Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] ustawienie zapłonu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 16 mar 2016, 15:55

Kto sie wogole czepia zaplonu gdy silnik faluje? Jak bedzie przestawiony zapłon to obr beda mniejsze ew. wieksze w zaleznosci od wyprzedzenia.
ABT z nowszymi sterownikami "uczy się" wolnych obrotów np. po odpieciu klem.
TPS do sprawdzenia, i silnik krokowy chyba nic wiecej

kermittbg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 15 mar 2016, 09:33
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: kermittbg » 25 mar 2016, 19:56

Niestety po ustawieniu zapłonu lampą usterka nie ustąpiła ....
Po odpaleniu wchodzi na obroty i przy zmianie biegów, po odpuszczeniu gazu pedał i obroty falują .....
marszall pisze:TPS do sprawdzenia, i silnik krokowy chyba nic wiecej


TPS sprawdzony według wskazówek z forum (zachowanie niby ok) , krokowy wymieniony na nowy tak jak pisałem ...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 25 mar 2016, 23:30

No to kondycja silnika została lub usterka paliwowa wtrysk i regulator ciśnienia.

Suuchy94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 kwie 2014, 12:52
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: Suuchy94 » 26 mar 2016, 11:16

a sprawdzales czy lewego powietrza nie lapie?

kermittbg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 15 mar 2016, 09:33
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: kermittbg » 18 kwie 2016, 12:59

doszedłem do ładu z moim samochodzikiem :)

Rozebrałem cały zapłon i od gumowej podstawy do obudowy filtra wszytko gruntownie wyczyściłem (mechanik wymieniając gumową podstawę nic nie przeczyścił - mistrz !)

Po tym zabiegu odłączyłem akumulator na ok 15 min i wszystko na chwilę obecną wróciło do normy.

Dzięki za pomoc :)

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

[B4 2.0 ABT] regulacja zapłonu

Post autor: czarekHD » 19 lip 2016, 14:37

byłem dziś na regugulacji zapłonu,jak się okazało sporo opóźnionego,mechanik podłączył się pod komputer i wyregulował go z jego pomocą,bo jak twierdził jest to bardziej dokładna metoda niż lampa,po regulacji ogólnie chodzi o wiele lepiej ale na wolnych obrotach utrzymuje się powyżej 1000,jak by był na ssaniu to normalne w ABT ?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 19 lip 2016, 15:09

To raczej dobrze nie wyregulował. Patrzył pewnie na kąt jaki pokazuje w komputerze. A tam pokazuje tylko korektę od tego ustawionego na aparacie a nie kąt między aparatem a rzeczywistym.

Chyba chciał ustawić tak jak w TDI ustawia się kąt wtrysku. Tylko tam są dwa czujniki (czujnik położenia wału i wtrysku) i jest punkt odniesienia więc takie coś jest możliwe.

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 19 lip 2016, 15:11

czyli jechać do niego żeby ustawił normalnie na lampę ?

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 19 lip 2016, 15:12

Z tym kompem to chyba rzeczywiście coś przypajacował.Jak chcesz dam Ci namiar gdzie ustawią poprawnie samą lampą.

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 19 lip 2016, 15:13

Piotrekdriver1, jak możesz to podrzuć,może jeszcze dziś podjadę

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 19 lip 2016, 15:19

PW poszło.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 lip 2016, 16:49

czarekHD pisze:mechanik podłączył się pod komputer i wyregulował go z jego pomocą,
kurde do czego to zmierza, to już nawet w ABT zapłon ustawić to jakiś skomplikowany problem.

Ciekaw jestem co będzie za kilka lat gdy te nowe cacuszka zaczną się psuć - oj mechaniki i właściciele będzie płacz i zgrzytanie zębów.

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 19 lip 2016, 17:47

Problem rozwązany ustawienie zwykłą lampą pomogło Piotrekdriver1, dzięki za kontakt porządny fachowiec,zamieniliśmy kilka słów o starych samochodach ;-)

Suuchy94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 kwie 2014, 12:52
Lokalizacja: Barlinek

Post autor: Suuchy94 » 20 lip 2016, 22:00

Jakim niby cudem ustawił zapłon kompem w ABT? hahaha :) Ci dzisiejsi mechanicy myślą ze kompem naprawia wszystko i cacy.

Nie, nie wyregulował Ci. Wróć do niego i powiedz żeby to zrobił tak jak się to robi. Czyli na lampę.
Tak jak kolega wyżej pisał. Kompem to możesz sobie regulować kąt w tdi i to jeszcze ruszając pompa.

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 20 lip 2016, 22:22

też się nieco zdziwiłem,z tym kompem bo nie słyszałem żeby ktoś tak regulował zapłon w audi 80 oklasky

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl