Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABK ] Wymiana regulatora ciśnienia paliwa

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

[80 B4 ABK ] Wymiana regulatora ciśnienia paliwa

Post autor: krisiun1 » 25 gru 2007, 10:52

Witam

Mam do wymiany regulator i chciałbym dowiedzieć się czy bez większych problemów można to zrobić bez warsztatu.Może ktoś z was napisze co jest potrzebne i jak się do tego zabrać.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 25 gru 2007, 18:44

Potrzebne narzędzia to: "żabka" - taka by uchwycić przedmiot o średnicy 20 mm i szeroki śrubokręt.
Silnik musi być wystudzony a pod regulatorem najlepiej jak będzie podłożona szmatka do wchłaniania wyciekającego paliwa. Proponuję zdjęcie plastikowej osłony akumulatora.
W pierwszej kolejności należy zdjąć gumowy przewód łączący króciec regulatora z kolektorem podciśnieniowym. Następnie wyciągamy sprężystą zawleczkę w kształcie litry U utrzymującą regulator w listwie wtryskowej. Przed wyjęciem regulatora trzeba go obrócić o kilka obrotów by łatwiej "wyszedł" z listwy. Regulator wyciągamy ciągnąc go w kierunku akumulatora (chwyt kluczem "żabką" za jego korpus). W żadnym bądź razie nie wolno nam pogiąć gniazda regulatora w listwie, gdyż mogą byc problemy z włożeniem nowego.
Przed włożeniem nowego regulatora dobrze jest posmarować dwa gumowe o-ringi niewielką ilością smaru. Nowy regulator trzeba dobrze docisnąć, do tego stopnia by zawleczka U weszła bez użycia siły.
Przy wymianie regulatora zawsze zmieniam gumowy przewód na nowy.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 25 gru 2007, 19:35

Dzięki wielkie czarekj.W czwartek zabiorę się za ten regulator.
Gdzie dostanę taki przewód?


Pozdrawiam

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 25 gru 2007, 20:15

W każdym dobrze zaopatrzonym sklepie z częściami samochodowymi. Weź kawałek przewodu na wzór. Średica wewnętrzna do chyba 3,5 mm a zewnetrzna to 6 lub 7 mm.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 26 gru 2007, 19:55

Mam jeszcze jedno pytanie.Mam regulator 3 bar.Tak dla pewności to jest właściwy regulator?Tam gdzie go kupiłem zapewniano mnie że tak.

Awatar użytkownika
zjawa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 05 lut 2007, 11:58
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: zjawa » 26 gru 2007, 22:24

Tak, powinien być 3 bary.
I jeszcze wskazówka. Jakby regulator był uparty i nie chciał wyjść to możesz włączyć zapłon, wtedy ciśnienie paliwa w listwie zwiększy się i będzie wypychało regulator.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 26 gru 2007, 22:29

OK.Dzięki za odpowiedź zjawa.

Awatar użytkownika
Ezumaru
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 760
Rejestracja: 30 mar 2007, 22:39
Lokalizacja: Silesia

Post autor: Ezumaru » 26 gru 2007, 22:32

Podpinam się pod temat bo u mnie też coś nie halo z regulatorem jest (chyba).Na gazowni wszystko normalnie,a na Pb nawet nie odpalę...chyba że po kilkukrotnym włączeniu-wyłączeniu pompy,ale tylko na jakąś sekundę(stąd wiem że to nie pompa bo podaje paliwo).Powiedzcie,czy to na pewno regulator,za ile dostane nowy i czy jakimś cudem stary da sie naprawić.Pozdro :-)

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 26 gru 2007, 22:39

Jak jutro wymienię regulator to napiszę czy pomogło.Mam to samo.Sposób na sprawdzenie jest taki: ściągasz cienki przewód prowadzący z kolektora do regulatora i jeżeli jest w nim paliwo to znaczy że jest uszkodzony ale takiej metody sprawdzenia w 100% nie ma.Ja kupiłem regulator na Allegro.
Np:
http://www.allegro.pl/item289152128_reg ... 115km.html


pzdr.

[ Dodano: 2007-12-27, 11:14 ]
Niestety po wymianie wielkiej poprawy nie ma.Ale zauważyłem że po wyłączeniu silnika i po przekręceniu stacyjki do pozycji zapłon nie słychać takiego charakterystycznego dźwięku coś jakby wysuwającego się tłoczka.Pojawia się dopiero za drugim lub trzecim przekręceniem stacyjki i wtedy odpala dobrze.To jest normalne czy za każdym przekręceniem kluczyka ten dźwięk powinien być słyszalny?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl