Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ACE] Wyciek oleju przy aparacie zapłonowym

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 23 lip 2016, 22:09

czaras pisze: Co to może być? :/ Pompa paliwa chodzi normalnie. Aparat zapłonowy?
Mechaniczny wtrysk i wszystkie jego bolączki.

Awatar użytkownika
czaras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 16 lut 2016, 00:07

Post autor: czaras » 24 lip 2016, 12:52

maciek889 pisze:
czaras pisze: Co to może być? :/ Pompa paliwa chodzi normalnie. Aparat zapłonowy?
Mechaniczny wtrysk i wszystkie jego bolączki.
Dać do regulacji czy coś się w nim raczej zepsuło?

Zna ktoś sprawdzonego specjalistę z okolic Poznania?

Auto nigdy nie jeździło na LPG. Jak wymieniałem filtr powietrza, to stary był mokry od benzyny w jednym miejscu - rozdzielacz?

[ Dodano: 2016-07-24, 12:52 ]
tamto2007 pisze:to nie nr silnika tylko pewnie nr OE z głowicy (nr części zamiennej), nr zaczyna się ACE i 6 cyfr - jest wybity ("wykropkowany") na bloku u góry przy łączeniu z głowicą lub łatwiej na wlepce w bagażniku - masz tam też kody wyposażenia, typ skrzyni (oby się nie przydał) itp.
wracając do tego - na wlepce nie ma tych 6 cyfr albo źle patrzę.

Jest tylko; ACE, potem pusto i CMB AXN (pewnie kod skrzyni).
Poiniżej już tylko lakier, tapicerka a potem kody wyposażeń.

Awatar użytkownika
tamto2007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 25 lut 2012, 07:46
Imię: Robert
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tamto2007 » 24 lip 2016, 13:13

no to jest na silniku chyba między 2 a 3 świecą blisko łaczenia bloku z głowicą, jest pole numerowe (zazwyczaj zasyfione) i tam jest wybite/wykropkowane

Awatar użytkownika
czaras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 16 lut 2016, 00:07

Post autor: czaras » 24 lip 2016, 21:19

Jeszcze jedno do tematu zapłonu... oglądałem dzisiaj wszystkie przewody wokoło aparatu zapłonowego i wtrysku i natknałem się na taką niespodziankę:

Wtyczka od czujnika temperatury jest mocno zmasakrowana.
Jakby co, tutaj jest pokazane, o którą mi chodzi, jeżeli ze zdjęcia to by nie było jasne:
http://images35.fotosik.pl/741/f5c3b6997b2334c2.jpg (to nie moje auto, ale motor ten sam ;) )

O ile naderwanie gumy nie przeszkadza, to połamał się całkowicie plastik i odsłonił przewody. Czy to może być przyczyna problemów z odpalaniem?

Tak to wygląda:
Obrazek

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 lip 2016, 10:55

Ta wtyczka ze zdjęcia nie jest od czujnika temperatury. Jest od czujnika spalania stukowego albo czujnika identyfikującego cylinder.

Awatar użytkownika
czaras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 16 lut 2016, 00:07

Post autor: czaras » 25 lip 2016, 11:12

maciek889 pisze:Ta wtyczka ze zdjęcia nie jest od czujnika temperatury. Jest od czujnika spalania stukowego albo czujnika identyfikującego cylinder.
Ok, dzięki. Profilaktycznie odłączyłem ja i sprawdziłem jak zapala - podobnie, z problemami.

Tak czy inaczej trzeba wtyczkę naprawić, a dzisiaj postaram się ustawić ze specem z Poznania, którego mi polecono, że na Motronicu się zna.

przemo1101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 08 mar 2015, 16:28
Lokalizacja: warszawa

Post autor: przemo1101 » 25 lip 2016, 15:24

kolego wtyczki od czujników stukowych a w ace sa 2 czujniki jest ta u góry niebieska i zielona

[ Dodano: 2016-07-25, 15:24 ]
to moze być jak kolega wyżej napisał (generator impulsów koła zamachowego ) ale po kablu powinieneś dojść co to jest

Awatar użytkownika
czaras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 16 lut 2016, 00:07

Post autor: czaras » 25 lip 2016, 16:55

przemo1101 pisze:kolego wtyczki od czujników stukowych a w ace sa 2 czujniki jest ta u góry niebieska i zielona

[ Dodano: 2016-07-25, 15:24 ]
to moze być jak kolega wyżej napisał (generator impulsów koła zamachowego ) ale po kablu powinieneś dojść co to jest
Poszperałem na forum i to jest wtyczka od czujnika obrotów wału korbowego aka indukcyjnego... czy uszkodzenie tej wtyczki może mieć wpływ na problemy z zapłonem?

Kabel idzie do jednego z przewodów wysokiego napięcia (?) przy aparacie zapłonowym. Jest do niego przypięty zaciskiem.

Przepraszam za niefachowy język, elektryk ze mnie żaden. ;)

przemo1101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 08 mar 2015, 16:28
Lokalizacja: warszawa

Post autor: przemo1101 » 25 lip 2016, 17:15

dokładnie czujnik powinien byc na kablu wysokiego napięcia na 1 cylindrze , ja osobiście jezdziłem jakiś czas z odpiętym tym czujnikiem i raczej zadnej zmiany nie było .

Awatar użytkownika
czaras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 16 lut 2016, 00:07

Post autor: czaras » 26 lip 2016, 16:41

Jutro sprawdzę najprostszą rzecz... wypompują mi całe paliwo z baku i wlejemy trochę innego 95. Mimo wszystko problemy się zaczęły zaraz po zalaniu tym Shellem.

Niestety przedwczesna ulga. Zlane paliwo - pali normalnie. Pojechałem na stacje, zalałem do pełna. Godzina później znowu problemy z odpaleniem.

Jak już odpali to chodzi normalnie. Żadnych problemów. Na rezerwie było ok, pełen bak - lipa. Dzisiaj rano zimny też się męczył - nie ma reguły. Co doradzacie:
- jakiś czujnik? Np. Położenia wału?
- świece, przewody, kopułka, palec?
- Aku? Na dodatkowych zegarach pokazuje ok. 13V

Awatar użytkownika
c-l-s
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 24 kwie 2014, 00:53
Lokalizacja: Janów Lubelski

Post autor: c-l-s » 28 lip 2016, 22:53

jesli olejem wali ci obok aparatu to wymien oring .
a moze wali ci pod kopułke??;) zobacz czy nie masz naderwaengo kabla od halla
i zobacz ile zostało "palca" moze juz sie wytarł ;)Ja miałem z nim przygode i robiac to pużno w nocy w akcie desperacji zeby nie czekac do rana :D:D palec zastąpiłem weglowym rdzeniem z bateri r20 :D:D a ze doskonale chodziło na tym to juz nie wymieniałem

o dopiero teraz objrzałem zdiecie... masz zalana kostke od halla umyj to

zdejmij gume od wtrysku i podnies do gory przepustnice do gory
zobacz czy nie zawadza nie zawiesza sie
kolejna kwestja o ktorej chyab mało kto wie przy wtrysku mechanicznym wazna jest sprawna pompka i szczelny bak nie chodzi tu o szczelny ze nei cieknie tylko o to ze ma byc szcelny jak butla z gazem tak aby opary bezyny podnosiły cisnienie w baku co wspomaga tez prace pompki.stad moga sie wziasc te objawy ze na pełnym baku sa problemy


miałem ten silnik naprawde ciezki był ale wkoncu go okiełznałem :) i chodził ok,
az do mometu wymmiany niunki na V-ałke

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 29 lip 2016, 18:18

c-l-s pisze:zdejmij gume od wtrysku i podnies do gory przepustnice do gory
nie o przepustnicę Ci chyba chodzi a o przesłonę powietrza bo tak to się nazywa

Awatar użytkownika
czaras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 16 lut 2016, 00:07

Post autor: czaras » 30 lip 2016, 15:45

Wyczyściłem kostkę od czujnika Halla. Przesłona powietrza po naciśnięciu opada, w górę też się podnosi bez oporów.

Jeszcze nie zaglądałem pod kopułkę...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl