[B3 1.8 RU] problemy z gazem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 12
- Rejestracja: 22 lip 2016, 13:38
- Lokalizacja: TSA
[B3 1.8 RU] problemy z gazem
Witam wszystkich
na wstępie chce powiedzieć , że czytałem już podobne tematy jednak nie do końca rozwiały moje wątpliwości
Pierwszy problem i zarazem największy , to taki , że auto pali za dużo gazu , kupiłem go 2 tygodnie temu i gdy wracałem do domu z miejsca kupna to wyszło mi spalanie ok. 7,5 l ( głównie trasa jazda z prędkościami ok. 90/100 km/h ) , ALE później auto zatankowałem za 38 zł ( 23 l ) i przejechałem na nim gdzieś z 130 km .... także spalanie wyszło prawie 18 l na 100 km , dodam od razu , że jechałem dość oszczędnie , potem auto zaprowadziłem do miejscowego mechanika aby zobaczył co się dzieje , zmierzył kompresje wyszło 13,5 / 11,5 / 11,5 / 13,5 , potem zalutował jakiś przewód idący od serwa pompy hamulcowej w okolice gaźnika , mówiąc , że ,, gazowniki tego nie lubią '' i na koniec wyregulował gaz i wylał szlam z parownika . Spalanie w moim mniemaniu spadło , ale nadal jest trochę za duże .
Drugi problem to taki iż po wyregulowaniu obrotów jałowych na ciepłym silniku wszystko jest OK , lecz gdy odpalam na zimnym silniku ma bardzo małe obroty i gaśnie ( można regulować mu obroty w nieskończoność , ale i tak gdy będzie się go chciało odpalić za jakiś czas to będzie to samo ) , na szczęście mam ssanie i to nie jest tak wielki problem , lecz wcześniej po kupnie auta nie było ani wysokiego spalania ani spadku obr. na zimnym silniku ( poprzedni właściciel mówił o spalaniu rzędu 8l gazu )
Dodam na końcu , że przy aucie od kupna wymieniłem filtr powietrza , ponieważ poprzedni był bardzo brudny i zniszczony , wyjąłem mu także rurę dolotu ponieważ wcześniej ktoś przykleił ją na taśmę i odpadała tak , że mogła mi zupełnie odlecieć na drogę ( teraz jest ponownie założona ) oraz zaspawane zostały dziury przy tłumiku środkowym . Auto niestety ma niedziałający nabijacz km i nie wiem ile dokładnie przejeżdżam i nie wiem też jak to naprawić ;/
Z góry dzięki za odpowiedź . Pozdrawiam
na wstępie chce powiedzieć , że czytałem już podobne tematy jednak nie do końca rozwiały moje wątpliwości
Pierwszy problem i zarazem największy , to taki , że auto pali za dużo gazu , kupiłem go 2 tygodnie temu i gdy wracałem do domu z miejsca kupna to wyszło mi spalanie ok. 7,5 l ( głównie trasa jazda z prędkościami ok. 90/100 km/h ) , ALE później auto zatankowałem za 38 zł ( 23 l ) i przejechałem na nim gdzieś z 130 km .... także spalanie wyszło prawie 18 l na 100 km , dodam od razu , że jechałem dość oszczędnie , potem auto zaprowadziłem do miejscowego mechanika aby zobaczył co się dzieje , zmierzył kompresje wyszło 13,5 / 11,5 / 11,5 / 13,5 , potem zalutował jakiś przewód idący od serwa pompy hamulcowej w okolice gaźnika , mówiąc , że ,, gazowniki tego nie lubią '' i na koniec wyregulował gaz i wylał szlam z parownika . Spalanie w moim mniemaniu spadło , ale nadal jest trochę za duże .
Drugi problem to taki iż po wyregulowaniu obrotów jałowych na ciepłym silniku wszystko jest OK , lecz gdy odpalam na zimnym silniku ma bardzo małe obroty i gaśnie ( można regulować mu obroty w nieskończoność , ale i tak gdy będzie się go chciało odpalić za jakiś czas to będzie to samo ) , na szczęście mam ssanie i to nie jest tak wielki problem , lecz wcześniej po kupnie auta nie było ani wysokiego spalania ani spadku obr. na zimnym silniku ( poprzedni właściciel mówił o spalaniu rzędu 8l gazu )
Dodam na końcu , że przy aucie od kupna wymieniłem filtr powietrza , ponieważ poprzedni był bardzo brudny i zniszczony , wyjąłem mu także rurę dolotu ponieważ wcześniej ktoś przykleił ją na taśmę i odpadała tak , że mogła mi zupełnie odlecieć na drogę ( teraz jest ponownie założona ) oraz zaspawane zostały dziury przy tłumiku środkowym . Auto niestety ma niedziałający nabijacz km i nie wiem ile dokładnie przejeżdżam i nie wiem też jak to naprawić ;/
Z góry dzięki za odpowiedź . Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 22 lip 2016, 14:32 przez Doładowany, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 12
- Rejestracja: 22 lip 2016, 13:38
- Lokalizacja: TSA
-
- Forum Audi 80
- Posty: 12
- Rejestracja: 22 lip 2016, 13:38
- Lokalizacja: TSA
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
pewnie jakaś najzwyklejsza bo to gaźnikowiecaudikom pisze:Jak to instalacja LPG .
tak z drugiej strony jak zostawisz tak na chwilę to może walić gazem bo elektrozawory chyba są już otwarte i gaz jest wpuszczany do gaźnika. Chyba że przełączysz i zaraz czuć?Doładowany pisze:PS : czy smród gazu po przełączeniu stacyjki na poziom 2 ( kontrolki się świecą ) jest normalne ?
oczywiście piszesz o bp? czy lpg?Doładowany pisze:Drugi problem to taki iż po wyregulowaniu obrotów jałowych na ciepłym silniku wszystko jest OK , lecz gdy odpalam na zimnym silniku ma bardzo małe obroty i gaśnie
Inna sprawa że to co mówił i co robił poprzedni właściciel czasem można se między bajki wsadzić
-
- Forum Audi 80
- Posty: 12
- Rejestracja: 22 lip 2016, 13:38
- Lokalizacja: TSA
jakaś podstawowa LOVTEC , w dowodzeie gaz od 2006 , butla ma z 30 l poj.audikom pisze:Jak to instalacja LPG .
Jaka jazda trasa czy miasto bo to jest ogromna różnica przy gazie .
Osiem litrów jakie podawał sprzedający to tylko w trasie .
Miasto krótkie odcinki na nie dogrzanym silniku to =/- 13 litrów .
Tu są zdj. z butli , po przejechaniu z 8 km do sklepu po bułki w obie strony
Silnik zimny , spokojna jazda , małe miasto , bez przestojów
przed
http://iv.pl/images/32252538764806859954.jpg
po
http://iv.pl/images/71431357519385114966.jpg
[ Dodano: 2016-07-23, 10:28 ]
Gaz czuć jak się świecą kontrolki i nawet jak się nie świecą ( wyciągnięty kluczyk ) to gaz czuć jeszcze przez chwilęPieterB pisze:pewnie jakaś najzwyklejsza bo to gaźnikowiecaudikom pisze:Jak to instalacja LPG .tak z drugiej strony jak zostawisz tak na chwilę to może walić gazem bo elektrozawory chyba są już otwarte i gaz jest wpuszczany do gaźnika. Chyba że przełączysz i zaraz czuć?Doładowany pisze:PS : czy smród gazu po przełączeniu stacyjki na poziom 2 ( kontrolki się świecą ) jest normalne ?oczywiście piszesz o bp? czy lpg?Doładowany pisze:Drugi problem to taki iż po wyregulowaniu obrotów jałowych na ciepłym silniku wszystko jest OK , lecz gdy odpalam na zimnym silniku ma bardzo małe obroty i gaśnie
Inna sprawa że to co mówił i co robił poprzedni właściciel czasem można se między bajki wsadzić
O LPG
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Sprawdzałeś szczelność osobiście? Po którejś wymianie filtrów jak się nie zmieni uszczelnień to szczelne na pewno nie będzie. Zresztą niektórzy spece jak dostaną do naprawy jakiegoś starego strucla to robią byle jak aby szybciej.Doładowany pisze:wycieków żadnych nie ma , poprzedni właściciel był niedawno u gazownika , tam wymieniano filtr lpg i podobno jeszcze mu coś tam robił , przegląd był miesiąc temu robiony .
Wydech masz szczelny? Może to z wydechu czuć gaz (będzie nawet lepiej czuć jeśli dawka gazu będzie źle ustawiona).
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Doładowany, na ten wskaźnik nie patrz bo on jest tylko na sztukę
Ja bym obstawiał parownik który pewnie wymaga regeneracji bo pewnie puszcza gaz gdzie popadnie.
