Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.3 NG] Remont + dalsze plany- turbo

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
QuattroNG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 07 cze 2015, 10:57
Lokalizacja: Tymbark

[2.3 NG] Remont + dalsze plany- turbo

Post autor: QuattroNG » 28 sie 2016, 20:18

Witam, ostatnio zmierzylem kompresje w moim NG, szału nie ma, pierwszy cylinder 13, reszta po 11,5. Tu pytanie do was, czy oplacalna jest inwestycja w NG? Myslalem zeby zrobic remont tego silnika i mając juz zdrową jednostke wrzucic tam jakąś turbinke. Tylko czy NG to wytrzyma? Wystarczyloby mi troche ponad 200 koni. Dodam ze w moim NG jest EFI :) Prosze o jakies porady w tej sprawie :)

lulu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 04 cze 2012, 12:21

Post autor: lulu » 29 sie 2016, 19:00

Gra nie warta świeczki, przerosną Cię koszta. Taniej i lepiej zapakować 2.2T

QuattroNG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 07 cze 2015, 10:57
Lokalizacja: Tymbark

Post autor: QuattroNG » 29 sie 2016, 19:58

Trzeba by było pospawać kolektor wydechowy, dolotowy z MC , dorobić dolot z IC, pospawać wydech, dobrać odpowiednią turbinę, odprężyć silnik i...? Takie jest moje myślenie, jeśli coś jest nie tak sprawdźcie mnie na ziemię :)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4674
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 29 sie 2016, 20:22

QuattroNG pisze:Trzeba by było pospawać kolektor wydechowy
Ponoć od 2,5TDI pasuje. Tylko trzeba zrobić odpowiednią przejściówkę pod turbo.

A chyba najgorsze że nie masz natrysku na denka tłoków. Już silniki wolnossące, które mają 62 konie z litra mają natrysk (np. 1.6 z A4ki). A turbo mocno podnosi temperaturę w komorze spalania.
Nie wiem czy jest możliwość łatwego zrobienia tego natrysku. Ewentualnie można próbować wiercić małe otwory w stopkach korbowodów aby one bryzgały olejem po denku tłoka.

A uturbić silnik idzie nawet w jeden dzień za 600zł co pokazali ci kolesie:

zukreator

Post autor: zukreator » 29 sie 2016, 21:38

NG ma natryski na denka tłoków

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 29 sie 2016, 21:47

maciek889 pisze:A chyba najgorsze że nie masz natrysku na denka tłoków.
Nie żartuj sobie, każdy silnik w 80/90 od 2.0 ma natryski ;-)

QuattroNG, Najważniejsze to ciśnienie oleju w tym silniku, jeśli masz ok. 1 Bara to lepiej szukać zdrowego dołu, odprężać i wyciśniesz te 220-250ps. Jak chcesz to mam zdrowy dół ng na sprzedaż. 2-2,5 bar na rozgrzanym ;-)

Co do osprzętu to kolektor wydechowy z turbo od 2.210VT, dolotowy T4 2.5 Benzyna, metalowa uszczelka odprężająca z większą ilością kanałów, ic, wydech 2.5', kute panewki korbowodowe, chłodnica oleju, wydajniejsza chłodnica wody z mocniejszym wentylatorem i ktoś kumaty co CI to wystroi.

QuattroNG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 07 cze 2015, 10:57
Lokalizacja: Tymbark

Post autor: QuattroNG » 29 sie 2016, 22:13

Super, właśnie na takie odpowiedzi liczyłem :) dol silnika mam zdrowy na zegarze pokazuje 2 bary na rozgrzanym, natomiast cala góra do remontu :/ tylko jeśli robilbym remont to i panewki bym zmienił. Gdzieś też czytałem ze w NG jest jiz natrysk oleju na denka tłoków. Do tego chłodnica oleju i może zawory sodowe? Swojego czasu byla na sprzedaż 80'tka na olx, ktora miała wsadzoną turbinkę i do tego gaz lpg na blosie... Czy blos ma jakiś byt po takim modzie?

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3794
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 30 sie 2016, 07:29

I tak tego nie zrobisz.

Ale. Jak chcesz szukać najtańszej opcji ? szukaj osprzętu z MC + zmiana na wtrysk elektroniczny z OTTOMOTIVE + nowy "program" pod turbo.

[ Dodano: 2016-08-30, 07:29 ]
ps. nie masz co się zajmować pierdołami jak natrysk czy zawory jeśli samego osprzętu nie będziesz miał przypasowanego.

a i tak szykuj tak około dychy na to.

QuattroNG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 07 cze 2015, 10:57
Lokalizacja: Tymbark

Post autor: QuattroNG » 30 sie 2016, 08:10

Jak wyżej napisałem mam juz EFI, a koletory, dolot, wydech i turbina plus inne przeróbki raczej nie będą kosztować dychy... Tym bardziej ze większość sam zrobię ;)

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3794
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 30 sie 2016, 12:50

No to plus dla Ciebie :) Powodzenia :)

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 31 sie 2016, 07:37

Jestem ciekaw czy to wypali, bo z wielu zapędów tuningowych ng znam tylko jedną osobę co go uturbiła.
QuattroNG, jeśli chcesz remontować NG i wzmocnić dół aby jeżdziło to bezawaryjnie to musisz dychę szykować oczywiście jak będziesz to sam robił. Nie oszukujmy się ale części dobrej jakości lub używki w dobrym stanie kosztują ;-)

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3794
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 31 sie 2016, 08:07

Każdy myśli, że będzie tanio. A nigdy nie jest, jeśli ma być dobrze.

Black86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 05 wrz 2011, 18:23
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Black86 » 01 wrz 2016, 20:36

powiem tak słuchaj co Ci mowia sam remont ng to bedzie wydatek zeby wszystko zrobic a co dopiero uturbic suma sumarum tak jak leo mowi kolo 10k wyjdzie a ten filmik turbo za "600zl" to popelina straszna :D

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3794
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 01 wrz 2016, 22:34

jeśli chodzi o remont - ja bym nie robił. Potraktowałbym to jako naukę i uturbiał to co jest, nie będzie żalu jak się zje..e. Drugi silnik używany kupić to 5 stów i jest. Pies go trącał.
Dobrze wysterować tym, i będzie OK.

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2016-09-01, 22:55 ]
Leo paluszkiem_nono
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2016, 22:54 przez Leo, łącznie zmieniany 1 raz.

QuattroNG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 07 cze 2015, 10:57
Lokalizacja: Tymbark

Post autor: QuattroNG » 01 wrz 2016, 22:48

W załączniku przesyłam zdjęcie 80'tki ktora byla na olx na sprzedaż około miesiąca temu, może ktos ją kojarzy lub jest tu na forum autor tego autka ;) w ogłoszeniu posalo ze ma 280 km, na zdjęciu widać ze ma ona blosa, kolektor z MC (kolektor wydechowy ktoś zrobił sam) jest mozliwe ze chodzilo to na lpg??? Wracając do mnie, chciałbym z NG wycisnąć okolo 220km a do takiej mocy raczej nie trzeba byloby robic domu silnika, ewentualnie panewki korbowodowe na cos mocniejszego. Góra to tylko obróbka głowicy i płyta odprężna pod glowice. Dalej nie widzę co może pochłonąć tam 10 koła, dalej upieram się przy swoim, może i malo jeszcze widziałem dlatego chce od Was uzyskać wszystkie opinie i porady

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga