Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Prawidłowe podciśnienie ze skrzynią automat

Wszystko co tyczy się silników V6
TMEA
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 14 paź 2015, 08:57

[B4 2.6 ABC] Prawidłowe podciśnienie ze skrzynią automat

Post autor: TMEA » 12 sie 2016, 11:42

Witam

Mam problem z podciśnieniem w Audi 80 2.6 automat 1994r. Podciśnienie VAG wskazuje 37-39% a normalnie powinno być chyba 32%. LPG znowu wskazuje podciśnienie na poziomie 0.50. Trochę chyba dużo. Samochod pali okolo 18L LPG. Jakie powinny być podciśnienia?
pozdrawiam

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 sie 2016, 11:59

To podciśnienie to włączonym D czy Neutralu?

A jak ze składem mieszanki? Sondy "falują" podczas jazdy czy na postoju?

TMEA
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 14 paź 2015, 08:57

Post autor: TMEA » 12 sie 2016, 12:53

Sprawdzam na P lub czasem na N. Lambdy falują jakos od 129-139 według Vaga na postoju a podczas jazdy nie wiem

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 12 sie 2016, 15:27

Jak sondy falują to problemy z podawaniem paliwa i nieszczelnościami można wykluczyć. Szko że na vagu w ABC tylko pokazuje ten współczynnik lambda a nie napięcia.

Masz takie same podciśnienie na gazie i benzynie?
Gdzie masz wpięty czujnik podciśnienia od instalacji LPG?
Wcześniej palił mniej czy zaczął palić więcej po jakiejś naprawie czy sam z siebie?
Dobrze by było sprawdzić ile pali benzyny.

Z tego co pamiętam to przy podciśnieniu 0.4 na vagu pokazuje 35%.

TMEA
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 14 paź 2015, 08:57

Post autor: TMEA » 12 sie 2016, 19:19

na gazie i na Pb takie samo podcisnienie. Dziwi mnie tylko jedno. odpiąłem odmy i podcisnienie wzrosło tylko do 40%. Zapiąłem odmy i ściągnąłem rurę powietrza i ręką zatkałem otwór i samochód nie zgasł więc przepuszczają gdzieś odmy. 2 test: zdjąłem całą puszkę tam gdzie są wpięte odmy i ta rura powietrza i zatkałem samą przepustnicę ręką i samochod od razu zgasł. 3 test wszytko założone ale zamiast odm to korki - podcisnienie 37%. Lambdy chodzą w okolicach 128 +/-10 więc chyba dobrze. W załączniku print jak to wyglądało. Dziwi mnie jeszcze jedna rzecz. Komp wskazuje temp wody ponad 90 a wskaznik w srodku 70. Nie wiem jak na trasie jest z temp na czujniku ECU ale wskaznik schodzi prawie do zera. Więc może coś ECU też ma za niską temp i podaje więcej paliwa dlatego tyle pali. No i silnik delikatnie telepie na jałowych.

Grzegorz-DTR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 22 lis 2007, 19:12

Post autor: Grzegorz-DTR » 12 sie 2016, 23:13

może nieszczelność na tej czarnej uszczelce na przepustnicy, między czarną puszką, a przepustnicą?
Na wolnych obrotach jak mocno otwarty masz silniczek krokowy ?


Temperatura dla ECU i na zegary to dwa różne czujniki. ECU - biały za lewą głowicą. Zegary z drugiej strony.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 13 sie 2016, 21:35

Ten silnik powinien być bardzo odporny na lewe powietrze. W AAH się zgodzę że jeśli będzie nieszczelność pomiędzy przepływomierzem a przepustnicą to mniej powietrza przeleci przez przepływomierz. A to równa się mniej podanego paliwa i zawór stabilizacji obrotów będzie musiał być bardziej otwarty aby utrzymać je na zadanym poziomie.

A podciśnienie poniżej 0,40 bar zazwyczaj trudne do uzyskania w tych V6kach.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 14 sie 2016, 10:12

Ten silnik nie lubi lewizny w zasadzie jak każdy inny. Inny sposób pomiaru, lecz nadal mamy tu elektroniczną kontrolę składu mieszanki. Podciśnienie poniżej 0.40 wcale nie jest w nim jakieś rzadkie. Jeżeli dolot jest szczelny to nie powinno być problemu.
W moim konkretnie wynosiło ~0.38 przed ogarnięciem dolotu. Teraz wynosi o ile dobrze pamiętam ~0.33/34

Z tego co czytam wypada wymienić oringi na końcówkach odm, wspomniana już uszczelka między tłumikiem szmerów ssania i przepustnicą.
Da się ją podpicować, żeby złapała szczelność.
To dosyć często zawodzący element.

Oczywiście odma po całości do przejrzenia
Auto z ASB więc zapewne ma ezektor, wypada mu się okazjonalnie przyjrzeć.

TMEA
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 14 paź 2015, 08:57

Post autor: TMEA » 15 sie 2016, 14:45

tą uszczelkę tzw jajowatą kupiłęm w aso za 40zł i jest nowiutka. Stara już mocno stwardniałą. Spróbuję jeszcze właśnie te oringi na odmy choć jeden wąż plastikowy od odmy mi popękał i zrobiłem z węża fi16 od lpg :)

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 15 sie 2016, 22:11

Spróbuj. Odma z węża? Z czterech aut jakie mam tylko w V6 mam ori :-) W pozostałych takie czy inne zastępcze

Eżektor masz? Mi się właśnie wysrał w 1.8 ADR :/ Zrobiłem z innego modyfikację, zawór zwrotny dałem oddzielnie, bo ten eżektor co znalazłem go nie miał.
Ogólnie ta popierdółka może kaszany narobić i z obrotami i z np. wywalaniem oleju.
Ja w ABC z ASB to mam.
Do ADRa zamawiam ori nowy, ok. 120 całkowity koszt.

TMEA
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 14 paź 2015, 08:57

Post autor: TMEA » 16 sie 2016, 12:02

yyy własnie nie wiem czy mam eżektor :) a jak to wygląda? masz jakiś link do tego? :)

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 16 sie 2016, 13:27

Heh, widzę, że Kolega ma wyszukiwarkę specjalnej troski :-D
Oook:

Obrazek

Koło wtrysków połączony z odmą, na głowicy po stronie kierowcy wersji EU(czyli po lewej)
Sprawdzenie -wyciągasz(niestety) i otworem paszczowym zasysasz, dmuchasz
Kierunki ruchu:
-ukośny króciec wąski w obie strony acz nieco słabszy przepływ. Jednak musi być.
-króciec widoczny od przodu w obie strony(dmuchasz, zasysasz) ale w jedną słabiej gdyż idzie wówczas przez ukośny wyłącznie
-króciec z tyłu, mało widoczny na zdjęciu. Tylko w jedną mańkę. W drugą ma być szczelnie(zaworek zwrotny

Najczęściej -zamulenie przepływu przez króciec ukośny. Rozpuszczalniki i kompresor -nie zawsze się udaje.
Ceny -szrot od ok. 15 wzwyż. Większość już zapchana. Nowe od ok. 70 do ok. 120 za ori. Najczęściej można z wysyłką za ok. 110 ori kupić.
Ostatnio zmieniony 16 sie 2016, 13:33 przez miron72, łącznie zmieniany 1 raz.

TMEA
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 14 paź 2015, 08:57

Post autor: TMEA » 16 sie 2016, 13:31

szukalem sam i znalazlem podobne rzeczy ale wolalem się upewnić :D mam coś takiego i kiedyś mialem uwalony wężyk od tego ale już wymieniony jest. On ma jakoś specjalnie działać? :)

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 16 sie 2016, 13:33

Patrz post wyżej, edytowałem jak pisałeś swój ;-)
Też w 1.8 wężyk zmieniłem po zakupie auta niedawnym...a potem się okazało, że bez sensu nieco, bo przepływu brak.

BTW pali Ci dużo. Ja mam STAGa z Barracudami, średnio mi wychodzi ok. 14 gazu ostatnio z tym, że:
-ostatnie tankowania to powiedzmy 70-80% miasto
-klima cały czas na 21, nie tykam tego nawet
-opony 215, tak kupiłem, zdrowe to jeżdżę ale dołożyłem amor układu kierowniczego
-no jednak A6C4 Avant z ASB to kawał kloca
-najważniejsze...no cóż, jestem nieco socjopatą drogowym. Jeżdżę dość intensywnie. Nie katuję ale nie pamiętam, by ktoś mnie musiał trąbieniem poganiać.
-mam fabryczną antenkę na dachu, podobno bez niej dwa litry mniej pali rotfl

Z takiego spalania przy takim aucie i użytkowaniu jestem cholernie zadowolony.
W pierdoły "11cie w korkach przy 2.8" wierzą chyba tylko...pierdoły :-D

Działaj, mnie też podciśnienie głupieje w ADRrze i mniejsze, manualne, lżejsze, mniejszy motor, węższe opony(205) A4 pali...więcej od wspomnianego A6 hehe.
Ale ma jeszcze Valteki(kilka dni i znikną) oraz usterkę zwalczam akurat.

TMEA
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 14 paź 2015, 08:57

Post autor: TMEA » 16 sie 2016, 13:49

hmm ja mam Zenita PRO, reduktor Arctic, wtryski OMVL Reg i 18Lspala a wiekszosc trasy to troche podmiejska bo amło co stoje w korkach bo omijam wszystkie zakorkowane ulice :) no A6C4 2.6 manual mi palilo 15L a ten 18L :) trochę tragedia i zaczyna wkurzać. No i bez klimy jezdze, znaczy tylko czasem włączam. No ja też nie katuję ale też nie zawalam drogi :D myślę że to podciśnienie 38% na VAGu i 0.40-0.45 na LPG to przez to tylę pali :) chyba że te Regi takie kijowe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl