Mechaniczny wtrysk i wszystkie jego bolączki.czaras pisze: Co to może być? Pompa paliwa chodzi normalnie. Aparat zapłonowy?
[B4 2.0 ACE] Wyciek oleju przy aparacie zapłonowym
Dać do regulacji czy coś się w nim raczej zepsuło?maciek889 pisze:Mechaniczny wtrysk i wszystkie jego bolączki.czaras pisze: Co to może być? Pompa paliwa chodzi normalnie. Aparat zapłonowy?
Zna ktoś sprawdzonego specjalistę z okolic Poznania?
Auto nigdy nie jeździło na LPG. Jak wymieniałem filtr powietrza, to stary był mokry od benzyny w jednym miejscu - rozdzielacz?
[ Dodano: 2016-07-24, 12:52 ]
wracając do tego - na wlepce nie ma tych 6 cyfr albo źle patrzę.tamto2007 pisze:to nie nr silnika tylko pewnie nr OE z głowicy (nr części zamiennej), nr zaczyna się ACE i 6 cyfr - jest wybity ("wykropkowany") na bloku u góry przy łączeniu z głowicą lub łatwiej na wlepce w bagażniku - masz tam też kody wyposażenia, typ skrzyni (oby się nie przydał) itp.
Jest tylko; ACE, potem pusto i CMB AXN (pewnie kod skrzyni).
Poiniżej już tylko lakier, tapicerka a potem kody wyposażeń.
Jeszcze jedno do tematu zapłonu... oglądałem dzisiaj wszystkie przewody wokoło aparatu zapłonowego i wtrysku i natknałem się na taką niespodziankę:
Wtyczka od czujnika temperatury jest mocno zmasakrowana.
Jakby co, tutaj jest pokazane, o którą mi chodzi, jeżeli ze zdjęcia to by nie było jasne:
http://images35.fotosik.pl/741/f5c3b6997b2334c2.jpg (to nie moje auto, ale motor ten sam )
O ile naderwanie gumy nie przeszkadza, to połamał się całkowicie plastik i odsłonił przewody. Czy to może być przyczyna problemów z odpalaniem?
Tak to wygląda:
Wtyczka od czujnika temperatury jest mocno zmasakrowana.
Jakby co, tutaj jest pokazane, o którą mi chodzi, jeżeli ze zdjęcia to by nie było jasne:
http://images35.fotosik.pl/741/f5c3b6997b2334c2.jpg (to nie moje auto, ale motor ten sam )
O ile naderwanie gumy nie przeszkadza, to połamał się całkowicie plastik i odsłonił przewody. Czy to może być przyczyna problemów z odpalaniem?
Tak to wygląda:
Ok, dzięki. Profilaktycznie odłączyłem ja i sprawdziłem jak zapala - podobnie, z problemami.maciek889 pisze:Ta wtyczka ze zdjęcia nie jest od czujnika temperatury. Jest od czujnika spalania stukowego albo czujnika identyfikującego cylinder.
Tak czy inaczej trzeba wtyczkę naprawić, a dzisiaj postaram się ustawić ze specem z Poznania, którego mi polecono, że na Motronicu się zna.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 08 mar 2015, 16:28
- Lokalizacja: warszawa
Poszperałem na forum i to jest wtyczka od czujnika obrotów wału korbowego aka indukcyjnego... czy uszkodzenie tej wtyczki może mieć wpływ na problemy z zapłonem?przemo1101 pisze:kolego wtyczki od czujników stukowych a w ace sa 2 czujniki jest ta u góry niebieska i zielona
[ Dodano: 2016-07-25, 15:24 ]
to moze być jak kolega wyżej napisał (generator impulsów koła zamachowego ) ale po kablu powinieneś dojść co to jest
Kabel idzie do jednego z przewodów wysokiego napięcia (?) przy aparacie zapłonowym. Jest do niego przypięty zaciskiem.
Przepraszam za niefachowy język, elektryk ze mnie żaden.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 08 mar 2015, 16:28
- Lokalizacja: warszawa
Jutro sprawdzę najprostszą rzecz... wypompują mi całe paliwo z baku i wlejemy trochę innego 95. Mimo wszystko problemy się zaczęły zaraz po zalaniu tym Shellem.
Niestety przedwczesna ulga. Zlane paliwo - pali normalnie. Pojechałem na stacje, zalałem do pełna. Godzina później znowu problemy z odpaleniem.
Jak już odpali to chodzi normalnie. Żadnych problemów. Na rezerwie było ok, pełen bak - lipa. Dzisiaj rano zimny też się męczył - nie ma reguły. Co doradzacie:
- jakiś czujnik? Np. Położenia wału?
- świece, przewody, kopułka, palec?
- Aku? Na dodatkowych zegarach pokazuje ok. 13V
Niestety przedwczesna ulga. Zlane paliwo - pali normalnie. Pojechałem na stacje, zalałem do pełna. Godzina później znowu problemy z odpaleniem.
Jak już odpali to chodzi normalnie. Żadnych problemów. Na rezerwie było ok, pełen bak - lipa. Dzisiaj rano zimny też się męczył - nie ma reguły. Co doradzacie:
- jakiś czujnik? Np. Położenia wału?
- świece, przewody, kopułka, palec?
- Aku? Na dodatkowych zegarach pokazuje ok. 13V
jesli olejem wali ci obok aparatu to wymien oring .
a moze wali ci pod kopułke??;) zobacz czy nie masz naderwaengo kabla od halla
i zobacz ile zostało "palca" moze juz sie wytarł ;)Ja miałem z nim przygode i robiac to pużno w nocy w akcie desperacji zeby nie czekac do rana :D palec zastąpiłem weglowym rdzeniem z bateri r20 :D a ze doskonale chodziło na tym to juz nie wymieniałem
o dopiero teraz objrzałem zdiecie... masz zalana kostke od halla umyj to
zdejmij gume od wtrysku i podnies do gory przepustnice do gory
zobacz czy nie zawadza nie zawiesza sie
kolejna kwestja o ktorej chyab mało kto wie przy wtrysku mechanicznym wazna jest sprawna pompka i szczelny bak nie chodzi tu o szczelny ze nei cieknie tylko o to ze ma byc szcelny jak butla z gazem tak aby opary bezyny podnosiły cisnienie w baku co wspomaga tez prace pompki.stad moga sie wziasc te objawy ze na pełnym baku sa problemy
miałem ten silnik naprawde ciezki był ale wkoncu go okiełznałem i chodził ok,
az do mometu wymmiany niunki na V-ałke
a moze wali ci pod kopułke??;) zobacz czy nie masz naderwaengo kabla od halla
i zobacz ile zostało "palca" moze juz sie wytarł ;)Ja miałem z nim przygode i robiac to pużno w nocy w akcie desperacji zeby nie czekac do rana :D palec zastąpiłem weglowym rdzeniem z bateri r20 :D a ze doskonale chodziło na tym to juz nie wymieniałem
o dopiero teraz objrzałem zdiecie... masz zalana kostke od halla umyj to
zdejmij gume od wtrysku i podnies do gory przepustnice do gory
zobacz czy nie zawadza nie zawiesza sie
kolejna kwestja o ktorej chyab mało kto wie przy wtrysku mechanicznym wazna jest sprawna pompka i szczelny bak nie chodzi tu o szczelny ze nei cieknie tylko o to ze ma byc szcelny jak butla z gazem tak aby opary bezyny podnosiły cisnienie w baku co wspomaga tez prace pompki.stad moga sie wziasc te objawy ze na pełnym baku sa problemy
miałem ten silnik naprawde ciezki był ale wkoncu go okiełznałem i chodził ok,
az do mometu wymmiany niunki na V-ałke