[B4 2.3 NG] Nie odpala na ciepłym silniku
[B4 2.3 NG] Nie odpala na ciepłym silniku
Witam mam problem z moim 2.3 mianowicie po zrogrzaniu jest problem z odpaleniem . Rozrusznik kręci iskra jest a autko nie chce odpalic . Wymieniłem świece i przewody oraz kopułke niestety nic nie pomoglo . Dodam że gdy nie chce odpalic wystarczy żeby przpchnąć kawałem i zrobić jeden obrót wału na wyłączonym zaplonie i autko odpala od strzału z rozrusznika . Dodam że jeżeli silnik jest zimny bez problemu odpala na Pb i LPG . A po rozgrzaniu nie odzywa się na żadnum paliwie . Proszę o pomoc .
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Sprawdź czy po zgaszeniu nie zalewa benzyną silnika (czy klapa przepływomierza opada do końca i się nie zacina) oraz gazem (czy któryś elektrozawór gazu się nie zacina i nie leci gaz po zgaszeniu).
Przejrzyj procedurę rozwiązywania problemów z odpalaniem z tego tematu: https://audi80.pl/topics77/faq-co-zr ... t98745.htm
Przejrzyj procedurę rozwiązywania problemów z odpalaniem z tego tematu: https://audi80.pl/topics77/faq-co-zr ... t98745.htm
Wciśnięty pedał gazu do oporu robi różnice ? Ogólnie temat rzeka
- Musisz sprawdzić czy dolot jest na pewno szczelny, ściągasz gumę i szukasz dziurki, pęknięcia (klej do szyb dobrze to klei), chociaż pamiętam, że moja na gazie mimo to paliła :p
-Gdy już zdejmiesz gumę sprawdzasz stan klapki przepływomierza, powinna być prosta i niepogięta,
-Możesz spróbować nie przełączać auta na lpg i zobaczyć jak wtedy odpali po zagrzaniu na benie.
-Oraz analogicznie, tylko na lpg, powiedz tylko czy masz możliwość odpalenia od razu z gazu czy po przegazówce na benie
- Sprawdź przewody krokowca, ten od dołu lubi sobie pęknąć lub zacisnąć. (Jeżeli silnik nie faluje, to tylko rzuć okiem czy jest dobrze )
-Jeszcze możesz sprawdzić czy po próbie odpalenia na ciepłym silniku zalewa świece
Powodzenia
EDIT:
Zapomniałem napisać, żebyś spróbował zapalić z odłączonym czujnikiem temperatury 2 pinowym, znajduje się przy górnym króćcu od wody
- Musisz sprawdzić czy dolot jest na pewno szczelny, ściągasz gumę i szukasz dziurki, pęknięcia (klej do szyb dobrze to klei), chociaż pamiętam, że moja na gazie mimo to paliła :p
-Gdy już zdejmiesz gumę sprawdzasz stan klapki przepływomierza, powinna być prosta i niepogięta,
-Możesz spróbować nie przełączać auta na lpg i zobaczyć jak wtedy odpali po zagrzaniu na benie.
-Oraz analogicznie, tylko na lpg, powiedz tylko czy masz możliwość odpalenia od razu z gazu czy po przegazówce na benie
- Sprawdź przewody krokowca, ten od dołu lubi sobie pęknąć lub zacisnąć. (Jeżeli silnik nie faluje, to tylko rzuć okiem czy jest dobrze )
-Jeszcze możesz sprawdzić czy po próbie odpalenia na ciepłym silniku zalewa świece
Powodzenia
EDIT:
Zapomniałem napisać, żebyś spróbował zapalić z odłączonym czujnikiem temperatury 2 pinowym, znajduje się przy górnym króćcu od wody
Z odpalaniem kombinowałem na wszystkie sposoby - gasiłem na benz i też lipa z odpaleniem pedał wsisnięty w podłoge tez nic nie pomaga nawet tzw pompowanie pedałem gazu .. A w trybie awaryjnym czyli na samym gazie jest taki sam objaw . Dzisiaj zrobiłem test po rozgrzaniu silnika do temp 90" psiknąłem plakiem i odziwo silnik odpalił bez problemu zarówno na gazie jak i na benzynie . Może to coś wam pomoże w ustaleniu przyczyny ? Nikt nie miał podobnie ?
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Na pewno mierzone na ciepłym ? Rozgrzanym do 90 stopni ?dabi95 pisze:Ciśnienie waha się w granicach 11,5-12 w żależności od cylindra. Więc raczej jest git
[ Dodano: 2016-07-06, 08:44 ]
Wczoraj trochę pokombinowałem jeszcze . Odłączałem czujnik temp.i też nic , A sterowanie jakimś elektrozworem od gazu ? Myśleliście cos o tym ?