Sam ostatnio znajomemu regenerowałem bo nie działały już żadne regulacje a teraz śmiga jak ta lala.
no to akurat normalne przecież w sekundę sie nie rozejdzie w powietrzuDoładowany pisze:Gaz czuć jak się świecą kontrolki i nawet jak się nie świecą ( wyciągnięty kluczyk ) to gaz czuć jeszcze przez chwilę
Ja bym obstawiał parownik który pewnie wymaga regeneracji bo pewnie puszcza gaz gdzie popadnie.
Sam ostatnio znajomemu regenerowałem bo nie działały już żadne regulacje a teraz śmiga jak ta lala.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 12
- Rejestracja: 22 lip 2016, 13:38
- Lokalizacja: TSA
Może jest tylko gdzie ? tam jest tylko coś wybite na deklu butli i nic więcej nie znalazłem , według papierów od gazu , które dostałem przy kupie legalizacja jest do 01,2018audikom pisze:Na butli zapewne jest podana pojemność więc się przyjrzyj .
LPG tankuj na tej samej stacji do pełna , jak będziesz miał sprawny licznik to ustalisz zużycie .
Sprawdź czy butla ma ważną legalizacje , bo jak piszesz minęło dziesięć lat od montażu więc może już straciła ważność .
[ Dodano: 2016-07-23, 22:43 ]
Wydech jest szczelny , był niedawno spawany . Gaz był regulowany przez mechanika , ale i tak muszę pojechać do gazownika aby zobaczył co i jak .maciek889 pisze:Sprawdzałeś szczelność osobiście? Po którejś wymianie filtrów jak się nie zmieni uszczelnień to szczelne na pewno nie będzie. Zresztą niektórzy spece jak dostaną do naprawy jakiegoś starego strucla to robią byle jak aby szybciej.Doładowany pisze:wycieków żadnych nie ma , poprzedni właściciel był niedawno u gazownika , tam wymieniano filtr lpg i podobno jeszcze mu coś tam robił , przegląd był miesiąc temu robiony .
Wydech masz szczelny? Może to z wydechu czuć gaz (będzie nawet lepiej czuć jeśli dawka gazu będzie źle ustawiona).
Witam.
Po drugie. Skoro nie działa nabijacz km, to w skąd te 8l. podane przez poprzedniego właściciela.
Po trzecie. Miałem RU przez 10 lat i spalanie wyglądało tak: trasa 8l. przy idealnie wyregulowanym gaźniku, spalanie w cyklu mieszanym ok. 10-11l. Miasto 13-15l. w zależności od deptania.
Układ paliwowy zasilany gaźnikiem przewiduje użycie ssania, gdy silnik jest zimny. To po pierwsze.Drugi problem to taki iż po wyregulowaniu obrotów jałowych na ciepłym silniku wszystko jest OK , lecz gdy odpalam na zimnym silniku ma bardzo małe obroty i gaśnie ( można regulować mu obroty w nieskończoność , ale i tak gdy będzie się go chciało odpalić za jakiś czas to będzie to samo ) , na szczęście mam ssanie i to nie jest tak wielki problem , lecz wcześniej po kupnie auta nie było ani wysokiego spalania ani spadku obr. na zimnym silniku ( poprzedni właściciel mówił o spalaniu rzędu 8l gazu )
Po drugie. Skoro nie działa nabijacz km, to w skąd te 8l. podane przez poprzedniego właściciela.
Po trzecie. Miałem RU przez 10 lat i spalanie wyglądało tak: trasa 8l. przy idealnie wyregulowanym gaźniku, spalanie w cyklu mieszanym ok. 10-11l. Miasto 13-15l. w zależności od deptania.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 12
- Rejestracja: 22 lip 2016, 13:38
- Lokalizacja: TSA
Otóż tak , byłem u gazownika i wymienił mi wszystkie pierdoły w parowniku na oryginalne części LOVATO ( membrany itp. ) .
Stare membrany były już sparciałe i według gazownika do wymiany . Spalanie trasa i troszeczkę przez miasto , na 120 km spalanie wyszło 10,7 litra czyli 8,9 na 100 km , także spalanie w normie
Temat do zamknięcia .
[ Dodano: 2016-08-26, 14:53 ]
PS : Obroty są już w normie , gaz nie śmierdzi .
Stare membrany były już sparciałe i według gazownika do wymiany . Spalanie trasa i troszeczkę przez miasto , na 120 km spalanie wyszło 10,7 litra czyli 8,9 na 100 km , także spalanie w normie
Temat do zamknięcia .
[ Dodano: 2016-08-26, 14:53 ]
PS : Obroty są już w normie , gaz nie śmierdzi .