Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 RU] problemy z gazem

Wszystko co związane z LPG
Zablokowany
Doładowany
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 22 lip 2016, 13:38
Lokalizacja: TSA

[B3 1.8 RU] problemy z gazem

Post autor: Doładowany » 22 lip 2016, 14:18

Witam wszystkich
na wstępie chce powiedzieć , że czytałem już podobne tematy jednak nie do końca rozwiały moje wątpliwości :)
Pierwszy problem i zarazem największy , to taki , że auto pali za dużo gazu , kupiłem go 2 tygodnie temu i gdy wracałem do domu z miejsca kupna to wyszło mi spalanie ok. 7,5 l ( głównie trasa jazda z prędkościami ok. 90/100 km/h ) , ALE później auto zatankowałem za 38 zł ( 23 l ) i przejechałem na nim gdzieś z 130 km .... także spalanie wyszło prawie 18 l na 100 km , dodam od razu , że jechałem dość oszczędnie , potem auto zaprowadziłem do miejscowego mechanika aby zobaczył co się dzieje , zmierzył kompresje wyszło 13,5 / 11,5 / 11,5 / 13,5 , potem zalutował jakiś przewód idący od serwa pompy hamulcowej w okolice gaźnika , mówiąc , że ,, gazowniki tego nie lubią '' i na koniec wyregulował gaz i wylał szlam z parownika . Spalanie w moim mniemaniu spadło , ale nadal jest trochę za duże .
Drugi problem to taki iż po wyregulowaniu obrotów jałowych na ciepłym silniku wszystko jest OK , lecz gdy odpalam na zimnym silniku ma bardzo małe obroty i gaśnie ( można regulować mu obroty w nieskończoność , ale i tak gdy będzie się go chciało odpalić za jakiś czas to będzie to samo ) , na szczęście mam ssanie i to nie jest tak wielki problem , lecz wcześniej po kupnie auta nie było ani wysokiego spalania ani spadku obr. na zimnym silniku ( poprzedni właściciel mówił o spalaniu rzędu 8l gazu )
Dodam na końcu , że przy aucie od kupna wymieniłem filtr powietrza , ponieważ poprzedni był bardzo brudny i zniszczony , wyjąłem mu także rurę dolotu ponieważ wcześniej ktoś przykleił ją na taśmę i odpadała tak , że mogła mi zupełnie odlecieć na drogę ( teraz jest ponownie założona ) oraz zaspawane zostały dziury przy tłumiku środkowym . Auto niestety ma niedziałający nabijacz km i nie wiem ile dokładnie przejeżdżam i nie wiem też jak to naprawić ;/
Z góry dzięki za odpowiedź . Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 22 lip 2016, 14:32 przez Doładowany, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 lip 2016, 14:31

Doładowany pisze:Auto niestety ma niedziałający nabijacz km i nie wiem ile dokładnie przejeżdżam i nie wiem też jak to naprawić ;/
to jak obliczyłeś spalanie?
A jak to naprawić jest opisane na forum.

Bo przez to jedno zdanie cały twój post nie ma sensu!

Doładowany
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 22 lip 2016, 13:38
Lokalizacja: TSA

Post autor: Doładowany » 22 lip 2016, 22:07

Wiem ile mniej więcej robiłem km , bo mam też drugie auto z działającym licznikiem . Jeździłem na tych samych odcinkach .
PS : czy smród gazu po przełączeniu stacyjki na poziom 2 ( kontrolki się świecą ) jest normalne ? pytam bo pierwszy raz mam gazownika i nie wiem jak do tego podejść .

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 lip 2016, 22:11

Doładowany, nie, smród gazu nie powinno być w żadnym momencie

Doładowany
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 22 lip 2016, 13:38
Lokalizacja: TSA

Post autor: Doładowany » 22 lip 2016, 22:27

To co może być przyczyną tego smrodu ? wycieków żadnych nie ma , poprzedni właściciel był niedawno u gazownika , tam wymieniano filtr lpg i podobno jeszcze mu coś tam robił , przegląd był miesiąc temu robiony .

Awatar użytkownika
audikom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 17 lip 2010, 14:49

Post autor: audikom » 22 lip 2016, 22:32

Jak to instalacja LPG .
Jaka jazda trasa czy miasto bo to jest ogromna różnica przy gazie .
Osiem litrów jakie podawał sprzedający to tylko w trasie .
Miasto krótkie odcinki na nie dogrzanym silniku to =/- 13 litrów .

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 23 lip 2016, 08:06

audikom pisze:Jak to instalacja LPG .
pewnie jakaś najzwyklejsza bo to gaźnikowiec
Doładowany pisze:PS : czy smród gazu po przełączeniu stacyjki na poziom 2 ( kontrolki się świecą ) jest normalne ?
tak z drugiej strony jak zostawisz tak na chwilę to może walić gazem bo elektrozawory chyba są już otwarte i gaz jest wpuszczany do gaźnika. Chyba że przełączysz i zaraz czuć?
Doładowany pisze:Drugi problem to taki iż po wyregulowaniu obrotów jałowych na ciepłym silniku wszystko jest OK , lecz gdy odpalam na zimnym silniku ma bardzo małe obroty i gaśnie
oczywiście piszesz o bp? czy lpg?


Inna sprawa że to co mówił i co robił poprzedni właściciel czasem można se między bajki wsadzić ;-)

Doładowany
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 22 lip 2016, 13:38
Lokalizacja: TSA

Post autor: Doładowany » 23 lip 2016, 10:28

audikom pisze:Jak to instalacja LPG .
Jaka jazda trasa czy miasto bo to jest ogromna różnica przy gazie .
Osiem litrów jakie podawał sprzedający to tylko w trasie .
Miasto krótkie odcinki na nie dogrzanym silniku to =/- 13 litrów .
jakaś podstawowa LOVTEC , w dowodzeie gaz od 2006 , butla ma z 30 l poj.
Tu są zdj. z butli , po przejechaniu z 8 km do sklepu po bułki w obie strony :)
Silnik zimny , spokojna jazda , małe miasto , bez przestojów
przed

http://iv.pl/images/32252538764806859954.jpg

po


http://iv.pl/images/71431357519385114966.jpg

[ Dodano: 2016-07-23, 10:28 ]
PieterB pisze:
audikom pisze:Jak to instalacja LPG .
pewnie jakaś najzwyklejsza bo to gaźnikowiec
Doładowany pisze:PS : czy smród gazu po przełączeniu stacyjki na poziom 2 ( kontrolki się świecą ) jest normalne ?
tak z drugiej strony jak zostawisz tak na chwilę to może walić gazem bo elektrozawory chyba są już otwarte i gaz jest wpuszczany do gaźnika. Chyba że przełączysz i zaraz czuć?
Doładowany pisze:Drugi problem to taki iż po wyregulowaniu obrotów jałowych na ciepłym silniku wszystko jest OK , lecz gdy odpalam na zimnym silniku ma bardzo małe obroty i gaśnie
oczywiście piszesz o bp? czy lpg?


Inna sprawa że to co mówił i co robił poprzedni właściciel czasem można se między bajki wsadzić ;-)
Gaz czuć jak się świecą kontrolki i nawet jak się nie świecą ( wyciągnięty kluczyk ) to gaz czuć jeszcze przez chwilę

O LPG

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 23 lip 2016, 10:32

Doładowany pisze:wycieków żadnych nie ma , poprzedni właściciel był niedawno u gazownika , tam wymieniano filtr lpg i podobno jeszcze mu coś tam robił , przegląd był miesiąc temu robiony .
Sprawdzałeś szczelność osobiście? Po którejś wymianie filtrów jak się nie zmieni uszczelnień to szczelne na pewno nie będzie. Zresztą niektórzy spece jak dostaną do naprawy jakiegoś starego strucla to robią byle jak aby szybciej.

Wydech masz szczelny? Może to z wydechu czuć gaz (będzie nawet lepiej czuć jeśli dawka gazu będzie źle ustawiona).

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 23 lip 2016, 10:37

Doładowany, na ten wskaźnik nie patrz bo on jest tylko na sztukę
Doładowany pisze:Gaz czuć jak się świecą kontrolki i nawet jak się nie świecą ( wyciągnięty kluczyk ) to gaz czuć jeszcze przez chwilę
no to akurat normalne przecież w sekundę sie nie rozejdzie w powietrzu ;-)
Ja bym obstawiał parownik który pewnie wymaga regeneracji bo pewnie puszcza gaz gdzie popadnie.
Sam ostatnio znajomemu regenerowałem bo nie działały już żadne regulacje a teraz śmiga jak ta lala.

Awatar użytkownika
audikom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 17 lip 2010, 14:49

Post autor: audikom » 23 lip 2016, 22:13

Na butli zapewne jest podana pojemność więc się przyjrzyj .
LPG tankuj na tej samej stacji do pełna , jak będziesz miał sprawny licznik to ustalisz zużycie .
Sprawdź czy butla ma ważną legalizacje , bo jak piszesz minęło dziesięć lat od montażu więc może już straciła ważność .

Doładowany
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 22 lip 2016, 13:38
Lokalizacja: TSA

Post autor: Doładowany » 23 lip 2016, 22:43

audikom pisze:Na butli zapewne jest podana pojemność więc się przyjrzyj .
LPG tankuj na tej samej stacji do pełna , jak będziesz miał sprawny licznik to ustalisz zużycie .
Sprawdź czy butla ma ważną legalizacje , bo jak piszesz minęło dziesięć lat od montażu więc może już straciła ważność .
Może jest tylko gdzie ? :D tam jest tylko coś wybite na deklu butli i nic więcej nie znalazłem , według papierów od gazu , które dostałem przy kupie legalizacja jest do 01,2018 :)

[ Dodano: 2016-07-23, 22:43 ]
maciek889 pisze:
Doładowany pisze:wycieków żadnych nie ma , poprzedni właściciel był niedawno u gazownika , tam wymieniano filtr lpg i podobno jeszcze mu coś tam robił , przegląd był miesiąc temu robiony .
Sprawdzałeś szczelność osobiście? Po którejś wymianie filtrów jak się nie zmieni uszczelnień to szczelne na pewno nie będzie. Zresztą niektórzy spece jak dostaną do naprawy jakiegoś starego strucla to robią byle jak aby szybciej.

Wydech masz szczelny? Może to z wydechu czuć gaz (będzie nawet lepiej czuć jeśli dawka gazu będzie źle ustawiona).
Wydech jest szczelny , był niedawno spawany . Gaz był regulowany przez mechanika , ale i tak muszę pojechać do gazownika aby zobaczył co i jak .

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 25 sie 2016, 23:56

Witam.
Drugi problem to taki iż po wyregulowaniu obrotów jałowych na ciepłym silniku wszystko jest OK , lecz gdy odpalam na zimnym silniku ma bardzo małe obroty i gaśnie ( można regulować mu obroty w nieskończoność , ale i tak gdy będzie się go chciało odpalić za jakiś czas to będzie to samo ) , na szczęście mam ssanie i to nie jest tak wielki problem , lecz wcześniej po kupnie auta nie było ani wysokiego spalania ani spadku obr. na zimnym silniku ( poprzedni właściciel mówił o spalaniu rzędu 8l gazu )
Układ paliwowy zasilany gaźnikiem przewiduje użycie ssania, gdy silnik jest zimny. To po pierwsze.
Po drugie. Skoro nie działa nabijacz km, to w skąd te 8l. podane przez poprzedniego właściciela.
Po trzecie. Miałem RU przez 10 lat i spalanie wyglądało tak: trasa 8l. przy idealnie wyregulowanym gaźniku, spalanie w cyklu mieszanym ok. 10-11l. Miasto 13-15l. w zależności od deptania.

Doładowany
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 22 lip 2016, 13:38
Lokalizacja: TSA

Post autor: Doładowany » 26 sie 2016, 14:53

Otóż tak , byłem u gazownika i wymienił mi wszystkie pierdoły w parowniku na oryginalne części LOVATO ( membrany itp. ) .
Stare membrany były już sparciałe i według gazownika do wymiany . Spalanie trasa i troszeczkę przez miasto , na 120 km spalanie wyszło 10,7 litra czyli 8,9 na 100 km , także spalanie w normie :)
Temat do zamknięcia .

[ Dodano: 2016-08-26, 14:53 ]
PS : Obroty są już w normie , gaz nie śmierdzi .

Zablokowany

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl