Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] Nie odpala na ciepłym silniku

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
dabi95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 04 lip 2016, 14:50

[B4 2.3 NG] Nie odpala na ciepłym silniku

Post autor: dabi95 » 04 lip 2016, 14:59

Witam mam problem z moim 2.3 mianowicie po zrogrzaniu jest problem z odpaleniem . Rozrusznik kręci iskra jest a autko nie chce odpalic . Wymieniłem świece i przewody oraz kopułke niestety nic nie pomoglo . Dodam że gdy nie chce odpalic wystarczy żeby przpchnąć kawałem i zrobić jeden obrót wału na wyłączonym zaplonie i autko odpala od strzału z rozrusznika . Dodam że jeżeli silnik jest zimny bez problemu odpala na Pb i LPG . A po rozgrzaniu nie odzywa się na żadnum paliwie . Proszę o pomoc .

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4675
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 04 lip 2016, 15:57

Sprawdź czy po zgaszeniu nie zalewa benzyną silnika (czy klapa przepływomierza opada do końca i się nie zacina) oraz gazem (czy któryś elektrozawór gazu się nie zacina i nie leci gaz po zgaszeniu).

Przejrzyj procedurę rozwiązywania problemów z odpalaniem z tego tematu: https://audi80.pl/topics77/faq-co-zr ... t98745.htm

Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

Post autor: krisf1 » 04 lip 2016, 17:03

Obczaj regulator wolnych obrotów, wyjmij i sprawdź szpilką lub czymś cienkim czy ta jego "zastawka" się swobodnie przesuwa. Miałem podobnie, wyjąłem nie ruszała się w ogóle, jak przyspawana, założyłem inny wyczyszczony i poprawiło się.

Kaczors51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 12 kwie 2016, 23:09

Post autor: Kaczors51 » 04 lip 2016, 20:41

Wciśnięty pedał gazu do oporu robi różnice ? Ogólnie temat rzeka :-D
- Musisz sprawdzić czy dolot jest na pewno szczelny, ściągasz gumę i szukasz dziurki, pęknięcia (klej do szyb dobrze to klei), chociaż pamiętam, że moja na gazie mimo to paliła :p
-Gdy już zdejmiesz gumę sprawdzasz stan klapki przepływomierza, powinna być prosta i niepogięta,
-Możesz spróbować nie przełączać auta na lpg i zobaczyć jak wtedy odpali po zagrzaniu na benie.
-Oraz analogicznie, tylko na lpg, powiedz tylko czy masz możliwość odpalenia od razu z gazu czy po przegazówce na benie
- Sprawdź przewody krokowca, ten od dołu lubi sobie pęknąć lub zacisnąć. (Jeżeli silnik nie faluje, to tylko rzuć okiem czy jest dobrze )
-Jeszcze możesz sprawdzić czy po próbie odpalenia na ciepłym silniku zalewa świece :)

Powodzenia :-P

EDIT:
Zapomniałem napisać, żebyś spróbował zapalić z odłączonym czujnikiem temperatury 2 pinowym, znajduje się przy górnym króćcu od wody :)

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3796
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 05 lip 2016, 00:04

sprawdź ciśnienie sprężania na ciepłym...

dabi95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 04 lip 2016, 14:50

Post autor: dabi95 » 05 lip 2016, 12:03

Z odpalaniem kombinowałem na wszystkie sposoby - gasiłem na benz i też lipa z odpaleniem pedał wsisnięty w podłoge tez nic nie pomaga nawet tzw pompowanie pedałem gazu .. A w trybie awaryjnym czyli na samym gazie jest taki sam objaw . Dzisiaj zrobiłem test po rozgrzaniu silnika do temp 90" psiknąłem plakiem i odziwo silnik odpalił bez problemu zarówno na gazie jak i na benzynie . Może to coś wam pomoże w ustaleniu przyczyny ? Nikt nie miał podobnie ? zly_

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3796
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 05 lip 2016, 12:18

napisałem - sprawdź ciśnienie sprężania na ciepłym.

dabi95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 04 lip 2016, 14:50

Post autor: dabi95 » 06 lip 2016, 08:44

Ciśnienie waha się w granicach 11,5-12 w żależności od cylindra. Więc raczej jest git :/

[ Dodano: 2016-07-06, 08:44 ]
Wczoraj trochę pokombinowałem jeszcze . Odłączałem czujnik temp.i też nic , A sterowanie jakimś elektrozworem od gazu ? Myśleliście cos o tym ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4675
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 06 lip 2016, 11:21

Prędzej nie sterowanie elektrozaworem tylko zabrudzony elektrozawór który się nie domyka albo nie otwiera odrazu.

Zacznij od bardziej prawdopodobnych przyczyn jak zacinająca się albo za nisko opadająca tarcza przepływomierz albo nieszczelności.

dabi95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 04 lip 2016, 14:50

Post autor: dabi95 » 06 lip 2016, 12:01

A jak wytłumaczyc że na znimym silniku odpala od strzału ?? i to za każdym razem.Temp. ma wpływ na działanie tarczy przepływomierza ? :(

[ Dodano: 2016-07-06, 12:01 ]
A może coś z czujnikiem halla?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3796
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 06 lip 2016, 12:43

dabi95 pisze:Ciśnienie waha się w granicach 11,5-12 w żależności od cylindra. Więc raczej jest git :/

[ Dodano: 2016-07-06, 08:44 ]
Wczoraj trochę pokombinowałem jeszcze . Odłączałem czujnik temp.i też nic , A sterowanie jakimś elektrozworem od gazu ? Myśleliście cos o tym ?
Na pewno mierzone na ciepłym ? Rozgrzanym do 90 stopni ?

dabi95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 04 lip 2016, 14:50

Post autor: dabi95 » 06 lip 2016, 13:11

Tak napewno

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4675
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 06 lip 2016, 18:04

A jak wytłumaczyc że na znimym silniku odpala od strzału ??
Wtryskiwacz rozruchowy podaje paliwo co powoduje, że silnik ma na czym złapać obroty co zwiększa przepływ powietrza, które da radę podnieść. Zamiast tracić czas na dyskusję zajrzałbyś do tego przepływomierza.

dabi95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 04 lip 2016, 14:50

Post autor: dabi95 » 07 lip 2016, 08:09

Dzisiaj zobaczę ten przepływomierz. A mam jeszcze pytanko tarcza przepływomierza ma być prosta czy podgięta z jednej strony ??? :/

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4675
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 07 lip 2016, 09:47

Ma być równa, nie może być zagięta z żadnej strony i być na odpowiedniej wysokości.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga