[2.0 ABK]szarpie mi autem podczas jazdy
Żeby zdiagnozować sondę Lambda potrzebna jest praca silnika na wolnych obrotach.chlebek pisze:CzrkekJ silnik jest niewątpliwie zalewany paliwem bo to nawet czuć w smrodzie spalin jaki zostaje. Logi robi kolega icemerc ale co da brak przegazówek skoro auto non stop chodzi tragiczne ( czyli jak w logach od początku do przegazówki ).
Jaki jest stan regulatora ciśnienia paliwa?
Jak jest wyregulowany TPS - czy na wolnych obrotach jest learlauf, jakie jest napięcie na TPS?
Możliwe, że sterownik nie wie, ze ma stabilizować wolne obroty silnika.
Stan regulatora jest: nowy. Wymieniony, stary nie pokazywał żadych niepokojących objawów ale wymieniałem.
TPS również nowy, napięcie przy zamkniętej przepustnicy jest (nie chce skłamać bo mierzyłem już jakiś czas temu) poniżej 0,5V, zakładam że skoro w logach na jałowym pokazuje T.B angle 0 stopni to ecu wie, że ma stabilizować, zwłaszcza że z wolnymi obrotami problemu nie ma, auto umie w jałowy i trzyma prawie non stop około 850 rpm. To z jazdą jest cyrk.
Czy VAG gdzieś pokazuje że silnik jest w "learlauf"?
TPS również nowy, napięcie przy zamkniętej przepustnicy jest (nie chce skłamać bo mierzyłem już jakiś czas temu) poniżej 0,5V, zakładam że skoro w logach na jałowym pokazuje T.B angle 0 stopni to ecu wie, że ma stabilizować, zwłaszcza że z wolnymi obrotami problemu nie ma, auto umie w jałowy i trzyma prawie non stop około 850 rpm. To z jazdą jest cyrk.
Czy VAG gdzieś pokazuje że silnik jest w "learlauf"?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Właśnie o to mi chodzi że nijak ma się to do tego co jest ustawione na aparacie, tylko to już korekta od tego kąta. A zmienia się przy kręceniu aparatem bo ECU próbuje utrzymać obroty.PieterB pisze:Maćku pokazuje oczywiście nie jest to kąt który ustawimy aparatem ale dynamiczny po korekcie przez ecu, jak on to tam oblicza to nie wiem. lmaciek889 pisze:o nie TDI że VAG pokazuje rzeczywisty kąt wyprzedzenia zapłonu który ustawia się patrząc na vaga :!: :!: :!: W TDI ma z czego go odczytać kąt, bo jest zafiksowany na stałe czujnik położenia wału oraz czujnik momentu wtrysku, więc ECU może obliczyć wyprzedzenie wtrysku. A w ABK jest tylko jeden czujnik HALLA który w dodatku się reguluje.
1: 024
2: Podczas ustawiania zapłonu lampą sterownik byl zablokowany wejsciem w basic settings > grupa 000. Podczas logowania sterownik byl odblokowany.
3:Co masz na myśli? TPS montowalem zgodnie z poradami forum.
4: Nie jezdzi. W 95% przypadkow nie odpala a jesli odlacze przy pracujacym motorze to gasnie. W 5% jakos da rade ale to juz skrajnie tragiczna praca.
5: Czujnik stukowego nie pokazuje bledu, dokrecalem go 20nm. Nie wiem czy mozna cos jeszcze zrobic?
Ponawiam pytanie.
Czy immo siedzi w ECU, czy ma jakis osobny element. Jesli w ECU to co z nim po zamiance kompa bo wiekszosc 024 ma juz immo.
Wyslane z telefonu.
EDIT:
Dziś wyprułem ECU z bebechów samochodu. Po oględzinach organoleptycznych, uszkodzeń widocznych brak.
Na 100% była w ecu jakaś wilgoć, zostały nacieki na pcb.
Teraz jeśli ktoś ma rozpiskę pinów ECU to byłbym wdzięczny za podrzucenie, sprawdził bym przejścia kabli od ecu do podzespołów.
Druga prośba ale pewnie niewykonalna: Ma ktoś może zdjęcie płytki sprawnego ECU z ABK?
Mam dziwne podejrzenie, że być może ktoś tu już zaglądał.
2: Podczas ustawiania zapłonu lampą sterownik byl zablokowany wejsciem w basic settings > grupa 000. Podczas logowania sterownik byl odblokowany.
3:Co masz na myśli? TPS montowalem zgodnie z poradami forum.
4: Nie jezdzi. W 95% przypadkow nie odpala a jesli odlacze przy pracujacym motorze to gasnie. W 5% jakos da rade ale to juz skrajnie tragiczna praca.
5: Czujnik stukowego nie pokazuje bledu, dokrecalem go 20nm. Nie wiem czy mozna cos jeszcze zrobic?
Ponawiam pytanie.
Czy immo siedzi w ECU, czy ma jakis osobny element. Jesli w ECU to co z nim po zamiance kompa bo wiekszosc 024 ma juz immo.
Wyslane z telefonu.
EDIT:
Dziś wyprułem ECU z bebechów samochodu. Po oględzinach organoleptycznych, uszkodzeń widocznych brak.
Na 100% była w ecu jakaś wilgoć, zostały nacieki na pcb.
Teraz jeśli ktoś ma rozpiskę pinów ECU to byłbym wdzięczny za podrzucenie, sprawdził bym przejścia kabli od ecu do podzespołów.
Druga prośba ale pewnie niewykonalna: Ma ktoś może zdjęcie płytki sprawnego ECU z ABK?
Mam dziwne podejrzenie, że być może ktoś tu już zaglądał.
-
OnlinePieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
nie edytuj tak bo temat się nie odświeża - pisz normalnie posta pod postem one sa scalane automatycznie i odświeżanechlebek pisze:EDIT:
Co do tematu tu masz https://audi80.pl/dload.htm?action=category&id=13
[B4 ABK] Szarpie przerywa na ciepłym pb lpg
Siemanko. Około 2 tygodni temu moje Audi zaczęło szarpać na ciepłym silniku na lpg.
Na zimnym nie było tego problemu. Po wymianie świec, przewodów WN, kopułki, oraz palca problem ustał. Po tygodniu na ciepłym znowu zaczęło szarpać, na lpg oraz Pb. Jaka to może być przyczyna? Raczej nie będzie to przepływowmierz bo odkąd kupiłem samochód, jeżdżę na odłączonym i nigdy nie miałem takiego problemu. Klapka w przepływowmierzu chodzi gładko
a rozrząd nie jest przestawiony bo sprawdziłem.
Proszę o pomoc bo nie mam pomysłu co to może być. Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
Na zimnym nie było tego problemu. Po wymianie świec, przewodów WN, kopułki, oraz palca problem ustał. Po tygodniu na ciepłym znowu zaczęło szarpać, na lpg oraz Pb. Jaka to może być przyczyna? Raczej nie będzie to przepływowmierz bo odkąd kupiłem samochód, jeżdżę na odłączonym i nigdy nie miałem takiego problemu. Klapka w przepływowmierzu chodzi gładko
a rozrząd nie jest przestawiony bo sprawdziłem.
Proszę o pomoc bo nie mam pomysłu co to może być. Dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
-
OnlinePieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Seris, jaki gaz?
A podejrzewam że i tak masz tam nieszczelność bo z odłączonym nie da się jeździć bo nie ma wolnych obrotów lub sa na poziomie 200-300.
dziwne to dla mnie ale nich Ci będzie. Wyjmij go i sprzedaj bo sprawny sporo kosztuje.Seris pisze: Raczej nie będzie to przepływowmierz bo odkąd kupiłem samochód, jeżdżę na odłączonym i nigdy nie miałem takiego problemu.
A podejrzewam że i tak masz tam nieszczelność bo z odłączonym nie da się jeździć bo nie ma wolnych obrotów lub sa na poziomie 200-300.
-
OnlinePieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
jakich firm podzespoły - możliwe że już coś padłoSeris pisze:Po wymianie świec, przewodów WN, kopułki, oraz palca problem ustał. Po tygodniu na ciepłym znowu zaczęło szarpać, na lpg oraz Pb.
no to jakieś nieścisłości bo raz piszesz ze klapa chodzi lekko a raz że przepływka miała wybuchSeris pisze:przepływomierz jest uszkodzony bo kiedyś miałem wybuch w dolot.
przy drugiej generacji raczej ma znaczenieSeris pisze:A i zapomniałem napisać chyba kabel od sondy lambda tak koło tego elastycznego złącza był przerwany nir wiem czy ma to jakieś znaczenie
Jeszcze jest spraw przekaźnika 30 z tym że nie wiem jak on sie ma do lpg II genracji.
Klapka w przepływce chodzi lekko ale jak ja podpinam to samochód wariuje faluja obroty o bardzo wolno schodzi z obrotów. Kable hart świece ngk 3 elektrodowe kopulka auto mega i palec auto mega ale założyłem stary palec beru i kopułkę też beru i jest to samo. Możliwe że świece padły bo jak wymieniłem te wszystkie rzeczy to było dobrze przez tydzień. Więc celuje że któraś z nich a skoro nie palec, kopulka ani przewody bo miałem inne od kumpla więc może świece ale nie chce mi się wierzyć że ngk po tygodniu padły