Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Prawidłowe podciśnienie ze skrzynią automat

Wszystko co tyczy się silników V6
TMEA
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 14 paź 2015, 08:57

[B4 2.6 ABC] Prawidłowe podciśnienie ze skrzynią automat

Post autor: TMEA » 12 sie 2016, 11:42

Witam

Mam problem z podciśnieniem w Audi 80 2.6 automat 1994r. Podciśnienie VAG wskazuje 37-39% a normalnie powinno być chyba 32%. LPG znowu wskazuje podciśnienie na poziomie 0.50. Trochę chyba dużo. Samochod pali okolo 18L LPG. Jakie powinny być podciśnienia?
pozdrawiam

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 sie 2016, 11:59

To podciśnienie to włączonym D czy Neutralu?

A jak ze składem mieszanki? Sondy "falują" podczas jazdy czy na postoju?
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

TMEA
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 14 paź 2015, 08:57

Post autor: TMEA » 12 sie 2016, 12:53

Sprawdzam na P lub czasem na N. Lambdy falują jakos od 129-139 według Vaga na postoju a podczas jazdy nie wiem

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 sie 2016, 15:27

Jak sondy falują to problemy z podawaniem paliwa i nieszczelnościami można wykluczyć. Szko że na vagu w ABC tylko pokazuje ten współczynnik lambda a nie napięcia.

Masz takie same podciśnienie na gazie i benzynie?
Gdzie masz wpięty czujnik podciśnienia od instalacji LPG?
Wcześniej palił mniej czy zaczął palić więcej po jakiejś naprawie czy sam z siebie?
Dobrze by było sprawdzić ile pali benzyny.

Z tego co pamiętam to przy podciśnieniu 0.4 na vagu pokazuje 35%.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

TMEA
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 14 paź 2015, 08:57

Post autor: TMEA » 12 sie 2016, 19:19

na gazie i na Pb takie samo podcisnienie. Dziwi mnie tylko jedno. odpiąłem odmy i podcisnienie wzrosło tylko do 40%. Zapiąłem odmy i ściągnąłem rurę powietrza i ręką zatkałem otwór i samochód nie zgasł więc przepuszczają gdzieś odmy. 2 test: zdjąłem całą puszkę tam gdzie są wpięte odmy i ta rura powietrza i zatkałem samą przepustnicę ręką i samochod od razu zgasł. 3 test wszytko założone ale zamiast odm to korki - podcisnienie 37%. Lambdy chodzą w okolicach 128 +/-10 więc chyba dobrze. W załączniku print jak to wyglądało. Dziwi mnie jeszcze jedna rzecz. Komp wskazuje temp wody ponad 90 a wskaznik w srodku 70. Nie wiem jak na trasie jest z temp na czujniku ECU ale wskaznik schodzi prawie do zera. Więc może coś ECU też ma za niską temp i podaje więcej paliwa dlatego tyle pali. No i silnik delikatnie telepie na jałowych.

Grzegorz-DTR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 22 lis 2007, 19:12

Post autor: Grzegorz-DTR » 12 sie 2016, 23:13

może nieszczelność na tej czarnej uszczelce na przepustnicy, między czarną puszką, a przepustnicą?
Na wolnych obrotach jak mocno otwarty masz silniczek krokowy ?


Temperatura dla ECU i na zegary to dwa różne czujniki. ECU - biały za lewą głowicą. Zegary z drugiej strony.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4659
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 13 sie 2016, 21:35

Ten silnik powinien być bardzo odporny na lewe powietrze. W AAH się zgodzę że jeśli będzie nieszczelność pomiędzy przepływomierzem a przepustnicą to mniej powietrza przeleci przez przepływomierz. A to równa się mniej podanego paliwa i zawór stabilizacji obrotów będzie musiał być bardziej otwarty aby utrzymać je na zadanym poziomie.

A podciśnienie poniżej 0,40 bar zazwyczaj trudne do uzyskania w tych V6kach.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 14 sie 2016, 10:12

Ten silnik nie lubi lewizny w zasadzie jak każdy inny. Inny sposób pomiaru, lecz nadal mamy tu elektroniczną kontrolę składu mieszanki. Podciśnienie poniżej 0.40 wcale nie jest w nim jakieś rzadkie. Jeżeli dolot jest szczelny to nie powinno być problemu.
W moim konkretnie wynosiło ~0.38 przed ogarnięciem dolotu. Teraz wynosi o ile dobrze pamiętam ~0.33/34

Z tego co czytam wypada wymienić oringi na końcówkach odm, wspomniana już uszczelka między tłumikiem szmerów ssania i przepustnicą.
Da się ją podpicować, żeby złapała szczelność.
To dosyć często zawodzący element.

Oczywiście odma po całości do przejrzenia
Auto z ASB więc zapewne ma ezektor, wypada mu się okazjonalnie przyjrzeć.
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant

TMEA
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 14 paź 2015, 08:57

Post autor: TMEA » 15 sie 2016, 14:45

tą uszczelkę tzw jajowatą kupiłęm w aso za 40zł i jest nowiutka. Stara już mocno stwardniałą. Spróbuję jeszcze właśnie te oringi na odmy choć jeden wąż plastikowy od odmy mi popękał i zrobiłem z węża fi16 od lpg :)

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 15 sie 2016, 22:11

Spróbuj. Odma z węża? Z czterech aut jakie mam tylko w V6 mam ori :-) W pozostałych takie czy inne zastępcze

Eżektor masz? Mi się właśnie wysrał w 1.8 ADR :/ Zrobiłem z innego modyfikację, zawór zwrotny dałem oddzielnie, bo ten eżektor co znalazłem go nie miał.
Ogólnie ta popierdółka może kaszany narobić i z obrotami i z np. wywalaniem oleju.
Ja w ABC z ASB to mam.
Do ADRa zamawiam ori nowy, ok. 120 całkowity koszt.
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant

TMEA
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 14 paź 2015, 08:57

Post autor: TMEA » 16 sie 2016, 12:02

yyy własnie nie wiem czy mam eżektor :) a jak to wygląda? masz jakiś link do tego? :)

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 16 sie 2016, 13:27

Heh, widzę, że Kolega ma wyszukiwarkę specjalnej troski :-D
Oook:

Obrazek

Koło wtrysków połączony z odmą, na głowicy po stronie kierowcy wersji EU(czyli po lewej)
Sprawdzenie -wyciągasz(niestety) i otworem paszczowym zasysasz, dmuchasz
Kierunki ruchu:
-ukośny króciec wąski w obie strony acz nieco słabszy przepływ. Jednak musi być.
-króciec widoczny od przodu w obie strony(dmuchasz, zasysasz) ale w jedną słabiej gdyż idzie wówczas przez ukośny wyłącznie
-króciec z tyłu, mało widoczny na zdjęciu. Tylko w jedną mańkę. W drugą ma być szczelnie(zaworek zwrotny

Najczęściej -zamulenie przepływu przez króciec ukośny. Rozpuszczalniki i kompresor -nie zawsze się udaje.
Ceny -szrot od ok. 15 wzwyż. Większość już zapchana. Nowe od ok. 70 do ok. 120 za ori. Najczęściej można z wysyłką za ok. 110 ori kupić.
Ostatnio zmieniony 16 sie 2016, 13:33 przez miron72, łącznie zmieniany 1 raz.
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant

TMEA
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 14 paź 2015, 08:57

Post autor: TMEA » 16 sie 2016, 13:31

szukalem sam i znalazlem podobne rzeczy ale wolalem się upewnić :D mam coś takiego i kiedyś mialem uwalony wężyk od tego ale już wymieniony jest. On ma jakoś specjalnie działać? :)

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 16 sie 2016, 13:33

Patrz post wyżej, edytowałem jak pisałeś swój ;-)
Też w 1.8 wężyk zmieniłem po zakupie auta niedawnym...a potem się okazało, że bez sensu nieco, bo przepływu brak.

BTW pali Ci dużo. Ja mam STAGa z Barracudami, średnio mi wychodzi ok. 14 gazu ostatnio z tym, że:
-ostatnie tankowania to powiedzmy 70-80% miasto
-klima cały czas na 21, nie tykam tego nawet
-opony 215, tak kupiłem, zdrowe to jeżdżę ale dołożyłem amor układu kierowniczego
-no jednak A6C4 Avant z ASB to kawał kloca
-najważniejsze...no cóż, jestem nieco socjopatą drogowym. Jeżdżę dość intensywnie. Nie katuję ale nie pamiętam, by ktoś mnie musiał trąbieniem poganiać.
-mam fabryczną antenkę na dachu, podobno bez niej dwa litry mniej pali rotfl

Z takiego spalania przy takim aucie i użytkowaniu jestem cholernie zadowolony.
W pierdoły "11cie w korkach przy 2.8" wierzą chyba tylko...pierdoły :-D

Działaj, mnie też podciśnienie głupieje w ADRrze i mniejsze, manualne, lżejsze, mniejszy motor, węższe opony(205) A4 pali...więcej od wspomnianego A6 hehe.
Ale ma jeszcze Valteki(kilka dni i znikną) oraz usterkę zwalczam akurat.
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant

TMEA
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 14 paź 2015, 08:57

Post autor: TMEA » 16 sie 2016, 13:49

hmm ja mam Zenita PRO, reduktor Arctic, wtryski OMVL Reg i 18Lspala a wiekszosc trasy to troche podmiejska bo amło co stoje w korkach bo omijam wszystkie zakorkowane ulice :) no A6C4 2.6 manual mi palilo 15L a ten 18L :) trochę tragedia i zaczyna wkurzać. No i bez klimy jezdze, znaczy tylko czasem włączam. No ja też nie katuję ale też nie zawalam drogi :D myślę że to podciśnienie 38% na VAGu i 0.40-0.45 na LPG to przez to tylę pali :) chyba że te Regi takie kijowe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga