[B4 2.6 ABC] Prawidłowe podciśnienie ze skrzynią automat
[B4 2.6 ABC] Prawidłowe podciśnienie ze skrzynią automat
Witam
Mam problem z podciśnieniem w Audi 80 2.6 automat 1994r. Podciśnienie VAG wskazuje 37-39% a normalnie powinno być chyba 32%. LPG znowu wskazuje podciśnienie na poziomie 0.50. Trochę chyba dużo. Samochod pali okolo 18L LPG. Jakie powinny być podciśnienia?
pozdrawiam
Mam problem z podciśnieniem w Audi 80 2.6 automat 1994r. Podciśnienie VAG wskazuje 37-39% a normalnie powinno być chyba 32%. LPG znowu wskazuje podciśnienie na poziomie 0.50. Trochę chyba dużo. Samochod pali okolo 18L LPG. Jakie powinny być podciśnienia?
pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jak sondy falują to problemy z podawaniem paliwa i nieszczelnościami można wykluczyć. Szko że na vagu w ABC tylko pokazuje ten współczynnik lambda a nie napięcia.
Masz takie same podciśnienie na gazie i benzynie?
Gdzie masz wpięty czujnik podciśnienia od instalacji LPG?
Wcześniej palił mniej czy zaczął palić więcej po jakiejś naprawie czy sam z siebie?
Dobrze by było sprawdzić ile pali benzyny.
Z tego co pamiętam to przy podciśnieniu 0.4 na vagu pokazuje 35%.
Masz takie same podciśnienie na gazie i benzynie?
Gdzie masz wpięty czujnik podciśnienia od instalacji LPG?
Wcześniej palił mniej czy zaczął palić więcej po jakiejś naprawie czy sam z siebie?
Dobrze by było sprawdzić ile pali benzyny.
Z tego co pamiętam to przy podciśnieniu 0.4 na vagu pokazuje 35%.
na gazie i na Pb takie samo podcisnienie. Dziwi mnie tylko jedno. odpiąłem odmy i podcisnienie wzrosło tylko do 40%. Zapiąłem odmy i ściągnąłem rurę powietrza i ręką zatkałem otwór i samochód nie zgasł więc przepuszczają gdzieś odmy. 2 test: zdjąłem całą puszkę tam gdzie są wpięte odmy i ta rura powietrza i zatkałem samą przepustnicę ręką i samochod od razu zgasł. 3 test wszytko założone ale zamiast odm to korki - podcisnienie 37%. Lambdy chodzą w okolicach 128 +/-10 więc chyba dobrze. W załączniku print jak to wyglądało. Dziwi mnie jeszcze jedna rzecz. Komp wskazuje temp wody ponad 90 a wskaznik w srodku 70. Nie wiem jak na trasie jest z temp na czujniku ECU ale wskaznik schodzi prawie do zera. Więc może coś ECU też ma za niską temp i podaje więcej paliwa dlatego tyle pali. No i silnik delikatnie telepie na jałowych.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 40
- Rejestracja: 22 lis 2007, 19:12
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Ten silnik powinien być bardzo odporny na lewe powietrze. W AAH się zgodzę że jeśli będzie nieszczelność pomiędzy przepływomierzem a przepustnicą to mniej powietrza przeleci przez przepływomierz. A to równa się mniej podanego paliwa i zawór stabilizacji obrotów będzie musiał być bardziej otwarty aby utrzymać je na zadanym poziomie.
A podciśnienie poniżej 0,40 bar zazwyczaj trudne do uzyskania w tych V6kach.
A podciśnienie poniżej 0,40 bar zazwyczaj trudne do uzyskania w tych V6kach.
Ten silnik nie lubi lewizny w zasadzie jak każdy inny. Inny sposób pomiaru, lecz nadal mamy tu elektroniczną kontrolę składu mieszanki. Podciśnienie poniżej 0.40 wcale nie jest w nim jakieś rzadkie. Jeżeli dolot jest szczelny to nie powinno być problemu.
W moim konkretnie wynosiło ~0.38 przed ogarnięciem dolotu. Teraz wynosi o ile dobrze pamiętam ~0.33/34
Z tego co czytam wypada wymienić oringi na końcówkach odm, wspomniana już uszczelka między tłumikiem szmerów ssania i przepustnicą.
Da się ją podpicować, żeby złapała szczelność.
To dosyć często zawodzący element.
Oczywiście odma po całości do przejrzenia
Auto z ASB więc zapewne ma ezektor, wypada mu się okazjonalnie przyjrzeć.
W moim konkretnie wynosiło ~0.38 przed ogarnięciem dolotu. Teraz wynosi o ile dobrze pamiętam ~0.33/34
Z tego co czytam wypada wymienić oringi na końcówkach odm, wspomniana już uszczelka między tłumikiem szmerów ssania i przepustnicą.
Da się ją podpicować, żeby złapała szczelność.
To dosyć często zawodzący element.
Oczywiście odma po całości do przejrzenia
Auto z ASB więc zapewne ma ezektor, wypada mu się okazjonalnie przyjrzeć.
Spróbuj. Odma z węża? Z czterech aut jakie mam tylko w V6 mam ori W pozostałych takie czy inne zastępcze
Eżektor masz? Mi się właśnie wysrał w 1.8 ADR Zrobiłem z innego modyfikację, zawór zwrotny dałem oddzielnie, bo ten eżektor co znalazłem go nie miał.
Ogólnie ta popierdółka może kaszany narobić i z obrotami i z np. wywalaniem oleju.
Ja w ABC z ASB to mam.
Do ADRa zamawiam ori nowy, ok. 120 całkowity koszt.
Eżektor masz? Mi się właśnie wysrał w 1.8 ADR Zrobiłem z innego modyfikację, zawór zwrotny dałem oddzielnie, bo ten eżektor co znalazłem go nie miał.
Ogólnie ta popierdółka może kaszany narobić i z obrotami i z np. wywalaniem oleju.
Ja w ABC z ASB to mam.
Do ADRa zamawiam ori nowy, ok. 120 całkowity koszt.
Heh, widzę, że Kolega ma wyszukiwarkę specjalnej troski
Oook:
Koło wtrysków połączony z odmą, na głowicy po stronie kierowcy wersji EU(czyli po lewej)
Sprawdzenie -wyciągasz(niestety) i otworem paszczowym zasysasz, dmuchasz
Kierunki ruchu:
-ukośny króciec wąski w obie strony acz nieco słabszy przepływ. Jednak musi być.
-króciec widoczny od przodu w obie strony(dmuchasz, zasysasz) ale w jedną słabiej gdyż idzie wówczas przez ukośny wyłącznie
-króciec z tyłu, mało widoczny na zdjęciu. Tylko w jedną mańkę. W drugą ma być szczelnie(zaworek zwrotny
Najczęściej -zamulenie przepływu przez króciec ukośny. Rozpuszczalniki i kompresor -nie zawsze się udaje.
Ceny -szrot od ok. 15 wzwyż. Większość już zapchana. Nowe od ok. 70 do ok. 120 za ori. Najczęściej można z wysyłką za ok. 110 ori kupić.
Oook:
Koło wtrysków połączony z odmą, na głowicy po stronie kierowcy wersji EU(czyli po lewej)
Sprawdzenie -wyciągasz(niestety) i otworem paszczowym zasysasz, dmuchasz
Kierunki ruchu:
-ukośny króciec wąski w obie strony acz nieco słabszy przepływ. Jednak musi być.
-króciec widoczny od przodu w obie strony(dmuchasz, zasysasz) ale w jedną słabiej gdyż idzie wówczas przez ukośny wyłącznie
-króciec z tyłu, mało widoczny na zdjęciu. Tylko w jedną mańkę. W drugą ma być szczelnie(zaworek zwrotny
Najczęściej -zamulenie przepływu przez króciec ukośny. Rozpuszczalniki i kompresor -nie zawsze się udaje.
Ceny -szrot od ok. 15 wzwyż. Większość już zapchana. Nowe od ok. 70 do ok. 120 za ori. Najczęściej można z wysyłką za ok. 110 ori kupić.
Ostatnio zmieniony 16 sie 2016, 13:33 przez miron72, łącznie zmieniany 1 raz.
Patrz post wyżej, edytowałem jak pisałeś swój
Też w 1.8 wężyk zmieniłem po zakupie auta niedawnym...a potem się okazało, że bez sensu nieco, bo przepływu brak.
BTW pali Ci dużo. Ja mam STAGa z Barracudami, średnio mi wychodzi ok. 14 gazu ostatnio z tym, że:
-ostatnie tankowania to powiedzmy 70-80% miasto
-klima cały czas na 21, nie tykam tego nawet
-opony 215, tak kupiłem, zdrowe to jeżdżę ale dołożyłem amor układu kierowniczego
-no jednak A6C4 Avant z ASB to kawał kloca
-najważniejsze...no cóż, jestem nieco socjopatą drogowym. Jeżdżę dość intensywnie. Nie katuję ale nie pamiętam, by ktoś mnie musiał trąbieniem poganiać.
-mam fabryczną antenkę na dachu, podobno bez niej dwa litry mniej pali
Z takiego spalania przy takim aucie i użytkowaniu jestem cholernie zadowolony.
W pierdoły "11cie w korkach przy 2.8" wierzą chyba tylko...pierdoły
Działaj, mnie też podciśnienie głupieje w ADRrze i mniejsze, manualne, lżejsze, mniejszy motor, węższe opony(205) A4 pali...więcej od wspomnianego A6 hehe.
Ale ma jeszcze Valteki(kilka dni i znikną) oraz usterkę zwalczam akurat.
Też w 1.8 wężyk zmieniłem po zakupie auta niedawnym...a potem się okazało, że bez sensu nieco, bo przepływu brak.
BTW pali Ci dużo. Ja mam STAGa z Barracudami, średnio mi wychodzi ok. 14 gazu ostatnio z tym, że:
-ostatnie tankowania to powiedzmy 70-80% miasto
-klima cały czas na 21, nie tykam tego nawet
-opony 215, tak kupiłem, zdrowe to jeżdżę ale dołożyłem amor układu kierowniczego
-no jednak A6C4 Avant z ASB to kawał kloca
-najważniejsze...no cóż, jestem nieco socjopatą drogowym. Jeżdżę dość intensywnie. Nie katuję ale nie pamiętam, by ktoś mnie musiał trąbieniem poganiać.
-mam fabryczną antenkę na dachu, podobno bez niej dwa litry mniej pali
Z takiego spalania przy takim aucie i użytkowaniu jestem cholernie zadowolony.
W pierdoły "11cie w korkach przy 2.8" wierzą chyba tylko...pierdoły
Działaj, mnie też podciśnienie głupieje w ADRrze i mniejsze, manualne, lżejsze, mniejszy motor, węższe opony(205) A4 pali...więcej od wspomnianego A6 hehe.
Ale ma jeszcze Valteki(kilka dni i znikną) oraz usterkę zwalczam akurat.
hmm ja mam Zenita PRO, reduktor Arctic, wtryski OMVL Reg i 18Lspala a wiekszosc trasy to troche podmiejska bo amło co stoje w korkach bo omijam wszystkie zakorkowane ulice no A6C4 2.6 manual mi palilo 15L a ten 18L trochę tragedia i zaczyna wkurzać. No i bez klimy jezdze, znaczy tylko czasem włączam. No ja też nie katuję ale też nie zawalam drogi myślę że to podciśnienie 38% na VAGu i 0.40-0.45 na LPG to przez to tylę pali chyba że te Regi takie kijowe.