Mechaniczny wtrysk i wszystkie jego bolączki.czaras pisze: Co to może być?Pompa paliwa chodzi normalnie. Aparat zapłonowy?
[B4 2.0 ACE] Wyciek oleju przy aparacie zapłonowym
Dać do regulacji czy coś się w nim raczej zepsuło?maciek889 pisze:Mechaniczny wtrysk i wszystkie jego bolączki.czaras pisze: Co to może być?Pompa paliwa chodzi normalnie. Aparat zapłonowy?
Zna ktoś sprawdzonego specjalistę z okolic Poznania?
Auto nigdy nie jeździło na LPG. Jak wymieniałem filtr powietrza, to stary był mokry od benzyny w jednym miejscu - rozdzielacz?
[ Dodano: 2016-07-24, 12:52 ]
wracając do tego - na wlepce nie ma tych 6 cyfr albo źle patrzę.tamto2007 pisze:to nie nr silnika tylko pewnie nr OE z głowicy (nr części zamiennej), nr zaczyna się ACE i 6 cyfr - jest wybity ("wykropkowany") na bloku u góry przy łączeniu z głowicą lub łatwiej na wlepce w bagażniku - masz tam też kody wyposażenia, typ skrzyni (oby się nie przydał) itp.
Jest tylko; ACE, potem pusto i CMB AXN (pewnie kod skrzyni).
Poiniżej już tylko lakier, tapicerka a potem kody wyposażeń.
Jeszcze jedno do tematu zapłonu... oglądałem dzisiaj wszystkie przewody wokoło aparatu zapłonowego i wtrysku i natknałem się na taką niespodziankę:
Wtyczka od czujnika temperatury jest mocno zmasakrowana.
Jakby co, tutaj jest pokazane, o którą mi chodzi, jeżeli ze zdjęcia to by nie było jasne:
http://images35.fotosik.pl/741/f5c3b6997b2334c2.jpg (to nie moje auto, ale motor ten sam
)
O ile naderwanie gumy nie przeszkadza, to połamał się całkowicie plastik i odsłonił przewody. Czy to może być przyczyna problemów z odpalaniem?
Tak to wygląda:
![Obrazek]()
Wtyczka od czujnika temperatury jest mocno zmasakrowana.
Jakby co, tutaj jest pokazane, o którą mi chodzi, jeżeli ze zdjęcia to by nie było jasne:
http://images35.fotosik.pl/741/f5c3b6997b2334c2.jpg (to nie moje auto, ale motor ten sam

O ile naderwanie gumy nie przeszkadza, to połamał się całkowicie plastik i odsłonił przewody. Czy to może być przyczyna problemów z odpalaniem?
Tak to wygląda:
Ok, dzięki. Profilaktycznie odłączyłem ja i sprawdziłem jak zapala - podobnie, z problemami.maciek889 pisze:Ta wtyczka ze zdjęcia nie jest od czujnika temperatury. Jest od czujnika spalania stukowego albo czujnika identyfikującego cylinder.
Tak czy inaczej trzeba wtyczkę naprawić, a dzisiaj postaram się ustawić ze specem z Poznania, którego mi polecono, że na Motronicu się zna.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 08 mar 2015, 16:28
- Lokalizacja: warszawa
Poszperałem na forum i to jest wtyczka od czujnika obrotów wału korbowego aka indukcyjnego... czy uszkodzenie tej wtyczki może mieć wpływ na problemy z zapłonem?przemo1101 pisze:kolego wtyczki od czujników stukowych a w ace sa 2 czujniki jest ta u góry niebieska i zielona
[ Dodano: 2016-07-25, 15:24 ]
to moze być jak kolega wyżej napisał (generator impulsów koła zamachowego ) ale po kablu powinieneś dojść co to jest
Kabel idzie do jednego z przewodów wysokiego napięcia (?) przy aparacie zapłonowym. Jest do niego przypięty zaciskiem.
Przepraszam za niefachowy język, elektryk ze mnie żaden.

-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 08 mar 2015, 16:28
- Lokalizacja: warszawa
Jutro sprawdzę najprostszą rzecz... wypompują mi całe paliwo z baku i wlejemy trochę innego 95. Mimo wszystko problemy się zaczęły zaraz po zalaniu tym Shellem.
Niestety przedwczesna ulga. Zlane paliwo - pali normalnie. Pojechałem na stacje, zalałem do pełna. Godzina później znowu problemy z odpaleniem.
Jak już odpali to chodzi normalnie. Żadnych problemów. Na rezerwie było ok, pełen bak - lipa. Dzisiaj rano zimny też się męczył - nie ma reguły. Co doradzacie:
- jakiś czujnik? Np. Położenia wału?
- świece, przewody, kopułka, palec?
- Aku? Na dodatkowych zegarach pokazuje ok. 13V
Niestety przedwczesna ulga. Zlane paliwo - pali normalnie. Pojechałem na stacje, zalałem do pełna. Godzina później znowu problemy z odpaleniem.
Jak już odpali to chodzi normalnie. Żadnych problemów. Na rezerwie było ok, pełen bak - lipa. Dzisiaj rano zimny też się męczył - nie ma reguły. Co doradzacie:
- jakiś czujnik? Np. Położenia wału?
- świece, przewody, kopułka, palec?
- Aku? Na dodatkowych zegarach pokazuje ok. 13V
jesli olejem wali ci obok aparatu to wymien oring .
a moze wali ci pod kopułke??;) zobacz czy nie masz naderwaengo kabla od halla
i zobacz ile zostało "palca" moze juz sie wytarł ;)Ja miałem z nim przygode i robiac to pużno w nocy w akcie desperacji zeby nie czekac do rana
:D palec zastąpiłem weglowym rdzeniem z bateri r20
:D a ze doskonale chodziło na tym to juz nie wymieniałem
o dopiero teraz objrzałem zdiecie... masz zalana kostke od halla umyj to
zdejmij gume od wtrysku i podnies do gory przepustnice do gory
zobacz czy nie zawadza nie zawiesza sie
kolejna kwestja o ktorej chyab mało kto wie przy wtrysku mechanicznym wazna jest sprawna pompka i szczelny bak nie chodzi tu o szczelny ze nei cieknie tylko o to ze ma byc szcelny jak butla z gazem tak aby opary bezyny podnosiły cisnienie w baku co wspomaga tez prace pompki.stad moga sie wziasc te objawy ze na pełnym baku sa problemy
miałem ten silnik naprawde ciezki był ale wkoncu go okiełznałem
i chodził ok,
az do mometu wymmiany niunki na V-ałke
a moze wali ci pod kopułke??;) zobacz czy nie masz naderwaengo kabla od halla
i zobacz ile zostało "palca" moze juz sie wytarł ;)Ja miałem z nim przygode i robiac to pużno w nocy w akcie desperacji zeby nie czekac do rana


o dopiero teraz objrzałem zdiecie... masz zalana kostke od halla umyj to
zdejmij gume od wtrysku i podnies do gory przepustnice do gory
zobacz czy nie zawadza nie zawiesza sie
kolejna kwestja o ktorej chyab mało kto wie przy wtrysku mechanicznym wazna jest sprawna pompka i szczelny bak nie chodzi tu o szczelny ze nei cieknie tylko o to ze ma byc szcelny jak butla z gazem tak aby opary bezyny podnosiły cisnienie w baku co wspomaga tez prace pompki.stad moga sie wziasc te objawy ze na pełnym baku sa problemy
miałem ten silnik naprawde ciezki był ale wkoncu go okiełznałem

az do mometu wymmiany niunki na V-ałke