo czujnik był sprawdzany dwukrotnie z wskaźnikiem (prosty test) czujnik nie jest orginał ale taki sam Vod i nówka dlatego były testy.
Na oleju półsyntetycznym miałem mniejsze temperatury Mobil magnatek 10W40 80-120stC ale jak zastosowałem górną półkę syntetyk parę lat temu to temperatura podskoczyła tłumacze sobie to tym ze syntetyczny ma lepsze właściwości odbiorcze ciepła. I też prawidłowo wyświetla bo było sprawdzane testowane.
A po drugie nie liczysz tego że w ABT nie ma chłodnicy oleju wiec będzie miała większa temperaturę. Po trzecie osiąganie temperatur 90-95 jest nie możliwe bo to temperatura płynu chłodzącego a olej jest sporo cieplejszy.
Na oleju półsyntetycznym miałem mniejsze temperatury Mobil magnatek 10W40 80-120stC ale jak zastosowałem górną półkę syntetyk parę lat temu to temperatura podskoczyła tłumacze sobie to tym ze syntetyczny ma lepsze właściwości odbiorcze ciepła. I też prawidłowo wyświetla bo było sprawdzane testowane.
A po drugie nie liczysz tego że w ABT nie ma chłodnicy oleju wiec będzie miała większa temperaturę. Po trzecie osiąganie temperatur 90-95 jest nie możliwe bo to temperatura płynu chłodzącego a olej jest sporo cieplejszy.
Jeżdżę na oleju Liqui Moly 5W-40 i mam na rozgrzanym silniku przy 1500 obrotów 5 barów na wolnych ok 2 przy ok 800-830 obrotów , przy 900 standardowo pewnie z pół bara więcej by było. Jeśli chodzi o Ciebie to możesz coś mieć z czujnikiem nieoryginalnym Jak będziesz mieć te 110 stopni to weź przyłóż pirometr do miski na pewno można przyjąć orientacyjnie zbliżoną temperaturę Wielokrotnie czytałem no forum ludzi z silnikami ABT/ABK to norma temperatura 85-100 stopni dla oleju
Ostatnio zmieniony 08 cze 2016, 00:09 przez STROKE, łącznie zmieniany 2 razy.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
A proste pytanie masz pampersa?
Czujnik też sprawdzałem temperatury pirometrem nawet temperatura filtra olejowego zgadza sie z wskaźnikiem dodatkowych zegarów. Mierzone pirometrem czujnik nówka orginał (był)
Pisałem wyżej ten sam producent ten sam zakres ale nie ma znaczka i numeru seryjnego audi. Zastosowanie w inych maszynach i inny gwint (bo dostęp za darmochę był do nówek) testowane i NIE MA MOWY O POMYŁKACH. Test polegał na podłączeniu czujnika do pompki ręcznej hydraulicznej z manometrem i wsio sie zgadzało manometr-wskaźnik kilka razy.STROKE pisze:Jeśli chodzi o Ciebie to możesz coś mieć z czujnikiem nieoryginalnym
Czujnik też sprawdzałem temperatury pirometrem nawet temperatura filtra olejowego zgadza sie z wskaźnikiem dodatkowych zegarów. Mierzone pirometrem czujnik nówka orginał (był)