Witam
Mam do wymiany regulator i chciałbym dowiedzieć się czy bez większych problemów można to zrobić bez warsztatu.Może ktoś z was napisze co jest potrzebne i jak się do tego zabrać.
Pozdrawiam
[80 B4 ABK ] Wymiana regulatora ciśnienia paliwa
Potrzebne narzędzia to: "żabka" - taka by uchwycić przedmiot o średnicy 20 mm i szeroki śrubokręt.
Silnik musi być wystudzony a pod regulatorem najlepiej jak będzie podłożona szmatka do wchłaniania wyciekającego paliwa. Proponuję zdjęcie plastikowej osłony akumulatora.
W pierwszej kolejności należy zdjąć gumowy przewód łączący króciec regulatora z kolektorem podciśnieniowym. Następnie wyciągamy sprężystą zawleczkę w kształcie litry U utrzymującą regulator w listwie wtryskowej. Przed wyjęciem regulatora trzeba go obrócić o kilka obrotów by łatwiej "wyszedł" z listwy. Regulator wyciągamy ciągnąc go w kierunku akumulatora (chwyt kluczem "żabką" za jego korpus). W żadnym bądź razie nie wolno nam pogiąć gniazda regulatora w listwie, gdyż mogą byc problemy z włożeniem nowego.
Przed włożeniem nowego regulatora dobrze jest posmarować dwa gumowe o-ringi niewielką ilością smaru. Nowy regulator trzeba dobrze docisnąć, do tego stopnia by zawleczka U weszła bez użycia siły.
Przy wymianie regulatora zawsze zmieniam gumowy przewód na nowy.
Silnik musi być wystudzony a pod regulatorem najlepiej jak będzie podłożona szmatka do wchłaniania wyciekającego paliwa. Proponuję zdjęcie plastikowej osłony akumulatora.
W pierwszej kolejności należy zdjąć gumowy przewód łączący króciec regulatora z kolektorem podciśnieniowym. Następnie wyciągamy sprężystą zawleczkę w kształcie litry U utrzymującą regulator w listwie wtryskowej. Przed wyjęciem regulatora trzeba go obrócić o kilka obrotów by łatwiej "wyszedł" z listwy. Regulator wyciągamy ciągnąc go w kierunku akumulatora (chwyt kluczem "żabką" za jego korpus). W żadnym bądź razie nie wolno nam pogiąć gniazda regulatora w listwie, gdyż mogą byc problemy z włożeniem nowego.
Przed włożeniem nowego regulatora dobrze jest posmarować dwa gumowe o-ringi niewielką ilością smaru. Nowy regulator trzeba dobrze docisnąć, do tego stopnia by zawleczka U weszła bez użycia siły.
Przy wymianie regulatora zawsze zmieniam gumowy przewód na nowy.
Podpinam się pod temat bo u mnie też coś nie halo z regulatorem jest (chyba).Na gazowni wszystko normalnie,a na Pb nawet nie odpalę...chyba że po kilkukrotnym włączeniu-wyłączeniu pompy,ale tylko na jakąś sekundę(stąd wiem że to nie pompa bo podaje paliwo).Powiedzcie,czy to na pewno regulator,za ile dostane nowy i czy jakimś cudem stary da sie naprawić.Pozdro
Jak jutro wymienię regulator to napiszę czy pomogło.Mam to samo.Sposób na sprawdzenie jest taki: ściągasz cienki przewód prowadzący z kolektora do regulatora i jeżeli jest w nim paliwo to znaczy że jest uszkodzony ale takiej metody sprawdzenia w 100% nie ma.Ja kupiłem regulator na Allegro.
Np:
http://www.allegro.pl/item289152128_reg ... 115km.html
pzdr.
[ Dodano: 2007-12-27, 11:14 ]
Niestety po wymianie wielkiej poprawy nie ma.Ale zauważyłem że po wyłączeniu silnika i po przekręceniu stacyjki do pozycji zapłon nie słychać takiego charakterystycznego dźwięku coś jakby wysuwającego się tłoczka.Pojawia się dopiero za drugim lub trzecim przekręceniem stacyjki i wtedy odpala dobrze.To jest normalne czy za każdym przekręceniem kluczyka ten dźwięk powinien być słyszalny?
Np:
http://www.allegro.pl/item289152128_reg ... 115km.html
pzdr.
[ Dodano: 2007-12-27, 11:14 ]
Niestety po wymianie wielkiej poprawy nie ma.Ale zauważyłem że po wyłączeniu silnika i po przekręceniu stacyjki do pozycji zapłon nie słychać takiego charakterystycznego dźwięku coś jakby wysuwającego się tłoczka.Pojawia się dopiero za drugim lub trzecim przekręceniem stacyjki i wtedy odpala dobrze.To jest normalne czy za każdym przekręceniem kluczyka ten dźwięk powinien być słyszalny?