Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[80 B4 ABK ] Wymiana regulatora ciśnienia paliwa

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

[80 B4 ABK ] Wymiana regulatora ciśnienia paliwa

Post autor: krisiun1 » 25 gru 2007, 10:52

Witam

Mam do wymiany regulator i chciałbym dowiedzieć się czy bez większych problemów można to zrobić bez warsztatu.Może ktoś z was napisze co jest potrzebne i jak się do tego zabrać.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 25 gru 2007, 18:44

Potrzebne narzędzia to: "żabka" - taka by uchwycić przedmiot o średnicy 20 mm i szeroki śrubokręt.
Silnik musi być wystudzony a pod regulatorem najlepiej jak będzie podłożona szmatka do wchłaniania wyciekającego paliwa. Proponuję zdjęcie plastikowej osłony akumulatora.
W pierwszej kolejności należy zdjąć gumowy przewód łączący króciec regulatora z kolektorem podciśnieniowym. Następnie wyciągamy sprężystą zawleczkę w kształcie litry U utrzymującą regulator w listwie wtryskowej. Przed wyjęciem regulatora trzeba go obrócić o kilka obrotów by łatwiej "wyszedł" z listwy. Regulator wyciągamy ciągnąc go w kierunku akumulatora (chwyt kluczem "żabką" za jego korpus). W żadnym bądź razie nie wolno nam pogiąć gniazda regulatora w listwie, gdyż mogą byc problemy z włożeniem nowego.
Przed włożeniem nowego regulatora dobrze jest posmarować dwa gumowe o-ringi niewielką ilością smaru. Nowy regulator trzeba dobrze docisnąć, do tego stopnia by zawleczka U weszła bez użycia siły.
Przy wymianie regulatora zawsze zmieniam gumowy przewód na nowy.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 25 gru 2007, 19:35

Dzięki wielkie czarekj.W czwartek zabiorę się za ten regulator.
Gdzie dostanę taki przewód?


Pozdrawiam

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 25 gru 2007, 20:15

W każdym dobrze zaopatrzonym sklepie z częściami samochodowymi. Weź kawałek przewodu na wzór. Średica wewnętrzna do chyba 3,5 mm a zewnetrzna to 6 lub 7 mm.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 26 gru 2007, 19:55

Mam jeszcze jedno pytanie.Mam regulator 3 bar.Tak dla pewności to jest właściwy regulator?Tam gdzie go kupiłem zapewniano mnie że tak.

Awatar użytkownika
zjawa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 05 lut 2007, 11:58
Lokalizacja: Wągrowiec

Post autor: zjawa » 26 gru 2007, 22:24

Tak, powinien być 3 bary.
I jeszcze wskazówka. Jakby regulator był uparty i nie chciał wyjść to możesz włączyć zapłon, wtedy ciśnienie paliwa w listwie zwiększy się i będzie wypychało regulator.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 26 gru 2007, 22:29

OK.Dzięki za odpowiedź zjawa.

Awatar użytkownika
Ezumaru
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 760
Rejestracja: 30 mar 2007, 22:39
Lokalizacja: Silesia

Post autor: Ezumaru » 26 gru 2007, 22:32

Podpinam się pod temat bo u mnie też coś nie halo z regulatorem jest (chyba).Na gazowni wszystko normalnie,a na Pb nawet nie odpalę...chyba że po kilkukrotnym włączeniu-wyłączeniu pompy,ale tylko na jakąś sekundę(stąd wiem że to nie pompa bo podaje paliwo).Powiedzcie,czy to na pewno regulator,za ile dostane nowy i czy jakimś cudem stary da sie naprawić.Pozdro :-)

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 26 gru 2007, 22:39

Jak jutro wymienię regulator to napiszę czy pomogło.Mam to samo.Sposób na sprawdzenie jest taki: ściągasz cienki przewód prowadzący z kolektora do regulatora i jeżeli jest w nim paliwo to znaczy że jest uszkodzony ale takiej metody sprawdzenia w 100% nie ma.Ja kupiłem regulator na Allegro.
Np:
http://www.allegro.pl/item289152128_reg ... 115km.html


pzdr.

[ Dodano: 2007-12-27, 11:14 ]
Niestety po wymianie wielkiej poprawy nie ma.Ale zauważyłem że po wyłączeniu silnika i po przekręceniu stacyjki do pozycji zapłon nie słychać takiego charakterystycznego dźwięku coś jakby wysuwającego się tłoczka.Pojawia się dopiero za drugim lub trzecim przekręceniem stacyjki i wtedy odpala dobrze.To jest normalne czy za każdym przekręceniem kluczyka ten dźwięk powinien być słyszalny?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl